Gå til innhold

Ekstern harddisk ødelagt, mangler kvittering

Jonas2k

Anbefalte innlegg

Kjøpte en ekstern harddisk hos Elkjøp i Arendal i sommer. Etter kun et par dager i bruk og et lite fall (på ca 30 cm)funket den ikke. Strømmen funker og den sviver som bare det, men det kommer ikke noe opp på datan når jeg setter inn usb-kabelen (har prøvd andre usb-kabeler) og får derfor ikke brukt den. Rett og slett 500,- kr rett i dass. På toppen av det hele har jeg ikke funnet kvitteringen heller.

Hva kan jeg gjøre?

Kan jeg få reparert den selv eller med kvalifisiert hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte en ekstern harddisk hos Elkjøp i Arendal i sommer. Etter kun et par dager i bruk og et lite fall (på ca 30 cm)funket den ikke. Strømmen funker og den sviver som bare det, men det kommer ikke noe opp på datan når jeg setter inn usb-kabelen (har prøvd andre usb-kabeler) og får derfor ikke brukt den. Rett og slett 500,- kr rett i dass. På toppen av det hele har jeg ikke funnet kvitteringen heller.

Hva kan jeg gjøre?

Kan jeg få reparert den selv eller med kvalifisiert hjelp?

Er kjøpet registrert med navn, da er det ingen problem på elkøp

Lenke til kommentar

I og med at den har fått en støtskade vil en kvittering sannsynligvis ikke hjelpe deg, da de kun er viktige i reklamasjonssaker. Å få den reparert for egen regning uten å ha kvitteringen skal ikke være noe problem, men det er en relativt stor mulighet for at dette vil koste mer enn en ny disk.

Lenke til kommentar

Med mindre du har noen viktige data på disken din, er det billigere og enklere å kjøpe ny enn å begynne med noe reparasjon på den.

Hvis du ikke har kvitteringen, kan de søke deg opp på navn.

Er du ikke registrert med navn, og har betalt med kort, kan du ta med en utskrift av bankkontoen din som viser kjøpstidspunkt og beløp, så kan de søke den frem på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...