mirene Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Når jeg ripper en dvd og skal lage en divx,hvilken oppløsning bør jeg velge ?? (konverterer i DVDX 2.2) Sparer jeg plass ved lavere oppløsning?? Hva er å foretrekke ?? Fint om noen kan svar greit på dette spørsmålet Lenke til kommentar
tokr Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 gå ikke lavere enn 572*x .... helst godt over 600... selv bruker jeg som regel 704*x det hele kommer ann på hvor stor TV du skal se på... skal du se på en PC skjerm bør du ha høy oppløsning...en TV kan gå greit med litt mindre... selv har jeg en stor rear-projection TV... og da blir det fort dårlig kvalitet hvis det går for lavt... tenk på fremtiden.. lager du divX i høy kvalitet nå... så slipper du og ergre deg siden Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Når jeg ripper en dvd og skal lage en divx,hvilken oppløsning bør jeg velge ?? (konverterer i DVDX 2.2)Sparer jeg plass ved lavere oppløsning?? Hva er å foretrekke ?? Fint om noen kan svar greit på dette spørsmålet Hei. Personlig så bruker jeg ikke oppløsninger lavere en 640x352, men da må du også ha kvalitet på filmen du ripper (altså beregne størrelsen over 2 cd-plater). Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Når jeg ripper en dvd og skal lage en divx,hvilken oppløsning bør jeg velge ?? (konverterer i DVDX 2.2)Sparer jeg plass ved lavere oppløsning?? Hva er å foretrekke ?? Fint om noen kan svar greit på dette spørsmålet Hei. Personlig så bruker jeg ikke oppløsninger lavere en 640x352, men da må du også ha kvalitet på filmen du ripper (altså beregne størrelsen over 2 cd-plater). Enig. Fin oppløsning det der. Mine Rips blir alltid knall! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 hadde problemer med dvdx selv jeg, problemet var at i ani filen så ble bildet bare en liten firkant midt på skjermen, hvordan løser jeg dette?? ved feks og sette høyere oppløsning? prøvde en annen men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå