bjoen2 Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Begynner og nærme meg slutten på vannkjølingsprosjektet, som jeg har arbeidet med i noen uker nå. Har laget tank og radiator samt vannfordelingsblokk i Plexiglass. Bilder kan sees her: http://www.home.no/bnilsen/ny_side_2.htm Mer utførlig om fremgangsmåter kommer når jeg er helt ferdig med prosjektet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Plexiglass er sikker ikke det mest effektive materiale for radiator, men det var absolutt et imponerende stykke arbeid. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Kjedeleg med så mykje lenkjeråte på siden Lenke til kommentar
Droideka Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Eg bøyer meg i støvet, verkjeleg bra arbeid... Keep up the good work og hald oss oppdatert ! Lenke til kommentar
Profion Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Pent arbeid 8) I wish i could do something like that :wink: Lenke til kommentar
Jay Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hei, drømmer om vannkjøling jeg også og har et spm: Når du har parallell-koblet kjøleblokken sånn som du har gjort, hvordan blir det med vannflyten da? Blir den like god i alle blokkene? Vil det ikke være fare for at en av parallell-koblingene blir stillestående hvis du skjønner hva jeg mener? -J Lenke til kommentar
Kriger Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 joda det ser pent ut, men jeg tror ikke det kommer til å fungere ordentlig i det hele tatt...det der er mest for show, tror du kommer til å få problemer med flyt i det systemet. spesielt i radiatoren tror eg det kommer til å bli dårlig sirkulasjon. men som sagt. jeg bare tror. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Kommer til å se fett ut hvis du kjører med kraftig farget vann da :smile: Godt jobba! Post noen resultater ang. kjøleevne når du har det oppe og går da. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hmm, skal bli spennende å se denne riggen i aksjon. Både mtp vannsirkulasjon og hvor godt plexiradiatoren kjøler. Forøvrig, få dette over der det hører hjemme nemlig Overklokking > Kjølere, aktiv (vann / etc) Lenke til kommentar
norrick Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Begynner og nærme meg slutten på vannkjølingsprosjektet, som jeg har arbeidet med i noen uker nå.Har laget tank og radiator samt vannfordelingsblokk i Plexiglass. Bilder kan sees her: http://www.home.no/bnilsen/ny_side_2.htm Mer utførlig om fremgangsmåter kommer når jeg er helt ferdig med prosjektet. Plexiglass=varmeisolator. Ser nesten pent ut men kommer aldri i verden til å yte noe bedre enn standard luftkjøling. Målet til en radiator er vel å lede så mye varme som mulig bort fra vannet til luften rundt radiatoren og jeg kan ikke skjønne hvordan du skal klare dette når du har bygd en radiator i varmeisolerende materiale... Lenke til kommentar
bjoen2 Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Ser det er mange som tviler både på "flyten" i systemet og varmebortledningsevnen til radiatoren i plexiglass. Jeg tror dette skal fungere utmerket: Når det gjelder "flyten" i parallellkjølt system, så har jeg en Eheim 1250 pumpe, den vil sørge for mer enn nok vann til di forskjellige komponentene, man må huske att det er ikke allverdens store varmetilførselen til vannet, det er jo snakk om meget små komponenter som avgir varme på et svært begrenset omeråde. Når det gjelder varmeavledningsevnen til plexiradiatoren, så har denne en meget stor overflate mot luft, p.g.a. oppbygningen med 12 stk rør. Har en svoger som arbeider med vannbåren gulvvarme og solfangere, har av han fått noen tips anng. div. oppbygninger av system. I den bransjen brukes stort sett bare plast/kunststoffmaterialer. Det vil også være endel andre komponenter i mitt system som vil avgi varme til omgivelsesluften. Jeg vil komme tilbake med utførlige resultater når systemet er ferdig. Jeg venter bare på HK som er ventet inn til Komplett 30/4, det er et MSI GNB Max, så jeg regner med å være ferdig midt i Mai engang. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Det der var skikklelig stilig ! Ser sikkert penere ut enn det fungerer... Du kommer sikkert til å få rimelig varmt vann. Men steike så stilig Lenke til kommentar
Droideka Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Korleis går det med kabinettet bjoen2 ? Midten av mai sa du... Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Hvordan har du planer om å legge pcen på vei til lan da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå