Datasmurfen Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Heei;) Nå etter sommeren har jeg planer om å gå ut i lære i en it bedrift. Jeg går andre året på ikt-servicefag. Snakka med noen som fortalte meg at det er lurt å begynne såpass tidlig og lete etter bedrifter som vil ha deg når du er ferdig dette året... Så, noen som har noen erfaringer fra noen bedrifter i rogaland som er til å anbefale og forsøke å ta læretida hos? Eller er det noen her som tar inn lærlinger? Errdet noen plasser på internett der jeg kan registrere cv slik at ikt lærebedriftene finner meg? ------- MVH oddy26 Endret 10. desember 2008 av Oddy26 Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 bump bump Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Ta kontakt med bedriften selv! Ring de, fortell litt om deg selv og spørr om de tar inn lærlinger. Har du gode karakterer og lite fravær? Isåfall skal det ikke være noe problem og finne en bedrift du kan ta læretiden hos. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 ja, har lite fravær og gode karakterer.. skal prøve det du sa.. tenkte bare på om noen visste om noen bedrifter som behandler lærlingene sine bra.... Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Om du har lite fravær og gode karakterer tror jeg ikke du vil slite med og få deg lærlingeplass. Når jeg gikk ikt, så fikk vi en liste fra fylket, over alle bedriftene i nordland fylke som tok inn lærlinger i ikt-driftsfag. Kanskje fylket ditt har noe sånt? Hør med skolen din. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 ja.. har fått meg noen lister.. læreren min har sagt seg villig til å hjelpe med å plukke ut noen å søke på så egentlig er jeg helgradert:P Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Da får du ha lykke til! Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg ble nedringt av folk som ville ha meg på intervju da jeg gikk IKT. Så der var det egentlig bare til å velge og vrake Sånn det fungerer i Hordaland ihvertfall, er at alle bedriftene som fylkeskommunen har på lista over bedrifter som er villig til å ta inn lærlinger, får en liste over alle elever som går IKT det året, med stats på karakterer og fravær, og så ringer bedriften rundt til de de gjerne vil ha på intervju. Men å være litt frempå selv, skader nok ikke Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 takker for all hjelp;) På torsdag skal jeg på intervju:) Kryss fingrene for meg=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå