enmannen Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Trenger en oppstartsdiskett, men hvordan skal jeg lage den i win2k? Funskjonen er fjernet i Legg til/fjern programmer, og sys a: funker heller ikke:( Noen tips? Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Quote: On 2001-09-29 17:22, enmannen skrev:Trenger en oppstartsdiskett, men hvordan skal jeg lage den i win2k? Funskjonen er fjernet i Legg til/fjern programmer, og sys a: funker heller ikke:(Noen tips? Win2000 har ikke denne funksjonen siden det ikke er DOS "under" OS. Du kan laste ned en bootdisk på bootdisk.com. Filene lagres bare på en diskett og du har en bootdisk. Dette blir det samme som å lage en boot disk i Win98. Det du kan lage i Win2000 er en nødreperasjons diskett, under sikkerhets kopiering. Denne disken kan brukes til å redde OS som krasjer spesielt om du ikke får bootet maskinenpga invalide boot sektor f eks. Jeg har også benyttet denne disketten når jeg byttet hovedkort for å få systemet tilbake hvis det crasher. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 29. september 2001 Forfatter Del Skrevet 29. september 2001 Takk for raskt svar! sjekker ut bootdisk.com Lenke til kommentar
Milla Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 To create boot disks: [*]Obtain four blank, formatted, 3.5-inch, 1.44-megabyte (MB) floppy disks. [*]Insert one of the disks into the floppy disk drive on a computer running any version of Windows or MS-DOS. [*]Insert the Windows 2000 compact disc (CD) into the CD-ROM drive. [*]Click Start, and then click Run. [*]In the Open box, type d:bootdiskmakeboot a: (where d is the drive letter assigned to your CD-ROM drive), and then click OK. [*]Follow the screen prompts. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå