Cyclone Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Nettverket på den stasjonære pcen min ble på mystisk vis borte her om dagen, og jeg føler jeg har prøvd det meste uten hell. Pcen har et Belkin Wireless G (hvis jeg ikke husker feil) trådløst nettverkskort, samt et gammelt shitty kabelkort. Dog fungerer ingen av disse å koble seg til routeren eller nettet. Statusen når jeg går inn på ipconfig er at det står medium frakoblet. På nettverksinstillinger står det at jeg har to 1394-nettverkskort, samt et Belkin 802.11g-nettverkskort. Routeren disse skulle være koblet til er en router som også har fire andre pcer på nettverket, som fungerer feilfritt, så vet igrunn ikke helt hvor jeg skal begynne å lete etter feilen. Kan vel legge til at jeg ikke er noen superdyktig nettverksekspert. Har også tatt en titt på hvilke prosesser som kjører på pcen (kanskje noen av disse hindrer): "Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 21:37:39, on 09.12.2008 Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0013) Boot mode: Normal Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe C:\Programfiler\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = -- End of file - 769 bytes" og et screenshot av prosesser som kjører: Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 prøvd å re-installere det trådløse nettverkskortet? Lenke til kommentar
Cyclone Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 ja, det hjelper ikke. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 den hijackthis loggen såg veldig veldig kort ut, i tillegg var det veldig få prosessar som køyrde i oppgåvebehandlaren. Har du lukka alle andre program sidan det er slik? ----------- Nedst på oppgåvelinja der ikonet for trådlaust internett er har du prøvd å klikke på det slik at du får fram kva nettverk den finn? Lenke til kommentar
Cyclone Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Har formatert pcen, og kjørte den prosesscanen uten at noen andre programmet var åpne. Når jeg prøver å søke etter nett, så finner den ingen, og viser null signalstyrke (kortet). Lenke til kommentar
troari Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Hvis du går inn i Kjør - cmd + enter skriver ipconfig /all Ser du da ip addresen til router og får opp nettverks kort status? Har du sett om det kommer utropstegn i enhetsbehandling under kortene? Endret 13. desember 2008 av troari Lenke til kommentar
Cyclone Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 får ikke opp noen status, og det er ingen utropstegn under enhetsbehandling, kun et rødt kryss over koblingen på nettverkskoblinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå