*Magnus* Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hei har tonnevis at musikk filer; filmer osv, som jeg skal kopiere til min eksterne HDD (O:\) Noen som har en enkel kommando som kopierer alle .mp3 og .avi filer på D:\ hdd'en min til O:\ ? -Takk Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 echo off xcopy D:\*.mp3 "O:\Min mappe" /S /H xcopy D:\*.avi "O:\Min mappe" /S /H echo Kopiering Fullført pause lagre dette som en bat-fil.. og volla.. sku funke detta.. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 echo off xcopy D:\*.mp3 "O:\Min mappe" /S /H xcopy D:\*.avi "O:\Min mappe" /S /H echo Kopiering Fullført pause lagre dette som en bat-fil.. og volla.. sku funke detta.. Tusen takk Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Prøvde selv, men det ble for lite linux. :s Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 evt cobian backup som fikser det meste greit Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Flyttes til riktig kategori. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Selv ville jeg slengt inn en liten feilspørring: echo off xcopy D:\*.mp3 "O:\Min mappe" /S /H xcopy D:\*.avi "O:\Min mappe" /S /H IF %ERRORLEVEL% == 0 GOTO complete echo Det oppstod en feil under kopieringen... pause exit :complete echo Kopieringen er fullført! pause exit På denne måten slipper du ubehagelige overraskelser som at noen filer ikke kunne kopieres, uten at du fikk beskjed om at det skjedde en feil. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Selv ville jeg slengt inn en liten feilspørring: echo off xcopy D:\*.mp3 "O:\Min mappe" /S /H xcopy D:\*.avi "O:\Min mappe" /S /H IF %ERRORLEVEL% == 0 GOTO complete echo Det oppstod en feil under kopieringen... pause exit :complete echo Kopieringen er fullført! pause exit På denne måten slipper du ubehagelige overraskelser som at noen filer ikke kunne kopieres, uten at du fikk beskjed om at det skjedde en feil. Ah. takker for den! legger den inn. et spm til. noe som plaget meg litt. jeg brukte den til og backupe. men når jeg kikket i "destination" mappa, så så alle "root" mappene til filene der også. ble masse fram og tilbake for og kopiere og lime inn fra de. finnes det en kode som kjør at, når jeg kopierer med scriptet, så legger alle filene seg i destination mappa UTEN noen mapper? for og ungå ekstra rot -Takk Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Du vil altså kopiere alle filer fra backup, men ikke ta med mappene, men du vil ha med filene fra mappene over til root mappen? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Du vil altså kopiere alle filer fra backup, men ikke ta med mappene, men du vil ha med filene fra mappene over til root mappen? Vil helst at det skal bli noe slikt: (BARE ET EKSEMPEL) Se for deg at du har filer overalt på pc'en din. i hver eneste mappe (program filer\masse mapper, som alle inneholder .avi eller.mp3) nå, når jeg kjører bat filen, så havner de der de skal. i destination mappen min, MEN, de kommer med "root" mappene sine. EKSEMPEL: O:\Mine filer\<masse forskjellige mapper> \filene. men det jeg Helst vil ha det til, er at når jeg kjører bat filen, så skal det bli noe slikt: O:\Mine filer\blabla.mp3 blabla2.avi osv osv alså. at .mp3 of .avi filene havner direkte i min backupmappe, uten "root" mappene deres, hvor de kom ifra. håper du forstår hva jeg mener er ikke så flink til og forklare hehe Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) her: dir /s /b *.avi *.mp3 >> backup.txt for /f "delims=~" %%F in (backup.txt) DO copy "%%F" "O:\Mine filer\" del backup.txt edit: la til " på filnavn. Endret 17. desember 2008 av aklla Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 her: dir /s /b *.avi *.mp3 >> backup.txt for /f "delims=~" %%F in (backup.txt) DO copy %%F O:\Mine filer\ del backup.txt tusen takk Lenke til kommentar
treeHugger123 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) her: dir /s /b *.avi *.mp3 >> backup.txt for /f "delims=~" %%F in (backup.txt) DO copy %%F O:\Mine filer\ del backup.txt hei. jeg prøvde dette, men jeg fjernet for /f "delims=~" %%F in (backup.txt) DO copy %%F O:\Mine filer\ fordi jeg ville bare få alle mp3 og avi filene notert opp i en tekst fil. men dette funket ikke... :S hva kan jeg gjøre? -------------------------------------- EDIT. sry, jeg hadde den i en mappe på skrivebordet og ikke på disken. når jeg la den på C: gikk det helt fint! mange takk.. Endret 17. desember 2008 av yngvenot Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 du kan bare skrive dette også da: dir c:\ /s /b *.avi *.mp3 >> backup.txt så tar den c:\ istedet for den mappen det ligger i. backup.txt vil fortsatt ligge sammen med .bat fila, men skriver du f.eks c:\backup.txt kommer den på c:\ Lenke til kommentar
