RoaldA Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hei og hopp! Jeg heter da Roald Andre, går andre året media og er medlem i en ungdomsbedrift som heter "Woho Design (UB)" og vi selger web sider. Har holdt forhåndsvis lite på med web på skolen, bortsett fra i det nye programfaget hvor vi driver med ungdomsbedrift. Dette er da mitt første web design, men ikke vær redd for å si hva du mener av den grunn. Vårt første oppdrag var da altså å ordne en side til en annen ungdomsbedrift som heter "TaTiaUB" og de selger da et nytt type risk spill. Eneste programet jeg har brukt er Photoshop Er da helt ny på denne siden, så vet ikke helt hva jeg kan forvente av svar, men håper dere forteller meg hva som er bra og hva som er dårlig. Slik at jeg vet hva jeg kan gjøre bedre og hva jeg evt. gjør riktig. [ Lenke til kommentar
ThomasQ Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Grei bakgrunn. - Men resten, elendig fargevalg. Lenke til kommentar
RoaldA Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Grei bakgrunn. - Men resten, elendig fargevalg. Takk for svar! Er ganske ny på web design, så om du har noe konstruktivt å komme med som jeg kan dra lærdom av, så hadde det vært supert! Vet liksom ikke helt hva jeg kan gjøre med fargene sånn helt uten videre, er det gradientsa som er dårlig, for mye blått? Har tenkt å fikse headeren, den skal ikke på noen måte se slik ut, er bare litt på hold iom. at jeg venter på bilder som kan brukes. :/ Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Du sier dette er ditt første webdesign du har laget, og dere skal tilby websider for betaling? ^^ Siden er ok, men altfor mye luft mellom innhold og bakgrunn. Vil karakterisere den blå og brune fargen som litt "strilete" desverre. Oppsettet er helt greit. Men fargevalget er iallefall det som dere bør få gjort noe med først og fremst. Lenke til kommentar
RoaldA Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Takk for svar! Har et par forskjellige av samme type, bare i eldre versjoner: Det jeg har planer om er å - Totalrenovere headeren, den er på ingen måte ferdig - Endre knappene, slik som dere foreslår - Få bilder og forhåpentligvis noe grafikk fra de så langt ikke behjelpelige kundene, slik at banneren blir litt mer tema-vennelig. - Fikse farger, men dette syns jeg er veldig vanskelig. Tror det blir hakket lettere når mer grafikk og bilder er på plass, skaper vell litt mer brudd fra header/content og tar litt kværken på det intense blå-skjæret. Snakker da om den nyeste versjonen (øverste post) Lenke til kommentar
RoaldA Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Ok, har testet meg litt mer fram med farger, endret knappene og headeren: Slik det er nå er det veldig nakent, men når jeg får fyllt på med diverse detaljer så blir det vell brukbart. Endret 9. desember 2008 av RoaldA Lenke til kommentar
ThomasQ Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Bedre farger nå ja Men bra fargekombinasjoner, finner du her: http://kuler.adobe.com/ Lenke til kommentar
RoaldA Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Hehe, der jeg henta fargene. Tror dog ikke jeg kommer til å bruke de fargene, var i grunn bare for å teste om kuler faktisk funka. Noe annet enn farger da? Litt mindre knapper kanskje? Siden er jo ment til en bedrift som lager et nytt "Risk" spill, som foregår i Finnmark. Noen forslag på hvordan jeg kan få siden til å bli mer assosiert med Risk? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11545361 Lenke til kommentar
RoaldA Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 " Bruk tid på å plassere elementer riktig, legge til fylltekst der det er nødvendig, tilpasse marger og padding på pixelen riktig..." Det du tenkte på? Hva er padding? Lenke til kommentar
ThomasQ Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 " Bruk tid på å plassere elementer riktig, legge til fylltekst der det er nødvendig, tilpasse marger og padding på pixelen riktig..." Det du tenkte på? Hva er padding? Avstanden, innvendig en tag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå