Gå til innhold

Samsung DVDHR770XEE som ikke vil ta opp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

Noen som har denne DVD-opptageren?

Jeg kan ikke få den til å ta opp verken ved timer eller ved å "pause" live TV.

Jeg har gjordt akkurat som det står i manualen. Håper noen har vært borti denne modellen, hvis ikke må jeg bare bytte den.

Har ikke akkurat den, men har DVDHR725.

Er du sikker på at du har valgt HD og ikke DVD som medium? Hvis du har stilt den inn på DVD, og det ikke er en opptaks-DVD i maskinen, vil den ikke ta opp.

Lenke til kommentar

Ja, den står i HDD modus.

Husker ikke helt hva knappen for å "pause" heter (tror den er nederst til høyre på kontrollen), men når jeg trykker på den kommer det opp et symbol på TV'en. Forbudt tegn, rød running med strek igjennom. Så det er tydeligvis noe som sperrer funksjonen. Kan det være noe annet? Mener det sto i manualen at det eneste som krevdes var at den sto i HDD modus.

Ikke noen andre instillinger du har gjort?

Lenke til kommentar
Ja, den står i HDD modus.

Husker ikke helt hva knappen for å "pause" heter (tror den er nederst til høyre på kontrollen), men når jeg trykker på den kommer det opp et symbol på TV'en. Forbudt tegn, rød running med strek igjennom. Så det er tydeligvis noe som sperrer funksjonen. Kan det være noe annet? Mener det sto i manualen at det eneste som krevdes var at den sto i HDD modus.

Ikke noen andre instillinger du har gjort?

Hmmm.

Jeg kjenner igjen forbudt-tegnet, men pleier å få det når jeg prøver å ta opp når jeg har sett på en DVD, etc.

Den knappen du trykker på - det er kanskje TimeShift-knappen som brukes for å ta opptak du allerede har satt i gang?

Prøv å trykk på REC-knappen (på selve boksen). Funker det?

(Angående timer: På min maskin skrur ikke Timer seg på med mindre maskinen er skrudd av i det opptaket skal starte).

Endret av simson
Lenke til kommentar

Time-Shift var det.

Jeg forsto det som at den skulle "pause" live TV jeg. Jeg kan ha misforstått. Vanlig REC er den eneste som virker, men jeg har ikke skrudd av opptageren slik som du må. Kan være løsningen det.

Det virker litt rart at man må det syns jeg da, for på min gamle opptager tok den opp hele tiden så du kunne når som helt(den må ha stått på selvølgelig) spole 6 timer tilbake. En 6 timers buffer om du vil.

Jeg skal prøve å trykke REC for jeg trykker time-shift når jeg kommer hjem.

Tusen takk for hjelpen så lengt :)

Lenke til kommentar
Time-Shift var det.

Jeg forsto det som at den skulle "pause" live TV jeg. Jeg kan ha misforstått. Vanlig REC er den eneste som virker, men jeg har ikke skrudd av opptageren slik som du må. Kan være løsningen det.

Det virker litt rart at man må det syns jeg da, for på min gamle opptager tok den opp hele tiden så du kunne når som helt(den må ha stått på selvølgelig) spole 6 timer tilbake. En 6 timers buffer om du vil.

Jeg skal prøve å trykke REC for jeg trykker time-shift når jeg kommer hjem.

Tusen takk for hjelpen så lengt :)

Er litt i tvil om TimeShift funker i Norge. Lurer på om den er beregnet for de som bruker den som en type dekoder (av typen freeview i England).

Hvis ikke betyr det jo at den til enhver tid må stå på og ta opp - noe som må krever ressurser (og ofte en del suselyd).

Vil tro at du selv må trykke REC de gangene du ønsker å ta opp noe. Om du trykker REC på et program som går fra 20-22, så kan du fint se det forsinket fra kl 21 av. Men du må altså selv ha trykket på REC (eller planlagt Timer-opptak) for å få til opptaket.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei,

Noen som har denne DVD-opptageren?

Jeg kan ikke få den til å ta opp verken ved timer eller ved å "pause" live TV.

Jeg har gjordt akkurat som det står i manualen. Håper noen har vært borti denne modellen, hvis ikke må jeg bare bytte den.

Jeg har "storebroren" til den du har (HR773), og det er allikevel dårlige greier. Kjøpte svineriet i dag og hadde store forventninger basert på spesifikasjonene. Men så viser det seg at Samsung lager temmelig middelmådige harddisk opptagere som mangler mange funksjoner som har vært vanlig hos eldre spillere.

Timeshift funker utelukkende med den innbyggde analoge tuneren, som er absolutt helt UBRUKELIG her i Norge, idet vi KUN har digitalt bakkenett som krever digital dekoderboks og satelittbaserte signal som krever satelitt tuner. I alle tilfeller er det meget PINLIG for Samsung at produktene deres ligger flere år etter andre produsenter når det gjelder teknologi, funksjoner og brukervennlighet.

Det er jo litt underlig at en Daewoo HDD opptaker som jeg kjøpte i 2006, er mye mere avansert, mere brukervennlig og er rett og slett mye bedre, tiltross for at den kostet bare halvparten av det jeg ga for Samsungen.

Dessverre kjøpte jeg min Samsung HDD opptaker på Expert, og der er det ingen fornøyd garanti :(

P.S: Håper du fikk byttet inn din modell, og hold deg unna Samsung i fremtiden, det skal i allefall jeg gjøre. Hold deg unna Philips også, jeg anbefaler LG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...