Svirre91 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Heisann. Har to forstekerkere til anlegget mitt hjemme. Den ene har jeg kun koblet en subwoofer på, men den er såpass at den dekker et helt spekter fra 20Hz-20 000Hz... Jeg har forhørt meg med andre butikker om det er mulig å få tak i noe som kalles "Phono-filter", noe som er en liten komponent du setter på en phono kabel for å filtere bort unødvendige signaler. (kjører signaler fra den ene forsterkeren til den andre via PHONO kabler) Jeg bare lurte på om noen visste eller en link til et sted hvor man kan få tak i noe slikt? Et filter som tillater INNTIL 80, 100 eller 120 Hz??? ^^, Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Du har vel ikke mulighet til å justere dette direkte fra forforsterkeren(/receiveren)? Endret 10. desember 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Nei, desverre... Har en 25 år gammel Technics på 400w som jeg har til bassen som fungerer kjempefint. Eneste jeg får gjort er å begrense hvor mye diskant og bass jeg vil ha igjennom, samme som med en volum knapp, men det er for mye støy med den høye diskanten som bassen fremdeles gir fra seg. Har hørt om spoler, men ønsker ikke å ta i bruk dette alternativet siden jeg har hørt og veit det finnes Phono-filter som man kan sette på kablen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 En equalizer er et alternativ, men blir nok fort mye dyrere enn det som er vits å gå ut med. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Det er det... Men det er mye rart som folk skal kvitte seg meg på Finn.no... så jeg får holde utgikk, men kjempeflott hvis noen veit om en link eller lignende... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå