Joakim87 Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 ehh, ja jeg hadde tenkt til og sette opp min egen ftp. Er det mulig nå jeg har bredbånd fra telenor avidi? må man ha fast ip? og hvilket program skal jeg bruke? og bør jeg sette opp ftp på min pc(den jeg bruker til og spille etc, er det mulig og spille samtidig som ftp'en er oppe?) eller en 350mhz..? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Ja. Nei. Raiden FTP, BulletProof, etc. Det er fullt mulig å spille mens du har en ftp oppe, men spilling på internett kan bli litt lite gøy. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 ok, hvis jeg setter max users til 1 eller no da, har den jo bare får at kamerater og sånn skal laste ned.. Lenke til kommentar
Agger Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Telenor sin adsl linje tåler IKKE noe upload på linja før pingen i spill hopper opp i 400-1000. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Telenor sin adsl linje tåler IKKE noe upload på linja før pingen i spill hopper opp i 400-1000. Jaggu meg bra at han har Telenor Avidi, da.... Lenke til kommentar
Klette Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 www.ioftpd.com Klart det beste.... litt slit i begynnelsen, emn når du kommer inn i tankegangen går det som en lek! Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Prøvde FTp now nå, skjønnte jeg ikke en dritt av... noen fordslag til program??? BulletProof og www.ioftpd.com gikk ikke og laste ned... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Prøvde FTp now nå, skjønnte jeg ikke en dritt av... noen fordslag til program??? BulletProof og www.ioftpd.com gikk ikke og laste ned... Last den Bulletproof fra serveren min : Bulletproof Ftp-server Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 tja, nå har jeg lasta ned bullerproof ftp, ehhh det er ingen som kan komme inn på den... jeg kan ingen ting om ftp.. har følgt bruksanvisningen så godt jeg kan.... kan noen hjelpe meg??? som sagt så kan jeg ingen ting så kom med alle mulige dumme forslag... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 tja, nå har jeg lasta ned bullerproof ftp, ehhh det er ingen som kan komme inn på den... jeg kan ingen ting om ftp.. har følgt bruksanvisningen så godt jeg kan.... kan noen hjelpe meg??? som sagt så kan jeg ingen ting så kom med alle mulige dumme forslag... Hva slags IP-adresse har du på pc'n ? : - 10.0.0.0 range ? - 172.0.0.0 range ? - 192.168.0.0 ? - eller en helt annen range (rett fra DHCP'n til avidi) ? (Behøver ikke spesifisere spesifikk IP-adresse, men hvilken range så vi kan sette opp noen eksempler) Bruker du Windows 2000 eller XP så trykker du på START > KJØR og skriver cmd og trykker ENTER. Så skriver du ipconfig og trykker ENTER Da får du opp info om IP-adresser m/m Hvilken port har du konfigurert ? Har du brannmur ? (f.eks. Norton Personal Firewall, Internet Security eller Zone Alarm) - I å fall må du åpne/forwarde porter Har du definert root-katalog og satt opp bruker rettigheter ? (Sannsynligvis, men jeg må jo spørre ) Du kan også med fordel registrere deg på en dns-tjeneste som www.no-ip.com som gjør at du kan få en adresse som : minftp.no-ip.com ...... Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Ip'en min starter på 62.149.xxx.xxx, men jeg har fått det til nå, så takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 tja, nå har jeg lasta ned bullerproof ftp, ehhh det er ingen som kan komme inn på den... jeg kan ingen ting om ftp.. har følgt bruksanvisningen så godt jeg kan.... kan noen hjelpe meg??? som sagt så kan jeg ingen ting så kom med alle mulige dumme forslag... Hva slags IP-adresse har du på pc'n ? : - 10.0.0.0 range ? - 172.0.0.0 range ? - 192.168.0.0 ? - eller en helt annen range (rett fra DHCP'n til avidi) ? (Behøver ikke spesifisere spesifikk IP-adresse, men hvilken range så vi kan sette opp noen eksempler) Bruker du Windows 2000 eller XP så trykker du på START > KJØR og skriver cmd og trykker ENTER. Så skriver du ipconfig og trykker ENTER Da får du opp info om IP-adresser m/m Hvilken port har du konfigurert ? Har du brannmur ? (f.eks. Norton Personal Firewall, Internet Security eller Zone Alarm) - I å fall må du åpne/forwarde porter Har du definert root-katalog og satt opp bruker rettigheter ? (Sannsynligvis, men jeg må jo spørre ) Du kan også med fordel registrere deg på en dns-tjeneste som www.no-ip.com som gjør at du kan få en adresse som : minftp.no-ip.com ...... Trenger du fast-ip til detta? Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Kremt: www.no-ip.com - no-ip, bare en tanke... Man kan også bruke dyndns.org, der er det gratis, hørte rykter om at no-ip.com ikke var det lengre, men har ikke sjekket det selv. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Kremt: www.no-ip.com - no-ip, bare en tanke... Man kan også bruke dyndns.org, der er det gratis, hørte rykter om at no-ip.com ikke var det lengre, men har ikke sjekket det selv. Var visst ikke gratis, men hvordan kan dynds.org vite min ip hver gang, trudde den redirecta den "no-ipen" til min egen ip, eller hvordan virker det? No.ip.com er ikke gratis Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 WTF !! Hva skjer med dere to da ? Det første jeg ser når jeg går inn på www.no-ip.com er dette : Use No-IP's FREE dynamic DNS solution to run a server at home even with a dynamic IP. På tide med briller ? Her er linken til gratis-reg-skjema : http://www.no-ip.com/newUser.php :wink: Så laster du ned denne filen : No.Ip DUC (ip-updater) Det er det programmet som sjekker ip'n din kontinuerlig..... Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 WTF !! Hva skjer med dere to da ? Det første jeg ser når jeg går inn på www.no-ip.com er dette : Use No-IP's FREE dynamic DNS solution to run a server at home even with a dynamic IP. På tide med briller ? Her er linken til gratis-reg-skjema : http://www.no-ip.com/newUser.php :wink: Så laster du ned denne filen : No.Ip DUC (ip-updater) Det er det programmet som sjekker ip'n din kontinuerlig..... Skjønte ikke hvordan dette skulle virke uten fast-ip Men glemte å laste ned den filen, "glemte", trodde at jeg måtte legge inn det selv. Men så på filen at den gjør jo det automtisk. Drit bra, tusen takk FTP://aeternum.no-ip.com Hvis du har lyst å titte Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Hvor stor hastighet kan jeg regne med på min 502128kbps linje??? for de som laster end fra meg har bare fra 7-15kbps... er det noe jeg kna gjøre for og få bedere speed? og du brune-ha jeg kan ikke få laste ned no av deg natt til onsdag? mvh Joakim T Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hvor stor hastighet kan jeg regne med på min 502128kbps linje??? for de som laster end fra meg har bare fra 7-15kbps... er det noe jeg kna gjøre for og få bedere speed?og du brune-ha jeg kan ikke få laste ned no av deg natt til onsdag? mvh Joakim T Du kan det, har legt deg til i MSN, heter Aeternum Spør så får du min FTP link, går det greit? Har bare 1024/256 linje, så kan bare gi deg 256kb linje i upload. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hvis du har lyst å titte En smart ting å gjøre, kan jo kanskje være å fjerne fjortis-katalogen din ... Edit: Sletting er vel hakket smartere, forresten. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hvis du har lyst å titte O_o Steng den ftp'n din for anonym tilgang - Snarest !!!! Slett linken eller fjern alt som ikke er freeware/shareware..... bare et lite vennlig råd før den store stygge ulven kommer og tar deg ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå