Gå til innhold

Trojan.Zlob.g melding om virus (PROBLEM LØST)

Anbefalte innlegg

Hei,

I går skjedde det noe merkelig, tror jeg kom inn på en nettside jeg aldri skulle ha vært på. Jeg tenkte å streame en episode av simpsons, men så fort jeg gikk inn på siden jeg skulle se episoden på ble jeg overført til en annen live (movielab.com, eller noe tror jeg), og etter noen sekunder hang hele pc'en seg og deretter skudde den av seg selv og restarted igjen. Da den var oppe å gikk igjen kom det opp en melding fra 'Security Center Alert' som påstod at Window firewall'en min hadde oppdagen en Trojan.zlob.g, denne melding har fortsatt å komme opp gang på gang. Men tingen er at jeg har ikke window sin firewall aktivert siden jeg bruker Norton (som ber meg å skru av Windows sin). Så jeg prøvde å google litt og da fant jeg noe om at den meldingen jeg fikk opp kan ha vært et falsk program som prøver å få meg til å installere et falsk antivirus program igjen...

uansett, etter dette skjedde har visse programmer som har med internett å gjøre begynt å oppføre seg rart; msn, firefox og explorer stenger seg selv så fort jeg åpner de. Jeg prøvde flere ganger å scanne med Norton men fant ingenting, før plutselig det kom opp en melding i dag fra Norten om at jeg måtte lukke alle programmer for å fjerne trusselen, uten noen forvarsel om at noen trussel var funnet.

Jeg hørte på onkel Norton og etter at pc'en ble restarted igjen har ikke ikke 'trojan' meldingen kommet opp. Kanskje jeg ble kvitt hva enn jeg hadde men er fortsatt redd for at pc'en er infisert.

jeg har fulgt norbot (?) sin guide og poster loggene mine her. Håper at noen kan hjelpe, det ville jeg satt veldig stort pris på :) jeg er totalt blank på omerådet selv, men har fått hjelp her tidligere på en annen pc

mbam_log_2008_12_10__01_12_25_.txt

logCombofix.txt

obs: jeg får en melding når jeg prøver å laste opp hijackthis fila at jeg ikke er tillatt å laste opp slike type filer....?

Endret av raggur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, pc'en kjører helt fint nå. Har ikke fått noen flere virus-meldinger og msn, firefox og explorer har ikke krasjet og funker fint.

Men har jo ikke greie på slikt, så ville bare være på den sikre siden.

Tusen takk for hjelpen, setter veldig pris på det;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...