Gå til innhold

Blir stoppet regelmessig av politiet. Snakk om 6-7 ganger på kort tid.

themaceman

Anbefalte innlegg

Hei hå. I det siste har jeg blitt stoppet veldig ofte av politiet, vi snakker opptil 6-7 ganger på under 3 måneder, alle gangene, sett bort i fra 1, har det vært helt uten grunn og uprovosert. Ingen av gangene har vært rutine- / fartskontroller.

Det har som oftest gått for seg slik; Jeg kjører pent og rolig, kanskje litt sent på kvelden/natten, minding my own business, ser på fulle idioter som ligger og spyr, sloss, bråker og gjør hva faen de vil mens dørvakter prøver å roe dem ned. Plutselig kommer blålysene opp i bakruta, jeg skrur av tenninga (blitt standard reaksjon for meg, fått kjeft for å ha nøklene i mens de går bort til bilen), drar opp døra, ser en grinete konstabel småløpe mot bilen min. Greit nok, jeg ga forsåvidt faen i starten da jeg ikke har gjort noe galt. Han slenger litt faenskap ut om hvorfor jeg er ute så sent, om jeg har lappen, og om jeg har drukket.

En gang fulgte de vel etter meg i 25-30 minutter, bare for å stoppe meg etter mangfoldige kilometer og spørre om jeg hadde lappen, ganske frustrerende, jeg visste jo at jeg hadde dem bak meg. Det er ikke direkte behagelig etterhvert.

En annen gang hadde jeg kjørt en av mine beste venner hjem da jeg bestemte meg for å ligge unna flaska den kvelden. Jeg er på vei ut en slags liten stikkvei med humpler, som gir et relativt greit innblikk mot hovedveien. Jeg ser en uttrykningsbil på vei inn mot byen, tenker ikke så mye over det, og nærmer meg hovedveien. Når jeg er på vei ut, grisekjører kassebilen inn på busstoppet, slår på blålys og full sirene, kjører som faen mot meg (stopper rundt en halvmeter unna bilen min på isføre), som står småsjokkert og midt i veien. Jeg rygger selvfølgelig opp igjen, slår av tenninga og får et grinete blikk og et spørsmål om jeg har lappen og om jeg har drukket. Som vanlig sier jeg nei til at jeg har drukket, ja til at jeg har lappen, blåser for ørtende gang mens jeg studerer konstabelen og konstaterer for meg selv at jeg har blitt stoppa av han flere ganger. Etter hele greia, dro de på som faen ut mot "landet" (dvs ikke byen), med fulle sirener og blålys mens jeg har glemt hele greia og kjører andre veien, inn mot byen/hjem. Når jeg har kjørt et par hundre meter (dette foregår ganske langt fra byen, flere kilometer fra sentrum) møter jeg på en full utrykning bestående av både brann- og politibiler. Da tenker jeg selvfølgelig med en gang, at bilen som stoppet meg, mest sannsynlig har fått beskjed om at det har skjedd noe utover "landet", og at de bes kjøre dit fort som faen, istedet stopper de meg for syvende gang og spør om jeg har lappen/drukket. De burde vel da for faen skjønne at jeg fortsatt har den hvis de ikke har tatt den enda? Var det virkelig så viktig å stoppe meg, istedet for å komme 5 minutter tidligere (de var også første på stedet, sto i avisa dagen etterpå) og gjøre noe nytte for seg for skattepengene våre? Det verste var at han som kom og prata til meg, kom på forsiden av avisen der han blir skrytt opp i skyene over hans heltemot, og deres raske uttrykning til åstedet. Helt latterlig spør du meg...

Ja, jeg veit det blei en helvetes wall-of-text her, men ærlig talt, jeg føler nesten at det blir som trakassering. Jeg skal ikke si at jeg er alene om det, men moren min, har f.eks. hatt lappen i altfor mange år, og bare blitt stoppet 2 ganger, begge ganger i rutinekontroll. Greit nok at jeg blir stoppa litt oftere siden jeg er ute ganske sent, og grunnet utseende/type bil jeg kjører, men 6-7 ganger på under 3 mnd er litt i det meste laget spør dere meg. De MÅ jo ha bedre ting å bruke tiden sin på, noe som de faktisk har, men som tydeligvis er ganske nedprioritert?

End of rant, geeh..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags bil kjører du?

Det er dessverre slik at noen rammes oftere av sånt enn andre. Ofte går slike ting på "hunches", og da rammes man ofte av forutinntatte holdninger basert på stereotyper. Det har vel vist seg at slike også ofte stemmer, da politiet nok har stoppet endel biler og personer opp gjennom tiden.

Skulle det provosere deg veldig, så kan du jo alltids kontakte politiet og høre om de har noen forklaring. For alt vi vet, så kan det hende du kjører lik bil som en kjenning.

