Coneunofax Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg har allerede en Lensbaby 2, men er ikke overbegeistret. Den kan være grei til portretter, men jeg synes man har litt lite kontroll. Jeg har begynt å se litt på Canon sine tilt-shift objektiver, men de er så dyre. Er Lensbaby konseptet det samme som tilt-shift (evt. hvilke lensbaby modeller)? Vil en Lensbaby 3 gi meg den samme kontrollen som en av Canons tilt-shift? Takk takk Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Øh. Såvidt jeg har skjønt, så får du til selektive focus på Lensbabies (den nye Composer så litt interessant ut), mens tilt-shift også kan gjøre perspektiv-korreksjon? Tilt-shift gjør at du kan stå foran et kontainer og ta et bilde der den ser firkantet ut. Om jeg har skjønt dette riktig. Denne tråden blir sikkert laaang innen alle har forstått prinsippene - jeg har ikke gjort det, bare kaster inn dette for å bli klokere selv. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Du kan vel få litt av samme effektene, antar jeg. Men Canons er nok betraktelig bedre, rent objektivt sett. Selv er jeg litt lysten på nye Composer. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Lager noen av de andre objektiv-produsentene tilt-shift objektiver med tilnærmet kvalitet, men billigere? Da kunne jeg jo skaffet meg en adapter. Når vi er inne på Lensbaby Composer. Hva er forskjellen på Lensbaby Composer og Lensbaby 3G? Hvilke forskjeller vil dette få i bruk? Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 I teorien gjør de det samme. Mens tilt-shift objektiv er et seriøst arbeidsredskap er lensbaby et leketøy i sammenlikning. I siste Digital-Foto står en artikkel om Tilt/shift objektiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå