Gå til innhold

Skal noen ønske seg Prince of Persia til jul?

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med å komme på et spill jeg skal ønske meg til jul. Jeg vil ikke ha LittleBigPlanet, frister meg ikke i det hele tatt. Jeg vil ikke ha noe mer FPS-spill. Men så ser jeg at flere store nettsteder roser det nyeste tilskuddet .

Jeg husker jeg elsket Sands of Time til PS2, men ble skuffa når prinsen ble ond i de to neste spillene. Det nye spillet er basert på samme grafikkmotor som Assassins Creed, noe som får meg til å nøle. Assassins Creed var nemlig ikke noe primaeksempel på et PS3-spill (jeg har PS3), til tross for at det var veldig pent.

De vil også inkludere en åpen verden, imotsettning til det de har hatt før, noe som også får meg til å nøle. Jeg runnet nemlig aldri Assassins Creed, for jeg synes sånne åpen-verden opplegg er kjedelige og oftest fyllt med repeterende, og altfor mange dårlige minioppdrag. Derfor lurer jeg på om det nye Prince of Persia ikke blir for likt A.C. Er det noen anmeldere som sitter å spiller det nå som kan sette opp noen kontraster mellom det nye POP og AC ?

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sands of Time hadde den herlige følelsen av å utforske de beste sidene av et tropisk paradis. Selv når det var mørkt, var det designet på en slik måte at det ikke ble zombieaktig (sånn som de to neste spillene ble.

Hvis jeg kan få den følelsen tilbake med det nye POP så må jeg bare ha det. Svært få spill som har en såpass gjennomført eventyraktig stil som POP har. Siste jeg kommer på er vel Jak and Daxter til PS2.

Lenke til kommentar

Huff, det hørtes fælt ut å spille noe sånt på PC. Men en annen fristende ting for meg er at det er potensielt det første Cellshade'a spillet jeg vil kjøpe. Jeg føler at denne grafikkteknikken egner seg utrolig bra til POP universet.

Men, hvis det er noen som har det her, lurer gjerne på hvor lenge spillet varer. Jeg vil ha valuta for penga. AC kunne man jo bokstavelig talt runne på under ti timer, og det er altfor dårlig. Jeg ser helst at eventyrspill gir deg minimum 20 timers spilletid fra A-Å i historien. Enda bedre hvis det snuser på 30+ timer. (Onimusha 4)

Lenke til kommentar
Huff, det hørtes fælt ut å spille noe sånt på PC. Men en annen fristende ting for meg er at det er potensielt det første Cellshade'a spillet jeg vil kjøpe. Jeg føler at denne grafikkteknikken egner seg utrolig bra til POP universet.

Men, hvis det er noen som har det her, lurer gjerne på hvor lenge spillet varer. Jeg vil ha valuta for penga. AC kunne man jo bokstavelig talt runne på under ti timer, og det er altfor dårlig. Jeg ser helst at eventyrspill gir deg minimum 20 timers spilletid fra A-Å i historien. Enda bedre hvis det snuser på 30+ timer. (Onimusha 4)

Du får achievement/trophy for å runde det på under 12 timer, håper det er svar nok på spørsmålet ditt.

Dog synes jeg at det ville ha vært en skam for deg å ikke kjøpe det hvis du likte Sands of Time, og det med at det er for lett tror jeg skyldes at akrobatikken styres av maks 2 knapper gjennom hele spillet, foruten det er det ikke "lettere" enn f.eks Warrior Within (man har desverre så vidt jeg vet ikke mulighet til å justere vanskelighetsgrad hvilket er det eneste minuset jeg kommer på i farten).

Jeg synes egentlig alle spill på "normal" i dag er for lette, er en grunn til at jeg alltid runder de på hard eller lignende etter første gjennomgang.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Eurogamer har da hatt sine merkelige karakterer denne høsten også da, og PoP til en 6 av 10 er en av de.

Velger man å ikke prøve PoP fordi Eurogamer sutret over ting som ikke er tilfelle går de glipp av et veldig bra spill.

