Gjest Alkoholgutt Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg er fjorten år, 180cm høy og veier 71 kg. Hvis jeg tar inn 100 ml 96% alkohol, hva har jeg da i promille? Finnes det noen måte å regne det ut på? Jeg har hørt at toleransen mot alkohol øker etterhvert som man drikker (over lang tid). Er det mengden alkohol som tas opp i blodet, eller er det måten alkohol påvirker deg på som blir forandret? Og i tilfelle moderator sier dette bryter med gjestepostreglene, så må jeg nevne at jeg ikke vil bekjente skal vite at jeg har spurt dette spørsmålet. Lenke til kommentar
Carloz89 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Alkohol % måles ved hjelp av en vanlig alko tester.. Altså en av de to typene politiet bruker ved vanlige promille testene sine men de kan kalkulere regnestykket ditt via tollprogrammet som jeg ikke kan si navnet på med hensyn til loven. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg har hørt at toleransen mot alkohol øker etterhvert som man drikker (over lang tid). Er det mengden alkohol som tas opp i blodet, eller er det måten alkohol påvirker deg på som blir forandret? Uten å si noe for sikkert vil jeg tippe at det er måten alkoholen påvirker deg på som blir forandret. Og hva er det du snakker om, Carloz89? For det første så lurer han ikke på hvordan det blir målt, for det vet jo alle. Og tollprogrammet? Med hensyn til loven? Tror du prater tull. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Du har jo denne: http://www.dinside.no/php/art.php?id=219513 EDIT: ******** Ble litt usikker på hvor riktig denne kan virke. Jeg har da drukket 8 halvlitere på vors og 4-5-6 på byn i løpet av en kveld (18.00-04.00, dvs 10 timer). har vanskelig for å tro at promillen min har vært i nærheten av 3 noen gang, ihvertfall når man leser dette: http://no.wikipedia.org/wiki/Alkoholpromille ************* Uten å si noe for sikkert vil jeg tippe at det er måten alkoholen påvirker deg på som blir forandret. Stemmer. Endret 10. desember 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Du har jo denne:http://www.dinside.no/php/art.php?id=219513 EDIT: ******** Ble litt usikker på hvor riktig denne kan virke. Jeg har da drukket 8 halvlitere på vors og 4-5-6 på byn i løpet av en kveld (18.00-04.00, dvs 10 timer). har vanskelig for å tro at promillen min har vært i nærheten av 3 noen gang, ihvertfall når man leser dette: beregning av promilla utifra kroppsvekt er vanskelig. må ta i betraktning hva slags alkohol du drikker, type champagne påvirker kroppen forskjellig fra øl. kroppens forbrenning og hva du har spist før og under selve byturen. Klokkeslett | Alkoholinntak | Promille(høy-lav) 2.00 | 36 | 3.73 - 3.49 - 3.25 litt småskeptisk til dette programmet. greit nok jeg var full på torsdag, men tviler at jeg var så full Endret 10. desember 2008 av Sangesland Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 beregning av promilla utifra kroppsvekt er vanskelig.må ta i betraktning hva slags alkohol du drikker, type champagne påvirker kroppen forskjellig fra øl. kroppens forbrenning og hva du har spist før og under selve byturen. Hvor mye mat man har i magan har nok endel å si ja. Men har egentlig ikke skjønt hvorfor hvilken alkohol man drikker har noe å si så lenge mengden er den samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå