Gå til innhold

Trenger motivasjon til jogging!

Anbefalte innlegg

Jeg hadde god kondisjon før sommeren, men ble skadet, og måtte holde meg i ro i to måneder. Nå må jeg jogge ca. 5 ganger i uken ut hele desember for å få opp kondisjonen igjen, men jeg mangler motivasjon. Jeg føler ikke at jeg er nødt til å gjøre det, og noen dager hopper jeg bare over joggeturene (gjorde det forrige uke).

Seriøst, hjelp meg. Jeg er NØDT til å få bedre kondisjon til januar! Hvordan kan jeg motivere meg mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det så viktig å få dette før januar? Det å få bedre kondis er jo noe som krever litt arbeid. Så hvis du ikke skal noe viktig(som i selv kunne vært et mål å nå) ville jeg brukt litt lenger tid.

Beste du kan gjøre er å ta et testløp nå(som i morgen feks). 3000 meter, opp en lang bakke, rundt et vann, osv. En fast distanse/løype du kan teste formen i. Finner tiden og setter deg et mål du skal komme under i januar, eventuelt et senere tidspunkt.

Så må du jobbe for å komme deg under dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456

Gammel er du? 3000 eller cooper du skal løpe? Anyway, finn noe bra musikk, en bra løype og bestem deg for at dette skal du greie. Følelsen av å ha bedre kondis enn alle/de fleste er mye motivasjon i seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg er 14 år, og grunnen til at jeg må ha god kondisjon til januar er at da skal fotballtrenerne trekke ut et nytt 1'er lag (laget som spiller i 1. divisjon), og hvis jeg ikke har god kondisjon da, kan det være at jeg ikke får bli med.

Det var trenerne som sa vi måtte jogge i desember for å holde kondisjonen oppe, men jeg må også jogge for å få bedre kondisjon pga. at jeg var skadet så lenge. De sa at man burde jogge 5-6 km tre ganger i uken, så derfor synes jeg at jeg burde jogge fem ganger i uken.

Jeg pleier egentlig å jogge en løype som går mest på grus, det er ca. 3000 m en gang rundt, og jeg jogger to ganger rundt.

Lenke til kommentar

Å komme på førstelaget burde være motivasjon nok? Hvis du virkelig vil mener jeg.

Ellers kan du finne deg ei snærten rumpe å løpe bak, fyre på noe musikk, Funker bra det!

Hvis ikke det er nok, såå prøv å spring sammen med andre. Da er det ikke så lett å droppe ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...