Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC slår seg av etter tilfeldig tidsrom

Anbefalte innlegg

Først kort om maskinvare

HK: P7N SLI Platinum fra MSI

CPU: INTEL Core 2 Duo E8400 Orginal clock 3gz

Minne: OCZ TECH OCZ Platinum XTC 2048MB DDR2 PC6400 KIT

Grafikkkort: MSI VGA-Card nVidia 8800GTS-OC 512MB PCI-E

HDD: 1x SAMSUNG SpinPoint 500GB SATA2 16MB (os disk) / 2x200gb Samsung disker

PSU: MIST 600w Modulær strømforsyning

Hadde ett strømbrudd i huset i går og det får meg til å tro at noe har skjedd med strømforsyningen men er altså ikke sikker.

Når jeg slår på PCen vil den til tider bare slå seg direkte av eller så kan den være på i flere timer før den A) slår seg helt av eller B) crasher windows, strøm fremdeles på men ingen skjermbilde.

Starter hver gang uten problemer etter at dette har skjedd, brukte Hiren's bootcd til å teste CPU og harddiskene å det ser ikke ut til å være noe problem der.

Har også prøvd å bare slå på PC'en og la den stå i bios'en men etter en liten stund har den krasjet.

Litt senere har jeg prøvd å slått på maskinen igjen og jeg har kunnet sett film på i lengre tid uten problemer.

Har tidligere måtte fjerne ett likt sett av minne fra maskinen pga ustabilitet, ned fra 4gb til 2gb.

Er det noen måte jeg kan få testa PSU'en på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eneste måten å teste en psu på er med et annet pc system, eller noe alla testbenken til hw =)

og den eneste måten å finne frem til hva som forutsaker disse problemene dine er å ta en grundig test på alle komponentene i et annet system.

det jeg mistenker er problemet hos deg er minnekontrollern. som du nevner selv, så er den ikke veldig stabil. og du har måtte gå fra 4 til 2 gb. sett ned hastigheten på minne til 667mhz. og sett heller noen skarpe timings. det hjalp ivertfall på OC potensialet på det ene 750i chipsettet jeg hadde en gang i tia.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...