Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden


Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Jeg så nettopp Gladiator på Blu-Ray, og jeg klarte ikke å se noe feil med bildet. Ingen piler ble borte her ihvertfall :p

 

 

Jeg vil bare si:

PQ 4/5

AQ 5/5

Film 6!

:D

 

Det er helt meningsløst å poste slike tall som dette uten at du backer det opp med:

1) Hvorfor filmen fortjente denne scoren.

2) Hva slags TV/PJ (og lysforhold) du så den på, og størrelse ikke minst.

3) Signalkilde.

4) Høyttalere, effektforsterke, preamp, og om du kjørte lyden som TrueHD eller standard DD. Ingen her vet om du har en HDMI 1.3 kompatibel forsterker eller signalkilde, så kanksje filmen fortjener full pott isteden..

 

[/rant]

Etter de screensene jeg har sett, så kan Dreamworks se langt etter mine penger, spesielt siden dette skulle være en 'Sapphire Edition' også.

 

EDIT: leif

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey, det var bare min mening da.. Den filmen er en av favorittene mine, bildet ble sett på en 32" HD-Ready type Samsung, bildesignalet var PS3 med HDMI. Lysforholdene rundt meg var helt mørkt. Lyden synes jeg hvertfall ga meg et kick iforhold til de andre filmene jeg har sett på Blu-Ray, et par filmer jeg har som er noe bedre på lyd selvfølgelig. Jeg har ikke TrueHD siden jeg er av de som ikke har penger eller råd til sånt enda. Høyttalerne er av typen Energy e:XL28P som var toppmodellen i e:XL serien for rundt 10 år siden. Forsterker er en H/K, husker ikke modellnavnet nå.

Utstyret oppgraderes om et par år :p

 

Men dere skal jo selvfølgelig ikke høre på meg, jeg har jo ikke sagt det heller :p . Dette er bare mine meninger ;)

 

/out.

Lenke til kommentar

Ikke meningen å tråkke noen på tærne med posten min heller, det blir bare (som sagt) litt rart å poste vilkårlige scores uten å nevne hvorfor den fortjener det. Klart flere blir en liten debatt her inne ettersom det har vært en hett tema med DNR, EE og skadet filmrull på 'Gladitor'

 

EDIT: artig at Raste ser på meg som "ekspert". Er igrunn en ganske vanlig AV-entusiast :D (men tar det som et kompliment)

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

The Deer Hunter har jeg allerede på BD (kjøpte den norske utgivelsen i fjor...) - men jeg vurderer om jeg ikke skal bytte den ut med denne utgivelsen! (Så får jeg heller satse på "gi bort en film" eller "BD byttetråden")

 

Ellers skal jeg nok ganske garantert ha Ran, The Elephant Man og Last Year In Marienbad.

 

 

edit; bare en liten kommentar til Gladiator diskusjonen lenger opp i tråden... jeg har UK Steelbook'en, og har nå sett den 2 ganger. Men det er litt for mange selvutnevnte "eksperter" med ekstremt kveruleringsbehov her... så jeg beholder min mening om den for meg selv :)

 

Jeg stoler forøvrig kun på 2 sider for sånne ting, men ikke mer enn at jeg ofte vil bedømme selv...

Endret av mjau
Lenke til kommentar

Det du må ut med til dette forp**te m*kkalandet i MVA og r*vgebyr blir ca. 180,- kroner - så 480 kroner totalt synes jeg fortsatt er en forsvarlig pris for denne utgivelsen.

 

Det kommer en norsk "boks" 4/11 også, men jeg tviler på om den er like forseggjort som den amerikanske... den ligger til 269,- hos pk og homeenter ser jeg.

 

(Casablanca er ett godt eksempel på at den norske boksen ikke akkurat er like fin som den amerikanske...)

Endret av Hrundi V. Bakshi
Lenke til kommentar
Det du må ut med til dette forp**te m*kkalandet i MVA og r*vgebyr blir ca. 180,- kroner - så 480 kroner totalt synes jeg fortsatt er en forsvarlig pris for denne utgivelsen.

 

Det er ikkje berre Noreg som har tollreglar, for å ha sagt det.

 

No shit, and so f**king what?

 

Hvis du er så glad i 200 kroners grensa, så er det din sak... jeg skulle gjerne sett det annerledes. Tollregler er en ting, men 200 kroners grensa er latterlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...