vanetten Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Huset vi bor i er under rehab og som følge av dette har alt av kabel-tv blitt klippet og fjernet. Har nå i lag med elektriker endelig fått trekt opp ny kabel til min leilighet, men får ikke internett til å fungere igjen. Hvordan fungerer egentlig CD sitt system her? Er det i veggboksen de åpner for nettilgang (dvs trenger jeg den originale veggboksen jeg brukte før) eller er det i boksen som står nede i kjelleren og splitter signal mellom leilighetene (og således kan jeg bruke en hvilken som helst veggboks med datautgang)? Vi har tenkt å få på plass CD for å koble "skikkelig" alt på plass igjen når rehaben er ferdig, men da dette ser ut til å ta lang tid og naboen sitt "gratisnett" er omtrent like bra som 28.8 modemet fra før krigen så er jeg litt desperat etter å få nettilgangen opp igjen (om enn midlertidig). Noen som har peil og/eller tips? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Tror ikke du behøver noen spesiell veggboks. Aksess til internett og hastighet blir gitt mot macadressen til ditt modem. Kanskje en ide å ringe ISP for å høre om nettet ditt fortsatt er oppe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå