rublings Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Har laget en kjapp liten bilquiz på start.no og tenkte det kunne vært morsomt om noen her hadde hatt ork til å ta den og si hva de syns. Tar forbehold om feil og slikt, da jeg ikke er den mest tekniske når det kommer til bil, men hvis dere finner noe feil er det bare å si ifra. Dere kan poste hvor mange riktige dere fikk og hva dere syns om testen. Ser helst ikke at dere poster svar på spørsmålene og slikt helt enda, før folk har prøvd seg Ta testen! Lykke til. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Du hadde 24 av 30 riktige! hirr Bra quiz, feilet på følgende: 6. 11. 13. 24. 29. 30. Men helt knall bra quiz :-) Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 18 av 30 Var litt vanskelige noen av de spørmålene gitt. Bra quiz Lenke til kommentar
rublings Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Takker Var så møkk lei av alle de tragiske bilquizene på start.no. Masse skrivefeiler, sms-språk, "volvo er best"-innstilling, og slike ting. Tenkte det var på tide med en quiz der folk faktisk må tenke litt Endret 10. desember 2008 av rublings Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Du hadde 23 av 30 riktige! Feila på nesten alle de teknisk-mekanisk relaterte spørsmålene, men de fleste andre var piece of cake. Endret 10. desember 2008 av ahpadt Lenke til kommentar
rublings Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Hehe, må jo være litt utfordrende. Jeg hadde heller ikke så god peiling på hva som foregikk under og foran i bilen, men nå går jeg Kjøretøy Vg2, så det kommer seg nå Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Du hadde 21 av 30 riktige! Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 18 av 30. Om man gjetter blindt skal man vel få ca 10 rette. Lenke til kommentar
otis Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Først og fremst må jeg si at det var en meget bra quiz! Godt laget og helt uten skrivefeil, sa langt jeg kunne se. Mitt resultat var 25 av 30, jeg var bra fornøyd med det. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Et spørsmål litt utenom quizen: Jeg har alltid vært av den oppfatning at bi-turbo er to turboladere som er sekvensielle (altså en som lader på lavt turtall og en som lader på høyt) og at twin-turbo er, som det ligger i navnet, to identiske turboer som lader samtidig. Er dette feil? Er bi-turbo bare et "merkenavn" brukt av blant annet Audi? Orker ikke lete meg frem til specsa på 2,7 bi-turbo. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Bi-Turbo er ikke ofte brukt uttrykk, er vel mest Lancia som har brukt dette. Nissan setter TT i sine motor betegnelser, feks RB26DETT (Race Breed 2.6 liter Digital Electronic fuel management Turbo Turbo), men bak på bilen er det som regel bare vanlig "turbo" markør om noen. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 greit nok, men er det noen teknisk forskjell på twin og bi? Vet at det er flere som bruker bi-uttrykket, blant annet Audi, BMW, Mercedes (AMG), Maserati. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) 25 av 30 her (orket ikke å Google på de jeg var usikker på). På spm om boxermotor er det ikke bare disse som har liggende (horisontale) sylindre, det finnes også biler med vanlig rekkemotor hvor denne ligger. Det er heller ingen naturlov som sier at en boxermotor ikke kan installeres med en sylinder oppover og en nedover, altså vertikalt. En bedre beskrivelse av en boxermotor er at det er 180* mellom sylinderradene (som en ekstrem V-motor). Det er vel VAG, og ikke VW, som eier Audi. Porsche har vel ikke "kjøpt opp" VW, men øket sine eierinteresser der. Endret 10. desember 2008 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Et spørsmål litt utenom quizen: Jeg har alltid vært av den oppfatning at bi-turbo er to turboladere som er sekvensielle (altså en som lader på lavt turtall og en som lader på høyt) og at twin-turbo er, som det ligger i navnet, to identiske turboer som lader samtidig. Er dette feil? Er bi-turbo bare et "merkenavn" brukt av blant annet Audi? Orker ikke lete meg frem til specsa på 2,7 bi-turbo. Jeg har ihvertfall fått det med meg på denne måten: Twinturbo er to helt like turboer, mens BiTurbo er to forskjellige turboer der den ene arbeider på lave turtall mens den andre arbider på høyere turtall. Forøvrig det samme som du skrev... Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) @ zanta, Porsche har vel aksjemajoriteten i VW? Eller? Edit: Endret litt på settningen... Edit 2: On 26 March 2007, after the European Union moved against a German law that protected VW from takeovers, Porsche took its holding to 30.9%, triggering a takeover bid under German law. Porsche formally announced in a press statement that it did not intend to take over Volkswagen, setting its offer price at the lowest possible legal value, but intended the move to avoid a competitor taking a large stake, or to stop hedge funds dismantling VW, which is Porsche's most important partner.[10] On 3 March 2008, Porsche announced that it has decided to increase its VW stake up to 51 per cent, which would be completed before the end of the year. This was announced just hours after VW declared it would take the majority stake in the Swedish truckmaker Scania.[11] http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group Endret 10. desember 2008 av mX Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 24 av 30. Bommet på et par jeg absolutt burde visst... Men jeg mener da at V50 produseres i Belgia og ikke Nederland? Måtte sjekke Wikipedia for å bekrefte det og der står det Belgia. Meget bra quiz dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå