moshpit Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Her får jeg bakoversveis... Maken til lydkvalitet..... Helt rått med 5.1!!! DVD-audio cd`en som følger med audigy2 har masse kult.... ANBEFALES!!! Nesten så jeg ikke har lyst til å høre på cd mer.. For å ikke snakke om mp3!! Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Velkommen til den store format krigen.. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Nja, er det mye å krige om? Jeg har hørt flere dvd-audioskiver på dette utsøkte anlegget, det er en fryd ja! Er jo som å ha tribuneplass i studioet det er innspilt i. Har også hørt noen sacd-skiver på et relativt dugelig anlegg, kremlyd! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 funker dvd audio plater på ein vanleg dvd rom? etter som eg har fått med meg så måtte du ha ny dvd rom kva med software? er det bare audigy 2 du får med software eller funker powerdvd og? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Veldig mange av DVD-A-utgivelsene kommer med et Dolby Digital-spor, så det er sjans for at dvdspilleren du har i stuen kan spille den av. Du trenger definitivt ingen ny DVD-ROM-spiller. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Veldig mange av DVD-A-utgivelsene kommer med et Dolby Digital-spor, så det er sjans for at dvdspilleren du har i stuen kan spille den av. Du trenger definitivt ingen ny DVD-ROM-spiller. Stemmer... trenger bare software og lydkort på pc`en... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 o_O då trenger eg bare programvare har jo sb-live 5.1 som skal ha sånn dolby dekoder innebygd Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 hehe bestilte nettopp dette http://www.dvdboxoffice.com/description.as...++&pid=90004958 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 o_Odå trenger eg bare programvare For å spille av Dolby Digital-sporet, trenger du ikke noe annet enn f.eks PowerDVD. Til DVD-Audio-sporet trenger du støtte i hardware. Lenke til kommentar
Gunnar Lium Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Spørs hvor stor forskjell du kommer til å høre med et SoundBlaster Live kort, siden dette bare støtter CD-kvalitet... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 aha nå fatter eg grrrr så det finnes ingen dvd spelerar for pc som støtte det i hardware? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Spørs hvor stor forskjell du kommer til å høre med et SoundBlaster Live kort, siden dette bare støtter CD-kvalitet... akkurat det bryr eg meg lite om, høyrer ikkje så veldig stor forskjell men eg liker 5.1 musikk...er jævlig tøft å høyre på Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Spørs hvor stor forskjell du kommer til å høre med et SoundBlaster Live kort, siden dette bare støtter CD-kvalitet... siDDIs kommer ikke til å høre forskjell, for han får bare lyttet til et lydspor på platen. så det finnes ingen dvd spelerar for pc som støtte det i hardware? For hva? DVD-Audio? Nei, ikke som jeg vet. Lyden må uansett venligvis ut igjennom et lydkort, og hvis det ikke takler 96kHz 24bits eller whatever, er det liten vits på en måte. Men du får jo Dolby Digital-sporet, som sekskanals, og sannsynligvis 448kbps. Oppløsningen er lavere, og det kutter skarpere i høye frekvenser, men det er da knall for det. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 woho så eg får 6 kanalers lyd ^^ då er eg fornøyd eg kan sikkert høyre forskjell på lyden, men det er liksom vanskeleg å forvente betre lyd når du ikkje heilt veit kva du skal høyre etter Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Det blir nesten som passe bra .mp3 mot ren CD-DA. Komprimeringsalgoritmen til Dolby Digital er en del annerledes enn .mp3, så det er vel ikke en helt heldig sammenlikning. Ta den rent illusorisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå