Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk-Tentamen 10-trinn. Hjelp med leserinnlegg

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha Norsk-Tentamen i morgen. Går i 10-trinn på ungdomskolen.

Vi har fått nesten vite oppgavene, eller sjangrene vi skal ha, men har litt problemer med de.

Har valgt å skrive et leserinnlegg om denne påstanden "For mange barn går dataspilling utover skolegang, venner og hverdagsliv" pga. det er det jeg føler jeg kan mest.

Men sliter litt med oppsettet på et leserinnlegg, altså hva skal stå i overskriften, underoverskriften(?), ingresen og resten.

Ville satt veldig pris på om noen kunne si noe om oppsettet, skjønner at det ikk er så mye å gå etter, men setter pris på alle forsøk :)

Takker for all hjelp :)

Hilsen en nervøs gutt som har tentamen i morgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Leserinnlegg er omtrent det enklaste å skrive.

Du kan kome med dine meiningar og emnet stortsett rett ut. Ein argumenterande tekst derimot har litt meir reglar for oppset.

Eit tips - lag Mind Node. Er du Mac'er kan du laste ned Mindnode. Hvis ikkje dug penn og papir.. :)

Skriv ned/lag tankekart med alle ideear du kjem på om emnet. Både for og imot. Ikkje ver kritisk (ja, det er frykteleg vanskeleg). Skriv det du tenker. Drit i kor patetisk det er - då kutter du det berre ut etterpå. Vri hjernen.

Når det gjeld oppsett kan du vel egentlig berre velje å sette det opp slik ein vil - men eg trur nok likevel eg ville satt det opp meir som ein argumenterande tekst.

Ein god oppskrift kan vere å komme med grunnar for og imot, og tilslutt ein konklusjon der du trekk di subjektive meining inn.

Leserinnlegg er jo ein måte å utrykke si eiga meining (ikkje så viktig å vere objektiv) så å drite heilt på draget tviler eg på du gjer. Men ikkje ver usikker. Ha sterke meininger (uten at det blir useriøst).

La meg statuere eit overdramatisert døme:

1. Jeg tror kanskje det ikke er så bra at de spiller dataspill og ikke er så mye ute som før. Foreldrene bør kanskje hjelpe.

Kontra dette:

2. Det er helt uhørt at en hel generasjon kaster bort sine sosiale ferdigheter og egenskaper på slike ensformige og unyttige aktiviteter. Dette er den kommende generasjon - og en hel verden avhenger av dem.

Dette må det bli en slutt på.

Mogleg eg overdriv - men det skaper debatt og engasjement hos folk. Enten for eller imot.

Heng du med? Berre spørr hvis du treng nokre fleir dømer eller tips!

Dette går heilt fint. Du har jo ein drømmeoppgåve.

Lukke til :)

Skal forresten ha nynorsk tentamen sjølve imorgon (går i 2. videregående og håper me får skrive essay/kåseri! subjektive meininger, sidesprang, og humor. kan ein få det bettre :love:)

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Tusen takk for kjapt og veldig utfyllende tips, skal se på de nå :)

Lykke til i morgen foresten ;)

EDIT:

Så nå de eksemplene dine. Mente du at jeg skulle ha 1, 2 eller midt i mellom? Aldri skrevet et leserinnlegg før.

Takker for vedlig god hjelp igjen :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Hei,

Jo takk i lige måte!

Tja noko midt i mellom kanskje ja. Men heller sterkare meiningar, enn ikkje fult så sterke vil eg seie. Du kan jo lese litt rundt på leserinnlegg på dei store nettavisene.

Eg syns iallefall lesarinnlegg skal skape debatt, og i og med ein kan skrive si subjektive meining meiner ialelfall eg at det bør melkast for det det er verdt. Det skal seljes, men samtidig ikkje ver propaganda om du forstår.

Ver kvass, sei akkurat kva du meiner. Og hugs - bruk eit godt og variert språk. Språk er intet annet enn makt.

Berre tenk deg hvis eg hadde skreve noko meir slik i min første post.

"VELDIII VIKTIG MED SUBJEKTIVE MEININGER!!!!!

Du starte liksom med masse piss om alt d tingene santvel."

Okei, eg sug å skrive "fjortizz like", men forstår du kor eg vil? Med å bruke eit variert språk får lesaren ei viss troverdighet for deg, og tek det plutselig mykje meir seriøst.

Men hugs no å ikkje bruke ord du ikkje forstår. Det blir berre feil. Ver sikker på at du veit kva ordet vil seie, og kva assosiasjoner det vil vekke hos folk.

Du kan også gjerne bruke ord og utrykk som fremmer meininga di.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...