neotheshadow Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg hadde tenkt meg å lage en billig bowiekniv av en plate stål. Hadde tenkt å skjære ut en kniv av den slik at jeg får en billig men fremdeles sterk brukskniv. Hadde tenkt meg noe liknende en machete eller en bowiekniv form. Noen som har noen tips til hvor jeg kan kjøpe stålplate, hvordan jeg skal skjære det ut e.l. Alle tips mottas med takk... Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Du får nok en billig kniv, men neppe en sterk en, da vanlig stål er veldig mykt, og herdet stål er alt for sprøtt til å skjøre i med "vanlige redskaper". Lenke til kommentar
neotheshadow Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Du får nok en billig kniv, men neppe en sterk en, da vanlig stål er veldig mykt, og herdet stål er alt for sprøtt til å skjøre i med "vanlige redskaper". Vil det ikke fungere med vinkelsliper? Lenke til kommentar
neotheshadow Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Eventuelt å skjære i det først å deretter herde det? Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 kjøp heller et ferdig blad å lag et skaft + slire selv om du er interessert i å lage deg en kniv, da får du ihvertfall noe som holder Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Skal selv lage egen (same)kniv av et elgbein, men finner ikke ut hvor man får kjøpt løse knivblader. Noen som vet? Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 http://www.helle.no/go.cfm?id=67166 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hvis du bor i nærheten av Geilo, så så jeg en gang jeg var på ferie to kniv-utsalg der de hadde alt du trenger til å lage kniv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå