Windile Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg jobber med et statistikkskjema i Excel. regnkap og utvikling på poker bankroll Jeg har fått til det meste men klarer ikke å sette opp slik at jeg kan se hvor mange ganger jeg får premie på det antall turneringer jeg spiller. Vil det skal telle opp f.eks. 4/10 ganger i penga, og vises som 40%.....hvilken Formel må jeg bruke? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 =4/10 formatter cella i prosentformat. Og så erstatter du eventuelt tallet 4 med formel for antall vinn og tallet 10 med formel for antall turneringer. Må ha mye mer detaljer for å hjelpe deg med det. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Windile Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) =4/10formatter cella i prosentformat. Og så erstatter du eventuelt tallet 4 med formel for antall vinn og tallet 10 med formel for antall turneringer. Må ha mye mer detaljer for å hjelpe deg med det. HTH. Beste hilsen Harald I den gule kolonnen ser du de gangene jeg er i pengene som 1 og de jeg ikke er det 0 Endret 9. desember 2008 av Windile Lenke til kommentar
Windile Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Vil selvfølgelig få % automatisk. Helst ut fra kolonnene som heter UT og INN Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Til engelsk excel =SUM(H1:H30)/COUNT(H1:H30) der H1:H30 er det gule området. Norsk =SUMMER(H1:H30)/ANTALL(H1:H30) Det der med ut og inn må du forklare, og prosent av hva da? HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Windile Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Fant en løsning:) Teller opp antall celler med tall i UT og INN kolonnene og bruke formelen: =F32/E32 i en egen celle som formateres til å vise % Takk for hjelpen Harald!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå