Gå til innhold

Hvilken oppløsning skal jeg bruke,ved ripping av DVD ???

mirene

Anbefalte innlegg

Når jeg ripper en dvd og skal lage en divx,hvilken oppløsning bør jeg velge ?? (konverterer i DVDX 2.2)

Sparer jeg plass ved lavere oppløsning??

Hva er å foretrekke ??

Fint om noen kan svar greit på dette spørsmålet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå ikke lavere enn 572*x .... helst godt over 600... selv bruker jeg som regel 704*x

det hele kommer ann på hvor stor TV du skal se på... skal du se på en PC skjerm bør du ha høy oppløsning...en TV kan gå greit med litt mindre... selv har jeg en stor rear-projection TV... og da blir det fort dårlig kvalitet hvis det går for lavt... tenk på fremtiden.. lager du divX i høy kvalitet nå... så slipper du og ergre deg siden

Lenke til kommentar
Når jeg ripper en dvd og skal lage en divx,hvilken oppløsning bør jeg velge ?? (konverterer i  DVDX 2.2)

Hva er å foretrekke  ??

Fint om noen kan svar greit på dette spørsmålet  :)

Hei. Personlig så bruker jeg ikke oppløsninger lavere en 640x352, men da må du også ha kvalitet på filmen du ripper (altså beregne størrelsen over 2 cd-plater).

Lenke til kommentar
Når jeg ripper en dvd og skal lage en divx,hvilken oppløsning bør jeg velge ?? (konverterer i  DVDX 2.2)

Hva er å foretrekke  ??

Fint om noen kan svar greit på dette spørsmålet  :)

Hei. Personlig så bruker jeg ikke oppløsninger lavere en 640x352, men da må du også ha kvalitet på filmen du ripper (altså beregne størrelsen over 2 cd-plater).

Enig. Fin oppløsning det der. Mine Rips blir alltid knall! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...