Gå til innhold

Harde tider i spillbransjen


Anbefalte innlegg

Nå kommer alle til å lage Wii-spill. Simple og elendige spill som utnytter kontrollsystemet => store inntjeninger. Det er nok ikke oss gamere som tjener på finanskrisen.

Dragon Quest X ble annonsert for Wii i dag. Troll mer vær så snill. :)

 

Edit: Gikk kanskje litt off-topic. Men det jeg mener er at finanskrisen ikke får utgiverene til å lage "simple og elendige spill" til Wii. Trenden er helt motsatt.

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
– Siden vi har økt kvaliteten på våre viktigste produktet i år må vi si oss skuffet over at høytidssalget ikke lever opp til våre forventninger.

 

Ja, kanskje de har økt kvaliteten, men EA har år med dårlige generiske spill bak seg. EA er spillværdens McDonalds. De lager helt ok magefyll men det er ikke til dem du går for de største tittlene.

 

EA har kanskje insett at de må øke kvaliteten på spillene sine, men er det nok? Jeg er allerede lei av Need For Speed serien, så jeg trenger ikke enda et denne julen.

 

Tror EA ikke trenger å kutte ned på antal spill, eller øke kvaliteten på alle spillene. Det EA trenger er å ikke floode markedet med spill, men gi oss noe nå og da, la oss vente på noe ikke forvente det.

Lenke til kommentar
– Siden vi har økt kvaliteten på våre viktigste produktet i år må vi si oss skuffet over at høytidssalget ikke lever opp til våre forventninger.

 

Ja, kanskje de har økt kvaliteten, men EA har år med dårlige generiske spill bak seg. EA er spillværdens McDonalds. De lager helt ok magefyll men det er ikke til dem du går for de største tittlene.

 

EA har kanskje insett at de må øke kvaliteten på spillene sine, men er det nok? Jeg er allerede lei av Need For Speed serien, så jeg trenger ikke enda et denne julen.

 

Tror EA ikke trenger å kutte ned på antal spill, eller øke kvaliteten på alle spillene. Det EA trenger er å ikke floode markedet med spill, men gi oss noe nå og da, la oss vente på noe ikke forvente det.

 

Nå tror jeg at julesalget av spill er krafig overvurdert med untak av spill som gis i julegave til barn. Ellers er det veldig dumt å slippe masse relativt like spill samtidig, du kjøper ett av dem og når du er lei av det er det kommet nye, hadde de sluppet dem mer gjevnt hadde de fått mer salg.

Lenke til kommentar

Er ikke bare EA som må skjerpe seg her. Gamer.no også, for dette var litt av en jalla artikkel.

 

1. Sony har nettopp sagt at selv om at de har satt opp prisen på hjemme elektronik så vil dette ikke påvirke ps3 prisen.

 

Her er en kilde, men det er flere

 

2. I tillegg så har det ikke blitt bekreftet at Sony kommer til å kutte i Playstation avdelingen, rykter sier vel at det ikke skjer. Kommer gamer.no til å skrive om at MS sier opp 1000 stykker? I sql programeringsavdelingen kanskje?

 

3. Ea delen er grei, og man må vel innrømme at kvaliteten på ea spill har vært bedre i år enn i fjor. Synd at det ikke betaler seg i flere solgte titler. De får begynne å lage masse møl, og gi dette ut på Wii. Så kan de lage noen få kvalitetstitler som de kan gi ut på xbox 360 og ps3.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...