Gå til innhold

Nettsiders "Årets Beste"-kåringer

Tomeito

Anbefalte innlegg

Tittelen sier sitt, men greia er altså at folk kunne legge ut linker, og kanskje utdrag fra, diverse nettsiders årets beste-kåringer for 2008. Det finnes en hel haug med nettsider som etterhvert nå lager slike lister, og jeg kunnen tenke meg at folk tenkte litt over hvilke nettsider man henter fra, siden det er ikke så interessant å lese mange forskjellige bloggeres musikklister. Synes jeg. Om det kommer et folkeoppbud om å ta det med, kan sikkert det tillates. Kanskje.

Anyways, det blir ikke mye til opplegg om folk bare slenger ut lister, så det kan være interessant om folk kan ytre meninger om listene (forumet heter tross alt diskusjon.no!), men det finnes allerede en tråd om folks personlige topplister, så det er ikke så relevant. Ytr heller noe angående hvilke band/artister og album som folk bak listene tar med, er dere veldig uenige eller faktisk enige? Husk også at mange av listene vil stort sette inneholde såkalt mainstreammusikk, og å diskutere dette ser jeg heller ikke på som veldig interessant, da disse musikkjournalistene ofte ikke har mulighet, anledning eller interesse av å ta like store dypdykk som mange her, pluss at de skal prøve å skildre musikkåret i sin helhet og på tvers av sjangre.

Sleng gjerne med pallen til listene, så folk får en liten indikator.

Sammendrag/liste over mål/midler og ønsker for tråden

- Link til nettside. OK å poste lista vis den er liten/kort, en post bør ikke ikke ta hele siden. Sleng heller med en topp 3

- Hvilken type musikk er det på lista? Alt mulig (som Dagbladet, se nedenfor), metal, indie, hiphop, electronica etc.

- Ingen kommentarer angående "hvor mainstream" lista er (se over)

- Diskuter om plater fortjener plassen, eller plater så absolutt ikke fortjener plassen. Er det noen som mangler - prøv å tenk objektivt, om det går an

Da starter jeg med:

Dagbladets kåring Alt mulig

1: Glasvegas - Glasvegas

2: TV on the Radio - Dear Science

3: Lindsey Buckingham - Gift of Screws

Endret av SobrietyMisfit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...