Gå til innhold

Filter for subwoofer

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har to forstekerkere til anlegget mitt hjemme. Den ene har jeg kun koblet en subwoofer på, men den er såpass at den dekker et helt spekter fra 20Hz-20 000Hz... :hrm: Jeg har forhørt meg med andre butikker om det er mulig å få tak i noe som kalles "Phono-filter", noe som er en liten komponent du setter på en phono kabel for å filtere bort unødvendige signaler. (kjører signaler fra den ene forsterkeren til den andre via PHONO kabler)

Jeg bare lurte på om noen visste eller en link til et sted hvor man kan få tak i noe slikt? Et filter som tillater INNTIL 80, 100 eller 120 Hz??? ^^,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Du har vel ikke mulighet til å justere dette direkte fra forforsterkeren(/receiveren)?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Nei, desverre...:( Har en 25 år gammel Technics på 400w som jeg har til bassen som fungerer kjempefint. Eneste jeg får gjort er å begrense hvor mye diskant og bass jeg vil ha igjennom, samme som med en volum knapp, men det er for mye støy med den høye diskanten som bassen fremdeles gir fra seg.

Har hørt om spoler, men ønsker ikke å ta i bruk dette alternativet siden jeg har hørt og veit det finnes Phono-filter som man kan sette på kablen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...