Gå til innhold

Slå av hard-disk?

Anbefalte innlegg

Jeg har en WD 40 gb 5400rpm og en 60 gb 7200 rpm....

De jeg kjøpte 60 gb`n hos sa at WD var stillegående. Jeg syntes disse bråker en del.

Men er det mulig å slå av en D: hard-disken? For å unngå støy tenker jeg på.. Når jeg tenker meg om så er vel dette umulig?

Går det ann å putte noe rundt boksen som gjør at lyden dempes?

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde store problemer med en WD 120 GB, som hylte som et jetfly.

Satte den på høykant (IDE + stømplugg opp). Vet ikke hvor sunt dette er for harddisken, men hylingen ble ihvertfall sterkt redusert.

Prøv dette hvis du har plass i kabinettet. (fest med strips e.l.)

Lenke til kommentar

Kan jeg ikke bare si det sånn a .... bor i canada. og på futurueshop.ca har de sikkert ikke hørt om seagate engang... De har ikke wd 120gb med 8 mb cache engang... Gleder meg til jeg kommer til norge til databutikker som veit hva de snakker om...

Eneste de hadde på futureshop var maxtor og WD... OG JA DEN HVINE LYDEN IRRITERER MEG!!! :evil:

Lenke til kommentar
Jeg hadde store problemer med en WD 120 GB, som hylte som et jetfly.

Satte den på høykant (IDE + stømplugg opp). Vet ikke hvor sunt dette er for harddisken, men hylingen ble ihvertfall sterkt redusert.

Prøv dette hvis du har plass i kabinettet. (fest med strips e.l.)

Kan noen bekrefte/avbekrefte dette?

Lenke til kommentar
De jeg kjøpte 60 gb`n hos sa at WD var stillegående.

Gratulerer, du er blitt lurt :roll:

WD er kjent for den høyfrekvente hvinelyden sin. Hvis du vil ha stillegående harddisk, er det Seagate som gjelder.

aldri hørt den lyden. Det gjelder langt i fra alle WD så vidt jeg vet

Lenke til kommentar

Jeg har WD 120GB og det er ingen høy hvinelyd. Kan anbefale denne disken til alle da ytelsen er fantastisk (8 MB cache). WD ligger sånn midt på treet når det gjelder støy. Seagate Barracuda er den mest stillegående disken, og deretter kommer Maxtor og WD ganske likt. Men selvsagt vil 5400-disker alltid være mer stillegående enn 7200-disker

Lenke til kommentar
Nei detta var trist........ Får ikke tak i seagate her heller  :evil:    :evil:  :evil:  eller noen andre stillegående hd`er... eller strøm forsyningen....  cpu vifta bråker nesten ikke tror jeg.. vanskelig å høre

Gå til www.seagate.com, der kan du søke etter forhandlere. For å finne ut om CPU-vifta bråker, er det bare å nappe ut viftekontakten, den er sannsynligvis koblet til hovedkortet. Husk bare å sette den på plass igjen med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...