Gjest Jente med søvn problemer Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hei. jeg er en jente som nettopp er fylt 21 år. Jeg har i en stund nå slitt veldig med å sove en hel natt, uten en spesiell merkelig drøm som stopper meg fra og puste. "Drømmen stater alltid hyggelig, jeg sitter med samboeren min å broren hans å spiller. broren drar, å vi begynner å rydde å prate siden vi nettop har flyttet. Hele tiden ser jeg noe eller noen som løper forbi vinduet. Så skal jeg legge meg. På vei inn til soverommet får jeg en ekkel følelse av at noen følger etter meg og bare venter til at jeg har fått sovnet. Jeg legger meg i sengen, å det er da en skikkelse kommer frem å tar tak rundt halsen min å holder meg nede. det fører til at jeg ikke får puste." Jeg våkner opp. Men fortsatt får jeg ikke puste. jeg får ikke til å røre meg. Dette løsner etter en stund, eller når samboeren min får dratt ett eller ennet vekk fra halsen min, (men i virkeligheten er det ikke noe der) slik at jeg får puste igjen. jeg lurer på om deter noen som vet noe om dette. om noen vet hvordan jeg kan få det til å stoppe. jeg blir redd. Hjelp!! Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Sikkert ikke noe å være redd for, snakk med en lege, eventuelt psykolog. Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_* Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hei. jeg er en jente som nettopp er fylt 21 år. Jeg har i en stund nå slitt veldig med å sove en hel natt, uten en spesiell merkelig drøm som stopper meg fra og puste. "Drømmen stater alltid hyggelig, jeg sitter med samboeren min å broren hans å spiller. broren drar, å vi begynner å rydde å prate siden vi nettop har flyttet. Hele tiden ser jeg noe eller noen som løper forbi vinduet. Så skal jeg legge meg. På vei inn til soverommet får jeg en ekkel følelse av at noen følger etter meg og bare venter til at jeg har fått sovnet. Jeg legger meg i sengen, å det er da en skikkelse kommer frem å tar tak rundt halsen min å holder meg nede. det fører til at jeg ikke får puste." Jeg våkner opp. Men fortsatt får jeg ikke puste. jeg får ikke til å røre meg. Dette løsner etter en stund, eller når samboeren min får dratt ett eller ennet vekk fra halsen min, (men i virkeligheten er det ikke noe der) slik at jeg får puste igjen. jeg lurer på om deter noen som vet noe om dette. om noen vet hvordan jeg kan få det til å stoppe. jeg blir redd. Hjelp!! Hei, Jeg har også hatt samme opplevelsen. Man våkner plutselig midt på natten, og får ikke puste, det føles som om noen tar tak rundt halsen på deg, men når du våkner ser du ingen ting, og får samtidig ikke røre deg. Det som hjalp for meg var og gå å ta meg en røyk og prøve og slappe av. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Mye mulig har du søvnapne, hvilket ikke er farlig men som du sier ubehagelig. Om du i tillegg snoker (det vet sikkert samboeren din eventuelt alt om), så er det mye som tyder på det. Da tar du kontakt med legen din, og spør etter en henvisning til en øre-nese-hals spesialist som kan utrede videre. Appropo at du blir redd når du føler du ikke får puste, så skal du vite at det overhode ikke er farlig, gitt du ellers har en noelunde noraml sunn og frisk kropp i begynnelsene av tyveårene og ikke er overdådig påvirket av rusmidler. Om det faktisk er muskelspenninger som gjør at du blir fullstendig avkortet i oksygenopptaket, så vil man miste bevisthet rimelig kjapt, med den konsekvens at kroppen automatisk slapper av og muskelspenningen avtar slik at opptak av oksygen igjen starter. Om det noengang skulle bli så ille at jeg faktisk tar feil og du kreperer så får du heller saksøke meg! Endret 10. desember 2008 av Montgomery Lenke til kommentar
Gjest jente m søvn problemer Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Mye mulig har du søvnapne, hvilket ikke er farlig men som du sier ubehagelig.Om du i tillegg snoker (det vet sikkert samboeren din eventuelt alt om), så er det mye som tyder på det. Da tar du kontakt med legen din, og spør etter en henvisning til en øre-nese-hals spesialist som kan utrede videre. Appropo at du blir redd når du føler du ikke får puste, så skal du vite at det overhode ikke er farlig, gitt du ellers har en noelunde noraml sunn og frisk kropp i begynnelsene av tyveårene og ikke er overdådig påvirket av rusmidler. Om det faktisk er muskelspenninger som gjør at du blir fullstendig avkortet i oksygenopptaket, så vil man miste bevisthet rimelig kjapt, med den konsekvens at kroppen automatisk slapper av og muskelspenningen avtar slik at opptak av oksygen igjen starter. Om det noengang skulle bli så ille at jeg faktisk tar feil og du kreperer så får du heller saksøke meg! he he.. snorker ikke.. spurte han nå.. kanskje han bare ikke tørr å si sannheten:) men tusen takk.. skal få skjekket det der jeg:) Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 he he.. snorker ikke.. spurte han nå.. kanskje han bare ikke tørr å si sannheten:) men tusen takk.. skal få skjekket det der jeg:) Gjør det! I det minste får du tatt opp problemet med en lege. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg hadde samme problemet for noen år siden. Men hadde ingen spesiell drøm. Det var rett før jeg våknet, så fikk jeg ikke puste og jeg kunne ikke røre meg. Etter noen sekunder (ca.5-10) så greide jeg å "våkne" fra det. Aner ikke hvor lenge jeg hadde det, men det er ivhertfall borte nå. Lenke til kommentar