Lenke til kommentar

Kjører en kameratsenka bmw som bråker fælt... ;(

Uansett, siden de følger etter meg så mye som de gjør burde de vel også ha fått med seg skiltnummeret by now? Og siden de mest sannsynlig kan forbinde nettopp dette med meg som person, føler jeg ikke det er nødvendig å stoppe meg enda flere ganger.

Dere leser tankene mine, jeg tenkte jeg skulle spørre neste gang de bestemte seg for å ta en "rutinekontroll".

Forresten, når det nevnes, befinner det seg en så og si identisk bil i området, samme interiør, litt mørkere sølvfarge, nesten samme lyd, samme felger, og så og si helt like baklykter. Eid av en.. Person med etnisk bakgrunn. Det rare er at denne veldig ofte står midt i byen, både på dagtid og nattid.

Lenke til kommentar

Mye rart de har og ikke har kapasitet til må jeg si, etter alle gangene ser jeg ikke problemet med to bokstaver og fem siffer, hehe. Men som sagt, ja, jeg gidder ikke dra ræva mi ned på stasjonen for å spørre, plager meg ikke så fælt, følte bare det var greit å få det litt i perspektiv med andre synspunkter innblandet.

Du er en del innblandet i det her selv eller? BMW'en din hinter jo veldig til kriminalitet og faenskap! ^^

Lenke til kommentar

Hehe, jeg er faktisk VELDIG lite plaget med politiet. Det kom til et punkt med den gamle BMW-en (E36 compact) at jeg kjørte med viten og vilje inn i kontroller, bare for å få lov til å blåse.

Med E39-en har jeg blitt stoppet en gang av politiet, som vrengte inn foran meg (de mot kjøreretningen i en enveiskjørt gate), fyrte opp tusenmetringer og ville stille noen spørsmål. Var ikke meg de lette etter, så det gikk i grunn veldig greit. :p

Handlevogna er det derimot verre med tror jeg. Ulovlig senket, ikke registrert, og... eh, stjålet.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Hehe, jeg er faktisk VELDIG lite plaget med politiet. Det kom til et punkt med den gamle BMW-en (E36 compact) at jeg kjørte med viten og vilje inn i kontroller, bare for å få lov til å blåse.

Med E39-en har jeg blitt stoppet en gang av politiet, som vrengte inn foran meg (de mot kjøreretningen i en enveiskjørt gate), fyrte opp tusenmetringer og ville stille noen spørsmål. Var ikke meg de lette etter, så det gikk i grunn veldig greit. :p

Handlevogna er det derimot verre med tror jeg. Ulovlig senket, ikke registrert, og... eh, stjålet.

Compacten vil jeg tro får være en del i fred ja, men bare en gang med en E39? Eneste som slår den som mafiabil må være den nyere 7-serien (E**?).

Den jævla handlevogna er liksom ikke helt getaway-materiale heller :( . Får være forsiktig, prøve å få papirer på hele greia, om det så må litt forfalskning til.

Lenke til kommentar

Litt rart at jeg ikke blir stoppet mer med E39-en, ja. Og jeg har kjørt noen tusen kilometer på natten i ukedagene, for å si det sånn. Har ofte møtt på samme politibilen 3 ganger på en natt, på forskjellige steder.

Mihihi. Jeg tror faktisk jeg må bruke bilen som noe kriminelt. Perfekt.

Lenke til kommentar

Kommer nok mye an på hvilken bil man kjører.

Kjører selv en Mitsu Carisma og har enda ikke blitt stoppet i kontroller med den...

Men når jeg en og annen gang låner 520'n (e34) til en kamerat av meg, da kan du være sikker på at jeg blir stoppet...

Det slår bare ikke feil :p

Endret av Danielbv
Lenke til kommentar

Ikke alltid det kommer ann på bilen. Blei stoppa på vei tel jobb i sommer, på TRÅ-SYKKEL! jeg sykkler på fortauet, har på reflekser, å mot meg kommer en politibil som snur når han ser meg, setter på blålys, stopper meg, lurer på hvor jeg har vært, hvem jeg er, hva jeg skal, hvor jeg skal, om jeg har legetimasjon, om dem kunne se i sekken min, hvorfor jeg sykkler, hvor jeg bor, å selvsagt om jeg har drekki, mens dem står å lyser på meg med lommeløkta. Å på toppen av det hele, står jeg i full offentlig unniform med tjenestebevis hengende ned på sia. Hva er da poenget? Eneste dem oppnådde var at jeg kom et kvarter for seint på jobb. Har aldri opplevd sånn ransakelse før, så var dum nok tel å svara på alle spørsmåla. eneste jeg har gjort er å sykkle tel jobben, også blir man annholdt å er på randen tel å bli arrestert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Uansett hvor mye vi har å klage på når det gjelder norsk politi, er de som pusekatter i forhold til sine franske, italienske og spanske kolleger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...