Gå til innhold

Oppsett [Hovedkort, RAM, CPU, Skjermkort]

Patience

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om dette oppsettet eksperter?

116847 AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz 333 MHz bus

- Socket A (Barton) prosessor, 512kb [kr.3 726,00]

114239 Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

- nForce2-SPP/MCP-T,1394, USB2.0, Dual [kr.1 501,00]

109628 DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5

- Minne 184-P (for DDR-PC333MHz) [kr.1 542,00] (3 x 512)

114325 Gainward GeForce4 Ti4200-8X 128M 3,6ns

- AGP, "Ultra/650-8X TV/DVI", [kr.1 495,00]

Avg.: 0,00

Totalt: 8 264,00

Alle svar er velkommen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noname RAM? Sats på Twinmos eller en annen anerkjent produsent. Du kan bytte ut skjermkortet med Radeon 9500 Pro, og hvis maskinen skal brukes til spilling ville jeg absolutt ha gått litt ned på CPU (2500 Barton kanskje) og kjøpt Radeon 9700 (evt Pro).

Lenke til kommentar

Hvor du kjøper dette? 3700 for cpu'en?? Du får samme cpu på komplett for 2998.... :yes:

ellers er jeg enig i rådet RikkyRally gir...

Hvis du skal spille sats heller på et nytt Radeon kort.. (x-trem spilling -- Radeon 9700pro)

Ellers ville jeg satset på en kjent ramprodusent, Corsair, eller som nevnt Twinmos, og aller helst cl2 ram.. da cl2.5 skal gi en drastisk ytelses nedgang på en nforce2 plattform¨

-apollox :woot:

Lenke til kommentar
Hvor du kjøper dette? 3700 for cpu'en?? Du får samme cpu på komplett for 2998.... :yes:  

Hvis du skal spille sats heller på et nytt Radeon kort.. (x-trem spilling -- Radeon 9700pro)

Ellers ville jeg satset på en kjent ramprodusent, Corsair, eller som nevnt Twinmos, og aller helst cl2 ram.. da cl2.5 skal gi en drastisk ytelses nedgang på en nforce2 plattform¨

YES!! Jeg elsker dette forumet :p Fett å kunne få svar fra folk som vet hva de prater om. Får lete etter en annen type RAM :)

Mange takk :)

Lenke til kommentar

Det er hentet fra Komplett min venn.. for skarve 10 minutter siden :) Fikk du med deg at dette er en BOXED CPU? Altså med vifte :)))) Eller har jeg gått glipp av noe her?

Lenke til kommentar

Noen som vet om disse boxed utgavene til AMD er noe bra? ellers kan du skaffe deg en "vanlig" CPU,kjøpe swiftech ribbe +papst vifte fra microplex, og prisen blir den samme.

Edit: er forsåvidt enig med rikkyrally om at heller kjøp en barton 2500+ å fjern gainwarden og legg til et radeon 9700pro. ingen vits å kjøre så sinnsykt god maskin og middles kort.

Hva trenger du så mye RAM til foresten. Det holder med 512 i utgangspunktet, men 1024 er så det holder til det meste.

Lenke til kommentar
Det er hentet fra Komplett min venn.. for skarve 10 minutter siden :) Fikk du med deg at dette er en BOXED CPU? Altså med vifte :)))) Eller har jeg gått glipp av noe her?

Ok, fikk ikke med meg at du skulle ha boxed.... Jeg bestilte nettopp en 2800+ Barton uten vifte - 2998kr.....

Kjøpte forøvrig også Asus A7N8X Deluxe, og 2x256mb Corsair XMS3200 DDR Ram :D:D

Nydelig.. nå skal det bli nå seriøs gaming.. endelig kan jeg kaste KT133 hovedkortet mitt og T-Bird 1400'en min!!!!

Lenke til kommentar

Ok, fikk ikke med meg at du skulle ha boxed.... Jeg bestilte nettopp en 2800+ Barton uten vifte - 2998kr.....

Kjøpte forøvrig også Asus A7N8X Deluxe, og 2x256mb Corsair XMS3200 DDR Ram :D:D

Nydelig.. nå skal det bli nå seriøs gaming.. endelig kan jeg kaste KT133 hovedkortet mitt og T-Bird 1400'en min!!!!

*HIGHFIVE* min venn :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...