treeHugger123 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) jeg har problemer... jeg syns det du viste oss var døds kult og bestemte meg for å lage en liten bat fil, der jeg kan ta backup av forskjellige ting. her er den. @echo off title Backup av media echo ======================================================================== echo BAckUP AV MEDIA echo ======================================================================== msg * Denne filen må ligge i den disken du skal ta backup av! feks C:\ eller D:\ echo. echo. pause >NUL :start1 cls echo. echo. echo. echo ============== echo = 1. MP3 = echo = 2. AVI = echo = 3. Egendefinert = echo = 4. Alle = echo ====================== set /p choice=Velg hva du vil ta backup av : if %choice%==1 goto mp3 if %choice%==2 goto avi if %choice%==3 goto eg1 if %choice%==4 goto alle if errorlevel == 0 goto error :mp3 cls echo Destinasjon ( feks en minnepenn eller hardisk ) set /P disk=Skriv bokstaven på disken ( bare bokstaven ) : cls dir /s /b *.mp3 >> backup.txt for /f "delims=~" %%F in (backup.txt) DO copy %%F %disk%:\mine backup\ Den er ikke ferdig, og jeg er ikke serlig flink med bat scripting. mitt problem er at når jeg kjører filen og har valgt disk, kommer det bare opp mange beksjeder som sier, "systemet finner ikke angitt fil" kan dere hjelpe meg med dette? Endret 17. desember 2008 av yngvenot Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 @echo off title Backup av media echo ======================================================================== echo BAckUP AV MEDIA echo ======================================================================== msg * Denne filen må ligge i den disken du skal ta backup av! feks C:\ eller D:\ echo. echo. pause >NUL :start1 cls echo. echo. echo. echo ============== echo = 1. MP3 = echo = 2. AVI = echo = 3. Egendefinert = echo = 4. Alle = echo ====================== set /p choice=Velg hva du vil ta backup av : if %choice%==1 goto mp3 if %choice%==2 goto avi if %choice%==3 goto eg1 if %choice%==4 goto alle if errorlevel == 0 goto error :mp3 cls echo Destinasjon ( feks en minnepenn eller hardisk ) set /P disk=Skriv bokstaven på disken ( bare bokstaven ) : cls dir /s /b *.mp3 >> backup.txt for /f "delims=~" %%F in (backup.txt) DO copy "%%F" "%disk%:\mine backup\" der kanskje ser forresten at jeg har glemt "" på egne script også, " burde alltid være med på filnavn og filbaner. Lenke til kommentar
treeHugger123 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Tusen takk, det funket utmerket. men jeg har bare et lite spørsmål. Mens den kopierer sier den bare ( 1 fil kopiert ) er det da mulig å få den til å si feks ( loading ) eller 1 fil kopiert 2 filer kopiert 3 filer.... osv osv skjønner du? og igjen, tusen takk for hjelpen.. Endret 17. desember 2008 av yngvenot Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 hmmmz... har prøvd å bli kvitt den (1 fil kopiert), men ser ikke ut til at det går. ett lite problem er jo at den kjører masse separerte komandoer, er ikke så alt for vanskelig å få den til å f.eks telle filene den har kopiert, men å fjerne den (1 fil kopiert) er vanskelig Lenke til kommentar
treeHugger123 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 hmmmz...har prøvd å bli kvitt den (1 fil kopiert), men ser ikke ut til at det går. ett lite problem er jo at den kjører masse separerte komandoer, er ikke så alt for vanskelig å få den til å f.eks telle filene den har kopiert, men å fjerne den (1 fil kopiert) er vanskelig yeha yhea.. tusen takk uansett. men du sier "er ikke så alt for vanskelig å få den til å f.eks telle filene den har kopiert" kan du vise meg dette.? sry for at jeg maser.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) mye mas fra deg ja men, sitter å har ganske lite å gjøre på jobb nå, så det er greit nok. bare en liten "advarsel", jeg har ikke testet noen av scriptene jeg har skrevet her(gjelder hele tråden), så jeg gir ingen garanti for at det funker slik det skal. men, legg til dette, så skal det funke, legg det istedet for der det står "for /f "delims=~" ....." set nummer=1 for /f "delims=~" %%F in (backup.txt) DO call next %%F :next set fil="%~1" copy "%fil%" "%disk%:\mine dokumenter" echo fil nr %number% er kopiert set /a nummer=%nummer%+1 edit: skriveleif var vist på besøk Endret 17. desember 2008 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå