moshpit Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Jeg har en WD 40 gb 5400rpm og en 60 gb 7200 rpm.... De jeg kjøpte 60 gb`n hos sa at WD var stillegående. Jeg syntes disse bråker en del. Men er det mulig å slå av en D: hard-disken? For å unngå støy tenker jeg på.. Når jeg tenker meg om så er vel dette umulig? Går det ann å putte noe rundt boksen som gjør at lyden dempes? Takker på forhånd. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 De jeg kjøpte 60 gb`n hos sa at WD var stillegående. Gratulerer, du er blitt lurt WD er kjent for den høyfrekvente hvinelyden sin. Hvis du vil ha stillegående harddisk, er det Seagate som gjelder. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Kjøp deg NoVibes fra Microplex.no. Da får du ytelsen til WD og stillheten til Seagate (Ikke det at jeg har hørt en Seagate, men så har jeg ikke hørt WDen min siden jeg stappa den inni en NoVibes ) Lenke til kommentar
kpropp Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Jeg hadde store problemer med en WD 120 GB, som hylte som et jetfly. Satte den på høykant (IDE + stømplugg opp). Vet ikke hvor sunt dette er for harddisken, men hylingen ble ihvertfall sterkt redusert. Prøv dette hvis du har plass i kabinettet. (fest med strips e.l.) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Kjøp deg NoVibes fra Microplex.no. Da får du ytelsen til WD og stillheten til Seagate Novibes hjelper ikke på den høyfrekvente lyden, den forhindrer kun støy forårsaket av vibrasjoner o.l. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Kan jeg ikke bare si det sånn a .... bor i canada. og på futurueshop.ca har de sikkert ikke hørt om seagate engang... De har ikke wd 120gb med 8 mb cache engang... Gleder meg til jeg kommer til norge til databutikker som veit hva de snakker om... Eneste de hadde på futureshop var maxtor og WD... OG JA DEN HVINE LYDEN IRRITERER MEG!!! Lenke til kommentar
kpropp Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Nok en gang "moshpit". Sett disken på høykant. ! :-? Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Jeg hadde store problemer med en WD 120 GB, som hylte som et jetfly.Satte den på høykant (IDE + stømplugg opp). Vet ikke hvor sunt dette er for harddisken, men hylingen ble ihvertfall sterkt redusert. Prøv dette hvis du har plass i kabinettet. (fest med strips e.l.) Kan noen bekrefte/avbekrefte dette? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 De jeg kjøpte 60 gb`n hos sa at WD var stillegående. Gratulerer, du er blitt lurt WD er kjent for den høyfrekvente hvinelyden sin. Hvis du vil ha stillegående harddisk, er det Seagate som gjelder. aldri hørt den lyden. Det gjelder langt i fra alle WD så vidt jeg vet Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Kan ikke si jeg fikk no merkbar forskjell.. Tror ikke heller dette er så bra? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 aldri hørt den lyden. Det gjelder langt i fra alle WD så vidt jeg vet Det kan jeg samtykke i. Lenke til kommentar
kpropp Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Kan ikke si jeg fikk no merkbar forskjell.. Tror ikke heller dette er så bra? Hmm. mystisk. Mulig det er forskjell på oppbyggningen av diskene. Lenke til kommentar
Term Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Lurer på hva i guds navn den hyligen dere snakker om hær er? Gjelder dette kun for eldre modeller av WD? aldri hørt noe annet enn litt tenking fra den Lenke til kommentar
ponke Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Alle 3 WD disker jeg fikk byttet til meg hadde den høyfrekvente "hviningen" (80GB 8MB SE), endte opp med en Seagate Barracuda IV til slutt - silence is golden Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Motig Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Jeg har WD 120GB og det er ingen høy hvinelyd. Kan anbefale denne disken til alle da ytelsen er fantastisk (8 MB cache). WD ligger sånn midt på treet når det gjelder støy. Seagate Barracuda er den mest stillegående disken, og deretter kommer Maxtor og WD ganske likt. Men selvsagt vil 5400-disker alltid være mer stillegående enn 7200-disker Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Lurer på hva i guds navn den hyligen dere snakker om hær er? Gjelder dette kun for eldre modeller av WD? WD'en min er en 120GB 2MB. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Nei detta var trist........ Får ikke tak i seagate her heller eller noen andre stillegående hd`er... eller strøm forsyningen.... cpu vifta bråker nesten ikke tror jeg.. vanskelig å høre Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 jeg har hørt noe om at alle nyere disker er hotswap så du bare kan trekke du ut og sette de inn mens maskinen står på, jeg ville dog få dette bekreftet før jeg prøvde. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Nei detta var trist........ Får ikke tak i seagate her heller eller noen andre stillegående hd`er... eller strøm forsyningen.... cpu vifta bråker nesten ikke tror jeg.. vanskelig å høre Gå til www.seagate.com, der kan du søke etter forhandlere. For å finne ut om CPU-vifta bråker, er det bare å nappe ut viftekontakten, den er sannsynligvis koblet til hovedkortet. Husk bare å sette den på plass igjen med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå