Gå til innhold

+5V =4,78V?


HoZZy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 V toleransene er normalt +- 0.25V, så du er akkurat på kanten. Men det spørs jo også hvor nøyaktig målingen er, MB monitor er ikke akkurat det samme som et skikkelig multimeter til 1000kr+.

 

For alle komponenter i pc'n, så er det +/- 5% toleranse. Det gjelder for +3,3V, +5V, +12V og alle andre spenningsnivåer i maskinen. Dvs at alt av komponenter må fungere stabilt selv om spenningene varier, men hva som skjer når spenningene går utenfor dette er vel ikke så vanskelig å tenke seg ;)

Lenke til kommentar

Det er, som blir nevt her, et visst avvik fra 5V. Det er helt normalt.

 

Jeg sitter her på jobben med et kretskort som skal inn i en satellitt. +5V måler jeg til 5.16, og -5V er helt nede i -5.7. Selvsagt er tallene ikke helt relevante for en PC, men det beviser bare at 5V ikke nødvendigvis skal være 5V. :wink:

Lenke til kommentar

Joda den kan slite den, er ikke watten som er viktig men hvor mye A den gir ut, feks enermax 460watt har 3.3 v=35A, 5v =35A og 12v =33A.  

Antec TrueBlue 480W m/blå LEDs har 3.3v=30A, 5v=38A og 12v =22A.

 

Vel, la oss ta et lite regnestykke på de data som du oppgav:

enermax 460watt: 3.3V*35A + 5V*35A + 12V*33A = 686W

Antec TrueBlue 480W m/blå LEDs: 3.3V*30A + 5V*38A +12V*22A =553W

 

Jeg gidder ikke sjekke tallene du har oppgitt ovenfor, men man kan jo se at det ikke er noen sammenheng med oppgitt maks antall watt med strømmen man kan ha. F.eks kan det hende at hvis du trekker 30A på 12V, tåler ikke strømforsyningen å gi mer enn 5A på 5V, så de dataene produsentene oppgir skal man ikke ta for gitt.

Lenke til kommentar
Den er stabil men når eg prøver å gå over 184 FSB klikker pc-en i vinkel :p

Men det er kansje kjøleren

 

Da har du enten glemt å sette på AGP låsen, RAMen vil ikke lenger (evt. for aggressive timings), eller hovedkortet vil ikke lenger(?)(Selv om mitt er stabilt på 186 MHz uten mod).

 

PSUen er ingen problem hvis du har 400W. Tviler på den har problemer med ditt oppsett :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...