Gå til innhold

[Løst]Hjelp til å finne IKT lærebedrift

Anbefalte innlegg

Heei;)

Nå etter sommeren har jeg planer om å gå ut i lære i en it bedrift. Jeg går andre året på ikt-servicefag. Snakka med noen som fortalte meg at det er lurt å begynne såpass tidlig og lete etter bedrifter som vil ha deg når du er ferdig dette året...

Så, noen som har noen erfaringer fra noen bedrifter i rogaland som er til å anbefale og forsøke å ta læretida hos? Eller er det noen her som tar inn lærlinger?

Errdet noen plasser på internett der jeg kan registrere cv slik at ikt lærebedriftene finner meg?

-------

MVH oddy26

Endret av Oddy26
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har lite fravær og gode karakterer tror jeg ikke du vil slite med og få deg lærlingeplass. :)

Når jeg gikk ikt, så fikk vi en liste fra fylket, over alle bedriftene i nordland fylke som tok inn lærlinger i ikt-driftsfag. Kanskje fylket ditt har noe sånt? Hør med skolen din.

Lenke til kommentar

Jeg ble nedringt av folk som ville ha meg på intervju da jeg gikk IKT. Så der var det egentlig bare til å velge og vrake :p Sånn det fungerer i Hordaland ihvertfall, er at alle bedriftene som fylkeskommunen har på lista over bedrifter som er villig til å ta inn lærlinger, får en liste over alle elever som går IKT det året, med stats på karakterer og fravær, og så ringer bedriften rundt til de de gjerne vil ha på intervju. Men å være litt frempå selv, skader nok ikke ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...