Det er ikke likt Assasins Creed og ikke like ensformig, så hvordan Eurogamer kom til dette klarer jeg ikke skjønne.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at Eurogamer sin anmeldelse var den mest riktige, jeg sier bare at VG sine anmeldelser ikke akkurat er de anmeldelsene jeg ville satset livet mitt på. Har ikke noe greie på Eurogamer sine anmeldelser selv så ville ikke si så mye om dem.

Nei det er jeg veldig enig i, men er vel også av den typen som velger å avgjøre selv hva jeg synes.

Lar ikke annmeldelser avgjøre kjøp eller ikke om det jeg ser er spennende, så får man heller bli skuffet innimellom.

Lenke til kommentar

Håper du tuller?

VG osv har jo ikke i nærheten av like dyptgående og grundige anmeldelser. De sier litt om historien til spillet og så sier anmelderen noe om hvordan det var å spille det og om grafikken ser grei ut eller ikke.

De større sidene har mye mer informasjon... kort sagt alt det VG og andre ikke har.

Se på IGN og mange andre siders anmeldelse av Gears of War 2 for et priseksempel. IGN hadde en 9 siders, ja 9 sider, anmeldelse som gikk dypt, grundig og kritisk. Her fikk man med seg alt og man så hver millimeter av veien hvorfor karakteren ble satt til det den ble.

VG sin anmeldelse? Det var en halv side med skriblerier og en karakter bundet fast nederst.

Den VG tråden flyter fremdeles rundt i Microsoft forumet.

Men uansett så holder jeg meg personlig til Gametrailers anmeldelser.

Der får jeg se video fra spillet, jeg får høre audio fra spillet og jeg får vite det jeg trenger å vite om et eventuelt spillkjøp. Jeg lar ikke anmeldelser styre kjøpene mine, men jeg lar de vise meg veien.

Lenke til kommentar

VG har jo også begynt med videoanmeldelser. Og når du argumenterer for lange anmeldelser ler jeg.

Hvis en anmeldelse er lang, så betyr det at journalisten ikke vet hvordan han kan skrive noe kortere. En anmeldelse skal ikke være et essay, eller en informasjonsmanual for et spill, det skal være en tekst som vurderer spillet og gir en karakter.

Jeg synes forøvrig en skala på 100 er det rene skjære vanvidd, og der du sier at det kommer godt frem i en ni-siders artikkel om hvorfor spillet har fått karakteren det har fått, er jeg sterkt uenig. Ikke i én anmeldelse kommer det frem hvorfor spillet ikke fikk 0,01 poeng mer eller mindre i poengsummen for eksempel.

Jeg vil ikke lese lange anmeldelser, og ser heller ikke noe poeng ved å for eksempel diskutere grafikk i ti avsnitt, når jeg har sett en video som isteden kunne vært linket til anmeldelsen, eller et par screenshots.

Hvis journalisten ikke kan gjøre noe vanskelig til å høres enkelt ut, er det ikke en god journalist.

Lenke til kommentar

Alt i alt kan vi altså korte anmeldelser ned til "kjøp" eller "ikke kjøp".

Jeg for min del vil nok si meg enig med Lakus på denne siden, jeg tar anmeldelser fra IGN.com, Gamespot og slike sider litt mer seriøst enn en tabloid-blekke.

Bare fordi man viser den eventuelle kjøperen flere sider av spillet og "pro's/con's" enn VG så betyr det jo ikke at anmelderne er dårligere, snarere tvert imot etter min mening.

Men det er en grunn til at hvis jeg er i sterk tvil om et kjøp, at jeg leser alle anmeldelsene av produktet som jeg kommer over, inkludert VG o.l. blekker.

Grunnen til dette er at jeg da finner den allmene oppfatningen og ser på om det eventuelt høres ut som noe for meg.

Dog idèelt sett skulle folk gitt f. i anmeldelser og heller kjøpt spill utifra hva de synes ser/høres morsomt ut, da jeg vet alt for mange spill (som Fracture) blir forbigått fordi det enten ikke har Gears grafikk eller HL-teknikk og dermed går glipp av det som pleide å være viktig innen spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...