Knofle Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 God dag! Jeg slår meg da på bølgen av folk som vil kjøpe ny PC som skal hovedsaklig brukes til spill. Om det hadde vært en 3-4 år siden, kunne jeg lett valgt ut komponenter selv, men jeg har da ikke fulgt godt nok med i det siste til å vite hva jeg bør sette opp. PCen må være relativt liten, for den skal transporteres med fly til tider, og jeg vil da ha noe som er lett å ta med seg. Shuttle eller laptop er litt for lite, og jeg regner med at det er nå som det var før, at man ikke får like bra verdi for pengene om man kjøper shuttle eller laptop. Prisestimat er rundt 7-10k, fordi jeg hovedsaklig vil ha en PC som drar WoW WotLK veldig bra, og som kjent så trenger man ikke det absolutt sykeste for å dra det greit. Jeg har funnet ut at pcen min ikke er bra nok, siden jeg kjører alle settings på laveste, og opplever rundt 3-4fps i raids. Dette fungerer bare ikke. Om den drar andre spill greit også gjør jo ikke noe! Jeg har da prøvd å se på noen pcer, men som sagt så kan jeg for lite. Eneste jeg finner er pcer som denne (som er rimelig, men jeg vet ikke om den innfrir kravene mine), eller denne som jeg vil tro innfrir kravene, men jeg trenger da ikke skjerm. All help mottas med takk, siden jeg regner med det er en del her som kan "litt" mer enn meg. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Liten men kraftig: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...6C-56F7B5694AB1 Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Tusen takk for svar! Men, jeg bare lurer. Vil jeg få noen problemer med å bygge den der, Svenni? Jeg har erfaringer med at de CPU-kjølerne er litt store? Er de komponentene greie nok å putte inn i et midi-tower også? Jeg tenker at bygginga kanskje blir litt for vanskelig for meg om det er for lite. Endret 10. desember 2008 av Knofle Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 En liten shameless bump her. Ikke det at jeg ikke stoler på Svenni her, men det er litt viktig at jeg som en middelmådig pc-bygger klarer brasene. Lenke til kommentar
SolitaryMan Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 På den andre linken du la ut kan du konfigurere hele oppsettet, just so yoyu know Trenger du ikke skjermen kan du ta den vekk og og tjene litt penger der og kanskje heller legge litt penger i radeon 4850/4870 kort + 4gb ram ? Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Jo, sant nok det. Det blir nok det jeg kommer til å gjøre. Er den dyreste pcen i linken min uten skjerm god nok, tror dere? Tusen takk likevel, svenni. En kamerat kommer visstnok til å kjøre det oppsettet du linka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå