Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs ruter med ADSL2+ modem?

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan forelså en bra ruter med innebygget adsl2+ modem? Jeg har forsøkt å få en oversikt og har sett noen fra 3com og Dlink, men sliter med å få full oversikt.

Krav er minimum 4 Lan porter, helst flere. Stabil og god trådløs rekkevidde, gode muligheter for egen konfigurering av nettverk. Pris, rundt 1500.

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaffet meg nylig en 3Com ADSL Wireless 11n Firewall Router 3CRWDR300B-73 prisen ligger for øyeblikket på rundt 1000kr +/-. Den har nå gått 24/7 i 14 dager på en 12mbit Adsl2 linje med 2 faste tilkoblinger og 4 trådløse enheter av varierende merke: Her er mine tanker rundt den.

3Com ADSL Wireless 11n Firewall Router

353200.jpg

Pros:

Veldig Stabil (ikke hatt noen nedetid)

11n draft 2.0 støtte (300mbit trådløs)/m MIMO.

Enkle 3Com menyer uten grafisk "fancy crapp" (veldig kjapp).

Modem delen er av god kvalitet og støtter Adsl2+.

Stor RJ45 linjekontakt slik at du kan bruke skikkelig patchkabel mot splitteren.

Har det meste du ønsker av konfigurasjonsmuligheter, du kan gjøre mye detaljstyring.

Er ikke kresen på trådløse nettverkskort, tar det meste av 11b, 11g og 11n wlan kort.

God firewall med SPI, rapporteting via e-post og har en utfyllende loggfunksjon.

+++

Cons:

Kunne godt ha hatt 1000mbit switch.

Firewall`n er "økser ned" Dagbladet.no og noen andre sider når den står på high security.

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...