mhagen3 Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Hei! Har netcom webmail. Har nå fått litt problemer med å sende mail fra outlook express. Etter at jeg koblet meg på bredbåndet i kollektivet eller når jeg kobler meg på skolenettet, virker ikke smtp severen til netcom lenger. Dvs. at jeg må logge meg på webmail-tjenesten å skrive mailene der. Blir tungvint i lengden... Har mailet litt med brukerstøtten til netcom, uten å bli så mye klokere av dette. Disse henviser meg til å legge inn internettleverandøren min sin smtp adresse. Aner ikke hvordan jeg skal finne ut av dette. Trodde en epost-leverandører stilte med tilgjengelig smtp. Er ikke dette vanlig? Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre??? mvh MH :-? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Ja, "e-post leverandører" stiller med smtp-servere, men tillatter ikke alltid alt ubekreftet "pakk" sende e-poster ifra linjer som ikke er innom samme nettverk. Det vil si, du kan ikke sende e-post ifra BBK sine linjer gjennom Telenors SMTP-server. Dette kommer av at Telenor lar bare Telenor-abb. sende e-post, men du kan fortsatt laste ned e-posten ifra Telenor. Det du må gjøre, er å finne ut hva for SMTP-server din NÅVÆRENDE Internettleverandør stiller til rådighet og finne tilkoblingsinformasjonen for denne... Da skal du kunne laste ned e-posten din og sende den som vanlig igjen... Og sett Netcom sin server som innkommende og ISP'en din sin som utgående. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Vet ikke om jeg har forstått det helt riktig men jeg prøver ihvertfall. Jeg har selv satt opp to e-postkontoer for en liten bedrift. Den ene hørte til domenet og den andre til internettleverandøren (ISP). Nå er det slik at hvis du bruker f.eks. Tele2 til å ringe opp internett men har en gammel e-post hos Telenor som du fremdeles bruker, kan du få lastet ned mailen fra Telenor's servere men du må sende gjennom Tele2's. Oppsettet gjøres slik: I Outlook (Express?) går du på Tools -> Accounts -> Properties på den aktuelle e-postadressen. Under fliken "Servers" er det to adresser du må fylle ut, POP3 og SMTP. Under POP3 fyller du inn den GAMLE ISP'en sin server, i mitt eksempel Telenor's. Under SMTP fyller du inn Tele2's. Hos meg ville det da blitt slik: POP3: mail.online.no SMTP: smtp.c2i.net eller mail.c2i.net, husker ikke. Her må du også fylle inn brukernavnet, i dette tilfellet Telenor's brukernavn og ikke minst passordet du har til brukernavnet. Håper dette hjalp og ikke forvirret deg mer Lenke til kommentar
mhagen3 Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Hei! Takk for svar folkens... Da må jeg altså finne smtp serveren til nextgentel. Neste prosjekt: spore opp husverten MH Lenke til kommentar
kpropp Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Utgående mail fra NextGenTel sine linjer. smtp= mail.broadpark.no Lenke til kommentar
ponke Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Har du vurdert å sjekke Nextgentel sin hjemmeside? Det står vanligvis på din ISP sine sider... Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 ganske enkelt ...... POP3: mail.netcom.no (eller hva nå den heter) SMTP: mail.(din fastnett levrandør).no ....feks. mail.broadpark.no (nextgentel) Lenke til kommentar
ponke Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 ganske enkelt ...... POP3: mail.netcom.no (eller hva nå den heter) SMTP: mail.(din fastnett levrandør).no ....feks. mail.broadpark.no (nextgentel) Ehm, tror han skjønte det... Lenke til kommentar
mhagen3 Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Oppe og går... :wink: Lenke til kommentar
rollins Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Vel nå støtter de fleste ISPene "authenticated SMTP" også da. Legger du inn bruker navn/passord på smtp biten i outlook ellerandre mailklienter kan man faktisk fortsette å benytte seg av mailserveren til en gitt isp. Dette virker også for smtp.netcom.no Rollins Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå