Gå til innhold

Forbudt å kjøpe sex i utlandet...?


Anbefalte innlegg

Dersom norske lover gjelder i utlandet, gjelder da utlandske lover for besøkende her på bjerget? Kan nedlendere røyke seg en joint, tyskere kjøre fort, new zealendere gå på bordell, svensker trimme mopp, dansker ta en øl til jobben etc. etc.

 

Oisann, var visst vanskelig dette her. SELVFØLGELIG gjelder både lover i landet du besøker i tillegg til det norske lovverket for nordmenns del.

 

 

Jeg klarer ikke helt å fatte hvordan så få på dette forumet innser at norske lover er gjeldende for norske statsborgere. Ja, akkurat denne loven var jo helt på jordet, men det er jo en selvfølgelighet at man ikke er fritatt alt av lover og regler så snart man befinner seg i et liberalt land. Er det ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hele prostitusjons-debatten er ensporet og belagt av tabuer, det er en meningsløs sak å kjempe for i Norge pga drittkjerringene i Ottar o.l.

 

Det er vidt kjent av folk med IQ over 60 at prostitusjonen (trafficcing, bakmenn) den nye loven liksom skal forhindre bare er en brøkdel av det norske markedet, og heller ikke kommer til å løse problemet på noen måte.

Politikerne er totalt blotta for realisme!

 

Hore-kunder er ikke kriminelle, markedet domineres av frivillige, det er bakmennene som er kriminelle, og de kan fjernes ved innføring av bordeller og støtte til trafficing-ofre, noe vi ikke har nå!

 

Staten Norge er hinsides håp i den virkelige verden :(

kunne ikke sagt det bedre selv. dessuten fører denne nye loven til at folk må oppsøke kriminelle miljøer om de fremdeles skal kjøpe sex, noe som kan føre til litt av hvert.

politikerene tenker ikke logisk i det hele tatt. tidenes eldste kvinneyrke er nå forbudt.

Lenke til kommentar
Utrolig latterlig lov.

Den jævla staten som tror den vet hva som er best for meg.

Brenn!

Nå er kanskje ikke denne loven rettet mot deg da?

Meg, deg, hvemsomhelst...

 

Hvis jeg en dag mot normalt vil kjøpe meg sex, hvorfor skal jeg ikke få lov til det?

En ting er menneskehandel, men et forbud er ikke veien å stoppe det på, da markedet nå bare går under jorda.

 

Men staten Norge syntes tydelighvis at vi er for dumme til å kunne bestemme over oss selv...

Lenke til kommentar

Innfør bordeller istede, det vil da være mulig å beskytte disse kvinnene fremfor å ta delebrødet deres. Hva om vi f.eks skulle forby bilmekanikere eller lærere?

 

EDIT: Nå må man gå inn i det kriminelle miljøet om han vil kjøpe sex, det vil iallfall ikke bli noe bedre da, for vi vet vel alle hvordan det er med dop, våpen osv?

Endret av hotstian
Lenke til kommentar

Og jeg trodde norge var opptatt av å bevare kulturen vår jeg? :p

 

Det burde enten ha blitt forbud for over 100år siden eller så burde de bare la det være. Folk sluttet ikke med dop bare fordi det ble forbud, folk slutter heller ikke med sex bare fordi det blir forbud å kjøpe det. Nå tror jeg det bare blir en større kultur at prostiturerte kommer til å lyge til politiet og si at det var kjæresten hennes, evt hvis de bare et bilde av at han betaler si at det var et lån.

Lenke til kommentar

Mekkus: Var min datter gammel nok til å vite hva hun drev med, så skulle hun få lov til å gjøre det hun vil med sin egen kropp. Jeg hadde ikke syntes noe om at hun solgte seg, fordi det sannsynligvis ville gjort henne ulykkelig, og fordi det ofte bringer en del annen uønskelig ballast (dop, gjeld til kriminelle o.l.), men det er hennes kropp og det er ikke min oppgave å fortelle henne hva som er bra for henne og ikke bra for henne. Jeg ville selvfølgelig prøvd å gi henne en oppdragelse som gjorde at hun valgte å ikke selge kroppen sin, men når hun er gammel nok til å bestemme over seg selv så synes jeg hun skal få gjøre nettopp det.

 

Den eneste grunnen til at vi ikke oppretter statlige bordeller er moralisering. De ansvarlige påstår at forbudet er av hensyn til de stakkars horene som lever i bunnløs gjeld, blir voldtatt og mishandlet og ikke lengre har noe reelt valg, men hvorfor kan en ikke da regulere dette, som alt annet, ved å gi dem en fast inntekt, faste rammer, pensjonsordninger, sykepenger og samtidig fjerne all grobunn for kriminaliteten bak det hele?

Lenke til kommentar
Ville din datter like å miste kontrollen over kroppen sin?

For å si det sånn, du vinner neppe frem i Menneskerettighets-kommisjonen i Haag med klage på landet du bor i, fordi de forbyr at du prostituerer deg. Har ikke gjort research, men vil tippe de aller, aller fleste land pr.2009 har forbud mot prostitusjon, uten at det regnes som brudd på menneske-rettighetene.

 

 

De ansvarlige påstår at forbudet er av hensyn til de stakkars horene som lever i bunnløs gjeld, blir voldtatt og mishandlet

Jeg er ikke av dem som tror på det skremsel-bildet og at "alle" prostituerte liksom er offre. Man finner vel så mange i andre enden av skalaen. Men uavhengig av det, mener jeg prostitusjon er noe dritt som godt kan forbys.

 

 

hvorfor kan en ikke da regulere dette, som alt annet, ved å gi dem en fast inntekt, faste rammer, pensjonsordninger, sykepenger og samtidig fjerne all grobunn for kriminaliteten bak det hele?

Er ikke horer i stand til å utføre et normalt arbeide som oss andre, p.g.a. av sosiale/medisinske grunner, kan de søke trygd, bolig, etc. slik alle andre gjør.

Lenke til kommentar
hvorfor kan en ikke da regulere dette, som alt annet, ved å gi dem en fast inntekt, faste rammer, pensjonsordninger, sykepenger og samtidig fjerne all grobunn for kriminaliteten bak det hele?

Er ikke horer i stand til å utføre et normalt arbeide som oss andre, p.g.a. av sosiale/medisinske grunner, kan de søke trygd, bolig, etc. slik alle andre gjør.

Og her kommer moraliseringen inn. Hvem er du til å bestemme hva som er "normalt arbeide"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...