Shepards Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Etter det jeg vet så høres dette ut som "The old hag" syndromet. Eller som andre kaller det, søvnparalyse. Kjennes det ut som du har noe tungt på brystet ditt? Og kommer denne "skikkelsen" fram når du er våken? Har lest en del om denne "Old hag" greia, og det er når du er helt paralysert og kan verken skrike eller røre på deg, og du kan føle at det er noe skremmende i rommet ditt. Dette kan skje når hjernen har kobla ut kroppen for å forsikre om at du ikke begynner å gå rundt mens du drømmer, men du har fortsatt synet, hørselen og andre sanser fult fungerende og at du er våken. Har aldri opplevd dette selv, og det er jeg utrolig takknemlig for, for det virker grusomt .. Lenke til kommentar
Skeivhendt Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 høres litt skummelt ut, men sikkert ufarlig.. oppsøk lege for å være sikker Lenke til kommentar
Gjest Guest_søvnløs_* Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Etter det jeg vet så høres dette ut som "The old hag" syndromet. Eller som andre kaller det, søvnparalyse. Kjennes det ut som du har noe tungt på brystet ditt? Og kommer denne "skikkelsen" fram når du er våken? Har lest en del om denne "Old hag" greia, og det er når du er helt paralysert og kan verken skrike eller røre på deg, og du kan føle at det er noe skremmende i rommet ditt. Dette kan skje når hjernen har kobla ut kroppen for å forsikre om at du ikke begynner å gå rundt mens du drømmer, men du har fortsatt synet, hørselen og andre sanser fult fungerende og at du er våken. Har aldri opplevd dette selv, og det er jeg utrolig takknemlig for, for det virker grusomt .. jeg ser dette vesenet når jeg først når jg sover, men d r der fortsatt når jeg våkner. denne tingen holder fast rundt halsen.. klarer ikke gjøre noe.. jeg blir ikke redd der å da, men etterpå når d har gått opp for meg hva som r skjedd. jeg unner ingen dette.. d foregår enda.. men mindre.. haper d gir seg snart Lenke til kommentar
Gjest Guest_søvnløs_* Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg hadde samme problemet for noen år siden. Men hadde ingen spesiell drøm. Det var rett før jeg våknet, så fikk jeg ikke puste og jeg kunne ikke røre meg. Etter noen sekunder (ca.5-10) så greide jeg å "våkne" fra det. Aner ikke hvor lenge jeg hadde det, men det er ivhertfall borte nå. jeg r glad du r blitt kvitt det. jeg unner ingen dette.. Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Dette tror sikkert meste parten som leser er bare tull: Det kan hende du ble drept (kvalt) etter du hadde lagt deg i ett annet liv. Så på Oprah, (Bruker ikke og see på det, men jeg skrudde på TV'en og så overskriften hypnose så jeg ble sittende og see en stund)der var det en som hadde drømt at han fløy hver natt så lenge han kunne huske! Så ble han hypnotisert av en ''verdens berømt tiligere liv hypnotisør''(lol) og da (på en eller annen måte) så fikk han vite at han var jager pilot i en krig, han hadde vært skyter men han ville ikke skytte på ett fly for han trodde at de kom til og snu elns men så ble de skutt ned av det flyet han ikke skøt de først. Finner helt sikkert episoden på youtube eller noe vist dere søker.. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det kan hende du ble drept (kvalt) etter du hadde lagt deg i ett annet liv. Dette er bare tull ja. Så på Oprah, (Bruker ikke og see på det, men jeg skrudde på TV'en og så overskriften hypnose så jeg ble sittende og see en stund)der var det en som hadde drømt at han fløy hver natt så lenge han kunne huske! Så ble han hypnotisert av en ''verdens berømt tiligere liv hypnotisør''(lol) og da (på en eller annen måte) så fikk han vite at han var jager pilot i en krig, han hadde vært skyter men han ville ikke skytte på ett fly for han trodde at de kom til og snu elns men så ble de skutt ned av det flyet han ikke skøt de først. Ja, og dette har man selvsagt verifisert med annet enn tomme påstander? Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Dette tror sikkert meste parten som leser er bare tull: Jepp, det har du rett i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå