fronkle18 Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Jeg har laget en hjemmeside, men ønsker kritikk! Ønsker seriøse svar, ros eller ris... www.geocities.com/fronkle2003 eller http://fronkle.no-ip.com/ På forhånd, takk! Fronkle Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Ikke bruk geocities, det suger. Prøv f.eks home.no eller start.no. "Sidene vises best i Internet explorer" er fy-fy. Websider som følger W3C-standarder vises like bra i enhver browser. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Ikke bruk geocities, det suger. Prøv f.eks home.no eller start.no."Sidene vises best i Internet explorer" er fy-fy. Websider som følger W3C-standarder vises like bra i enhver browser. Det med tjukk tekst er vel egentlig sannhet med modifkasjoner... Sider som følger standardene som er satt av W3C skal etter sigende vises tilnærmest identisk i browsere som også følger de tilsvarende standardene... Sider som jeg lager som følger standardene etter validatorer vises skikkelig stygt i visse Netscape versjoner, men hvem bruker Netscape for eksempel, og hvem bruker 2 år gamle versjoner av Netscape... vel, hele min skole -> that's who! Uansett, Geocities er ikke så anbefalt nei... Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
alexholm Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Det med tjukk tekst er vel egentlig sannhet med modifkasjoner...Sider som følger standardene som er satt av W3C skal etter sigende vises tilnærmest identisk i browsere som også følger de tilsvarende standardene... Sider som jeg lager som følger standardene etter validatorer vises skikkelig stygt i visse Netscape versjoner, men hvem bruker Netscape for eksempel, og hvem bruker 2 år gamle versjoner av Netscape... vel, hele min skole -> that's who! Hmm, den systemansvarlige på skolen din burde hatt en skikkelig spark i baken Man har jo Phoenix f.eks eller Mozilla der ute, eventuelt Opera som kan brukes gratis og som viser sider som følger w3c standard ganske bra. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Ja, vet. Det er IE på maskinene og, men en skikkelig gammel versjon, virker til og med som om det er en "minne-lekkasje". Alt går som sirup etter noen minutter... Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
magikern Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Ja, vet. Det er IE på maskinene og, men en skikkelig gammel versjon, virker til og med som om det er en "minne-lekkasje". Alt går som sirup etter noen minutter... Mvh kjello2 det er fordi man på eldre versioner av IE (husker ikke om det gjaldt andre også) må slette cache manuelt av en eller annen stupid grunn. Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 <konstruktiv-kritikk> - Var litt mye neon-preg på siden for min smak. - Ta vekk telleren. - Ta vekk "under construction"-mannen. - Bytt til home.no eller start.no - Bruk tabeller som forandrer størrelse etter browser-vinduet. - Skift font. </konstruktiv-kritikk> Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Som Scalpel sa: bytt font! Forresten bruker du 4 fonter... Bestem deg og hold deg til én font. Mulig med en ny font i logo og overskrifter, men de burde uansett se relativt like ut. Synes den grønnfargen kanskje er litt skarp. (prøv med en litt mørkere farge) Ellers synes jeg du bruker frames slik frames skal brukes (etter min mening) hvis man absolutt skal bruke frames, og det er bra. :wink: Lenke til kommentar
fronkle18 Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 <konstruktiv-kritikk>- Var litt mye neon-preg på siden for min smak. - Ta vekk telleren. - Ta vekk "under construction"-mannen. - Bytt til home.no eller start.no - Bruk tabeller som forandrer størrelse etter browser-vinduet. - Skift font. </konstruktiv-kritikk> Kan eg kopiere alt innhold fra www.geocities.com til www.home.no? eller må eg laste ned hver enkel mappe og filer og undermapper på maskinen, så deretter loade de opp på den nye??? har fjernet teller, bildet, men vet ikke hvordan jeg lager tabeller som endres etter størrelse, det har jeg villet gjort lenge, men vet ikke hvordan - hjelp? Lenke til kommentar
fronkle18 Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Ikke bruk geocities, det suger. Prøv f.eks home.no eller start.no."Sidene vises best i Internet explorer" er fy-fy. Websider som følger W3C-standarder vises like bra i enhver browser. Scriptene fungerer ikke bra i Opera f.eks. rullegardin-fargene, heller ikke linkene.... hvordan gjøres dette slik at de fungerer i Opera da? Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Om du har ftp-konto begge steder skal det gå an å flytte direkte mellom de to uten å mellomlagre lokalt først. Noen FTP-klienter støtter dette, men ikke alle. For å ha tabeller som varierer i størrelse gir du height- og width parametrene prosentverdier, slik: <table width=100% height=50%> Lenke til kommentar
fronkle18 Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Om du har ftp-konto begge steder skal det gå an å flytte direkte mellom de to uten å mellomlagre lokalt først. Noen FTP-klienter støtter dette, men ikke alle. For å ha tabeller som varierer i størrelse gir du height- og width parametrene prosentverdier, slik: <table width=100% height=50%> Jeg får ikke til slik at sidene ornes slik at de varier i størrelse...... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Jeg får ikke til slik at sidene ornes slik at de varier i størrelse...... Sikker på at du bruker % i taggen? Hvordan ser koden ut? Lenke til kommentar
fronkle18 Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Jeg får ikke til slik at sidene ornes slik at de varier i størrelse...... Sikker på at du bruker % i taggen? Hvordan ser koden ut? Har fått det til no...for dere andre så kan dere gå inn på "gjest" å si hva dere synes der også... passordet er fronkle vil ha ris og ros, for forbedring! takk Lenke til kommentar
fronkle18 Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 Jeg får ikke til slik at sidene ornes slik at de varier i størrelse...... Sikker på at du bruker % i taggen? Hvordan ser koden ut? Scriptene mine fungerer ikke bra i Opera f.eks. rullegardin-fargene, heller ikke linkene.... bruker et stylecheet. Koden ser slik ut: BODY{ scrollbar-face-color:#000000; scrollbar-track-color:#000000; scrollbar-arrow-color:#7fff00; } a.hovedsiden:link { font-weight: normal; font-size: 13px; color: #00ff00; font-family: verdana; background: transparent; text-decoration: underline } a.hovedsiden:visited { font-weight: normal; font-size: 13px; color: #00ff00; font-family: verdana; background: transparent; text-decoration: underline } a.hovedsiden:hover { font-weight: normal; font-size: 13px; color: #0000ff; font-family hvordan gjøres dette slik at de fungerer i Opera? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå