Freddy-- Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Skal oppgradere PC'n, ser dette bra ut? Hvilken ram må jeg kjøpe for å få mest for pengene? Skal kjøre med TwinBank oppsett. Har også vurdert å kjøpt 2 av http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=5&s=kom , hva trur dere er lurest? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Kjøp heller Twinmos ram ellers så den grei ut Lenke til kommentar
ponke Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Kjøp heller Twinmos ram ellers så den grei ut Helt grei maskin med god ytelse. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Kjøp heller Twinmos ram ellers så den grei ut Hvorfor akkurat Twinmos? jeg har fått inntrykk av at Corsair er noe av det beste som er å oppdrive (ikke spør meg hvorfor ) Lenke til kommentar
Gef Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Pleier å være gode og stabile...særlig hvis du skal kjøre brikkene litt Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hvorfor akkurat Twinmos? jeg har fått inntrykk av at Corsair er noe av det beste som er å oppdrive (ikke spør meg hvorfor ) Fordi du betaler for mye i forhold til ytelsen. Du får så og si samme ytelsen på en twinmos brikke som en corsair (corsair ligger kanskje noen få prosent framfor), men du betaler for mye for corsair brikkene. Jeg kjøpe for å få mest for pengene? Skal kjøre med TwinBank oppsett. Har også vurdert å kjøpt 2 av http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=5&s=kom , hva trur dere er lurest? For å ta nytte av Dual-DDR funksjonen på hovedkortet ditt så må du nokk ha 2 rambrikker ja som er identiske. Men hadde nokk valgt twinmos heller. Lenke til kommentar
Profion Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 ville nok kjøpt twinmos ram....men resten ser helt ok ut :wink: Lenke til kommentar
Freddy-- Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Det er en del elementer verdt å nevne når det gjelder ytelsen. I utgangspunktet testet vi med en prosessor med 266 MHz busshastighet (Athlon XP 1800+). Vi prøvde her både med enkeltkanals DDR og Twinbank-oppsett – dette på 333 MHz. Det vi imidlertid merket var at å kjøre minnebuss og prosessorbuss synkronisert med både prosessorbuss og minnebuss på 266 MHz, var raskere enn å kjøre minnet opp på 333 MHz. Om dette er noe som vil gjelde flere nForce2-hovedkort undersøker vi nå – Noen som har opplevd det samme? Hvis det stemmer er det ikke lurest at jeg kjøper 2x512 av den andre rammen, koster jo bare 100kr mer for 512mb mer ram :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå