Svirre91 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hei. Har fått inn en eldre bærbar HP Pavilion ZE4907 (ca. 3-4 år gammal) med batteriproblemer. Selve pc-en starter og går fint med batteri i, og med strømforskyningen til pc-en. Helt til den taes ut, da pc-en prøver å gå på batteri som ikke går. Batteriet ser ut til å være helt og ikke fysisk ødelagt eller noe i den duren. Når batteriet taes ut slutter ladelampen foran på pc-en å lyse, noe som indukerer at det er tatt ut (eller ikke lader for den saks skyld). Ikke på OS (MS XP Home)ser man at batteriet er på 0% og prøver å lade annet hvert minutt. Men etter å har latt pc-en stå på i 3 timer har batteriet ikke ladet noe. Har også prøvd å bøye forsiktig på tilkoblings-pinnene inne i pc-en slik at det kanskje oppstår bedre kontakt, men uten hell. Ønsker ikke å kjøpe nytt batteri, men tror det er det som må til. Noen som har no tips eller råd å gi meg her? Lenke til kommentar
storkers Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) høres ut som at det ikke tar imotladding og er kaputt.. http://www.altitec.no/index.php http://www.pcbatterier.no/index.cfm http://www.adem.no/ Endret 9. desember 2008 av storkers Lenke til kommentar
Carloz89 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Det meste som har ved service og gjøre kan jeg besvare rimelig greit 1. Dersom datamaskinen din ikke fungerer på batteriet, annbefaler jeg deg og sjekke om laderkontakten er løs.. 2. Eventuelt teste med et nytt koblingsledd på strømmen, henner ofte at selve sikringen altså den klompen som er tilkoblett strømm leddet går føyka. PS! selv på nye datamaskiner og skjermer. 3. Når det gjelder garanti på datamaskiner er servicen relatift like ved unntak av noen som ikke nevnes: - 2års garanti på datamaskiner som har blitt solgt/ Kjøpt i en butikk også forklart som fast utsalgssted Reklamasjon: varierer litt utifra hva leverandørene kan love utover lovbestemmelsene og hennvisninger til forbrukerkjøps loven. -Men vanlig med 5års reklamasjon. Dette er kjekt og benytte seg av, datamaskiner blir og skal altid bli registrert med navn i butikk systemet der du kjøpte den (gjelder i grunn mest om du har somlet bort kviteringen din) Men om den er slettet i butikkens system er kviteringen altid kundens eget ansvar. derfor kan jeg anbefale deg og begynne med og si hver gang du kjøper en dyr ting og be di registrere deg med navn,adresse og telefon nummer i de ulike systemene. Siterer fransjeis butikker kunne forklart dette mer i detalj men skal ikke fordype meg mer inn i dette: HINTER RETT OG SLETT OG BENYTTE SEG AV REKLAMASJONEN PGA. FØLGENDE: - SÅ SANT DU SOM BRUKER KAN SI MED 100% AT DU IKKE HAR FORESAKET DETTE; SLAGSKADE/ KLEMSKADE FUKTSKADE ELLER ANDRE FYSISKE PÅFØFINGS SKADER. _______ LEVETID PÅ DATAMASKINER SKAL KUNNE HOLDE UT GARANTI TIDEN SOM ER 2 ÅR I DETTE TILFELLET PLUSS 5 ÅR SOM ER REKLAMASJONEN ALTSÅ VIL DET SI LEVETID PÅ 7ÅR.. MED FULL KLAGERETT OG MULIGHET FOR ENKEL REPERASJON SOM KAN VÆRE FORDEL AKTIG FOR DEG SOM KUNDE Mvh. Carloz89 Copyraight:©Emne fra forumet© Endret 9. desember 2008 av Carloz89 Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Tror det er kaputt barreri jeg å, siden kontaktene fungerer helt fint. Skal ta opp med eier av pc-en og se om vi kan kjøre dette på reklamasjon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå