BeFs Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hva antenner diesel-blandingen i en dieselmotor? Tennplugger Høy temperatur Åpen flamme Hva er riktig her? Trodde det var kompresjon som antenner diesel Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Er vel sammenhengen mellom høy temperatur og kompresjon. Tror jeg. http://no.wikipedia.org/wiki/Dieselmotor Lenke til kommentar
rublings Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Høy varme er grunnet kompresjonen Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Men jeg mener da at V50 produseres i Belgia og ikke Nederland? Måtte sjekke Wikipedia for å bekrefte det og der står det Belgia. Var ganske sikker på det jeg også, men Nederland er nærmest så valgte det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Et spørsmål litt utenom quizen: Jeg har alltid vært av den oppfatning at bi-turbo er to turboladere som er sekvensielle (altså en som lader på lavt turtall og en som lader på høyt) og at twin-turbo er, som det ligger i navnet, to identiske turboer som lader samtidig. Er dette feil? Er bi-turbo bare et "merkenavn" brukt av blant annet Audi? Orker ikke lete meg frem til specsa på 2,7 bi-turbo. Jeg har ihvertfall fått det med meg på denne måten: Twinturbo er to helt like turboer, mens BiTurbo er to forskjellige turboer der den ene arbeider på lave turtall mens den andre arbider på høyere turtall. Forøvrig det samme som du skrev... Mener å huske at gamle Maserati Bi-Turbo hadde 2 turboer, en for hver side av V-en. Men jeg kan jo huske feil. Hva antenner diesel-blandingen i en dieselmotor?Tennplugger Høy temperatur Åpen flamme Hva er riktig her? Trodde det var kompresjon som antenner diesel I tester står det ofte "Select best answer", og siden man her kan utelukke både tennplugger og åpen flamme, står man igjen med Høy temperatur som "best answer". Høy temp oppnås med kompresjonen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) @ zanta, Porsche har vel aksjemajoriteten i VW? Eller? Edit: Endret litt på settningen... Edit 2: On 26 March 2007, after the European Union moved against a German law that protected VW from takeovers, Porsche took its holding to 30.9%, triggering a takeover bid under German law. Porsche formally announced in a press statement that it did not intend to take over Volkswagen, setting its offer price at the lowest possible legal value, but intended the move to avoid a competitor taking a large stake, or to stop hedge funds dismantling VW, which is Porsche's most important partner.[10] On 3 March 2008, Porsche announced that it has decided to increase its VW stake up to 51 per cent, which would be completed before the end of the year. This was announced just hours after VW declared it would take the majority stake in the Swedish truckmaker Scania.[11] http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group Jeg har ikke fått med meg den siste utviklingen her, bare lest Porsche AGs siste årsrapport, hvor det står: "Dabei werden für Porsche 30,3 Prozent der Stammaktien zugrunde gelegt. Diese entsprechen 22,3 Prozent der von der Volkswagen AG ausgegebenen Stammund Vorzugsaktien." Det er likevel litt forskjell på å "eie" og ha aksjemajoriteten. Endret 10. desember 2008 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 snip @ zanta Stemmer det. Jeg har bare lest en plass at de har aksjemajoriteten, elr noe sånt. Har ikke satte meg inn i det for å si det sånn Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Fikk 26 rette, uten juks. Greit fornøyd med det. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Rzeppa-ledd er altså den ytre drivknuten? Aldri hørt om før... Alle forstår jo hva som menes med ytre og indre drivknute, evt. outer & inner CV-joint.. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) 28/30.. Burde egentlig vært 29/30, da jeg var litt kjapp med å trykke på wankel-spørsmålet. Bortsett fra det bomma jeg på Rzeppa-ledd. Edit: Dieselen selvantenner vel på grunn av høyt trykk? Dermed vil jeg vel si at det er trykket som gjør at den tenner. Endret 10. desember 2008 av Tee-Zee Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Herregud. Trodde jeg kunne mer om biler enn dette... Skjerp meg! Lenke til kommentar
rublings Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) 28/30.. Burde egentlig vært 29/30, da jeg var litt kjapp med å trykke på wankel-spørsmålet. Bortsett fra det bomma jeg på Rzeppa-ledd. Edit: Dieselen selvantenner vel på grunn av høyt trykk? Dermed vil jeg vel si at det er trykket som gjør at den tenner. Det er trykket som lager varmen, derfor tenkte jeg det var greit å skrive "høy temperatur". Jeg visste at det måtte være noen feil, men ble overasket over V50. Har nettopp vært utplassert på et Volvo verksted der de sa at den ble produsert i Nederland. Derfor var jeg ganske overbevist, men så feil kan man ta. Jaja, fint å se at quizen inneholdt enkelte ting som folk her ikke visste da Kan til mitt forsvar si at jeg ikke brukte så lang tid på quizen, da jeg lagde den som en liten test for de jeg går på linje med. Skulle kanskje gjort litt reasearch først. Uansett flott å se at folk generelt sett synes det var en fin quiz Endret 10. desember 2008 av rublings Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg visste at det måtte være noen feil, men ble overasket over V50. Har nettopp vært utplassert på et Volvo verksted der de sa at den ble produsert i Nederland. Derfor var jeg ganske overbevist, men så feil kan man ta. Jaja, fint å se at quizen inneholdt enkelte ting som folk her ikke visste da Den blir skrudd sammen i Ghent, Belgia. Deler til blant annet Volvo produsert i Norge. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 28/30. hadde flaks på sp.2. jeg er fornøyd. quizen var ikke så vanskelig.. lag en til da vel? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 ABS er Anti Block System ;P Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Du hadde 27 av 30 riktige! Bommet på slike uviktige spørsmål. Hvem bryr seg egentlig om hva som er norges minst forurensende bil, eller hva som er "årets bil"? Boxer-spørsmålet dreit jeg meg loddrett (eller var det vertikalt) ut på, straffer seg å ikke lese hele oppgaven før man svarer Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Har laget en kjapp liten bilquiz på start.no og tenkte det kunne vært morsomt om noen her hadde hatt ork til å ta den og si hva de syns. Tar forbehold om feil og slikt, da jeg ikke er den mest tekniske når det kommer til bil, men hvis dere finner noe feil er det bare å si ifra.Dere kan poste hvor mange riktige dere fikk og hva dere syns om testen. Ser helst ikke at dere poster svar på spørsmålene og slikt helt enda, før folk har prøvd seg Ta testen! Lykke til. 30/30 =D Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg har alltid lurt på hvorfor scoren blir bedre og bedre utover i slike tråder. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Ja litt snodig det der Noen andre kan jo kanskje ta seg tid til å lage en ny test? Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ja litt snodig det der Noen andre kan jo kanskje ta seg tid til å lage en ny test? det har ikke jeg tid til i hvertfall...men kan prøve og få til noe nærmere jul hvis ønsklig? en "jule bil quiz" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå