michael691 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Som overskriften sier så lægger ALLE spilla jeg har. Jeg vet ikke hva problemet er men jeg har kjempe god fps (over 50+) og helt plutselig synker det ned til 10-3 fps i ca 1 minutt. Hva kan det være? Har Vista Business SP2 (det lægget på SP1 også..) og spesification er i signaturen. Har nyeste drivere til alt Kanskje det har noe med at jeg har tweaka Vista? Det jeg har gjort er noen register modifikasjoner og tjenester. Bruker Vista Smoker og TunesUp2009 til å modifisere. Hjelp Takk på forhånd mvh M Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Det er en Dell Latitude D531.. Har installert nytt OS og fortsatt samme problem. Hva kan det være? Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Har du sjekket tempraturer på prosessoren, skjermkortet osv ? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Har du sjekket tempraturer på prosessoren, skjermkortet osv ? I spillet eller vanlig? Hvilket program? Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Når du spiller? Eller hender det at systemet henger seg opp iblant og? Programer du kan bruke til å vise tempraturene er f.eks Everest, PC wizard, HW monitor og speedfan. Finnes mange programer i tilegg til disse men nevner bare noen, så kan du jo velge! Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Er dette mens du kjører spill? Eller kunn i windows? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Er dette mens du kjører spill? Eller kunn i windows? Spill. Får rundt 50-60 på alt unntatt HDD på idle Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Var høye tempraturer i load ja. Sjekket at viftene på pc'n kjører? Hører du viftene i det heletatt under spillig? Foresten, prøv PC Wizard og post tempraturene du får med det programet! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det der ser ut som helt greie temperaturer, kanskje litt høye, men en grunnregel er at det skal være greit under 100 grader. SPillte du helt til det begynte å lagge når du tok disse avlesningene? Kan det være at bios clocker ned cpu ved 90 grader (tenker da siden denne akkurat stoppet på 90 grader) Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Det der ser ut som helt greie temperaturer, kanskje litt høye, men en grunnregel er at det skal være greit under 100 grader. SPillte du helt til det begynte å lagge når du tok disse avlesningene? Kan det være at bios clocker ned cpu ved 90 grader (tenker da siden denne akkurat stoppet på 90 grader) Jeg spilte men ikke helt til lagget kom. Går det ann å skru av at bios clocker ned cpu'en? Så ikke noe sånt sist jeg var på bios.. edit: Ja viftene bråker som f. edit 2: Hvordan skal jeg gjøre det med PC Wizard? Bare spille og alt-tabbe ut? Endret 7. januar 2009 av Prometherion Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Bra at viftene bråker da, så de snurrer og går! Du kan jo sjekke strøminnstillingene og se hva de står på, eventuelt sette på høy ytelse der! Kan også anbefale en sånn notebook kjøler til pc'n. Har en selv, hjelper til en del med kjøling Endret 7. januar 2009 av bjowii Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Haha. Tok en benchmark i PC Wizard og da fikk jeg kun 16 fps under Particles 3D.... Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Ja, men det er avhenging hvor bra skjermkortet er. Men hvis skjermkortet har høye temps jobber det såklart dårligere enn med lave tempraturer. Ikke sikkert tempraturen som avgjør akkurat hvor mye FPS du får i Benchmark testen i PC Wizard i ditt tilfelle. Men hvilke verdier hadde tempraturen i PC Wizard da? Screenshot! Endret 7. januar 2009 av bjowii Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Last ned RTHDRIBL, sett til 8aa og gjør vinduet så stort at fps ligger på ca 30, så venter du og ser på temps. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Det samme Hva f*** kan problemet være Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 For de som ikke har fått det med seg så sitter han på en laptop! ---- Det kan jo være som de andre sier at den ikke får nok kjøling, prøv å sitt ved et vindu mens du starter et spill + at du sjekker tempen på PC-en samtidig! Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Det hjalp ikke å sitte ute å spille. Samme lægg. Men PC'en bråka mindre. Det var så kaldt Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Har det noe å si at jeg har 8GB igjen på harddisken? Defragmentering hjalp heller ikke. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvordan er minneforbruk da? Går minneforbruket over det minnet du har så vil pcen gå veldig tregt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå