Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan vel quote en review fra Amazon.co.uk

"I read these reviews before checking my copy, which arrived this morning, and started to panic. I immediately put disc 1 into my player to have a look. I watch all my Dvd's and Blu-rays projected onto a 7 foot screen, which shows up any imperfections a disc may have, and there is absolutely nothing wrong with the picture quality. It's the best I've seen the film look in years. There's plenty of detail throughout the film, which makes some of the spectacular effects look a little dated now, but overall the film is crisp and clear.

I haven't checked the special features yet.

Nice Steelbook too. Mine also included 4 Artcards/postcards. "

Lenke til kommentar
Er det reviewet her samme blu-ray disken(e) som de under?

nr1

og

nr2

Noen som vet hvor man kan få kjøpt disse filmene andre steder?

Det ser ut som det er samme, ja. Nr. 2 er hvertfall å få tak i fra Amazon.com, men den rimeligste løsningen er nok å bestille rett fra Yesasia. Har selv handlet BD derfra og bare positive erfaringer. :)

Lenke til kommentar

Red Cliff BD'ene fra yesasia er forholdsvis dyre enda - har lenge hatt de på wishlisten min der, men venter på at prisen evt. skal gå ned litt. 1'ern og 2'ern koster $39.99 per stk. + frakt + MVA + pisshitcuntcockmotherfucker gebyret til en av mange idiotetater i dette idiotlandet :mad:

Ellers er 1 utgitt på BD i norden, og kommer i UK 5/10 i år.

Gunfreak; hvilken BD-spiller har du?

Lenke til kommentar
Har noen av dere opplevd å få korupte Blu-ray discer?

Jeg satt inn Batman begins og mitt i filmen fryser skjermen og masse korupte firkanter dukker opp, dette har jeg ikke opplevd på over 4 år med vanlig dvd

Det kan være en gal transfer av WB. For du vet vel at de tilbakekalte Matrix Revolutions pga en scene var feil i ett sekund ;)?

Dog, filmen kan oppføre seg annerledes på forskjellige spillere, så sjekk på en annen spiller, og evt oppgradér FW på begge maskinene om problemet fortsatt oppstår.

Om problemet fortsatt er der: KLAG og be om ny film. Da er det i så fall en faulty disk.

Lenke til kommentar
Men er det flere faulty disker på BD enn det er på vanlig dvd?

Syns det er litt rart, viss man ser bort fra dvd'r som har blitt skadet under transport kan jeg bare huske 1 dvd som ikke funket, og nå får jeg pluttselig en BD som ikke funker etter bare 6 BD kjøp

Av mine 130 BD filmer har ingen vært faulty, så sikkert bare vært uheldig og fått en faulty disk som rammer folk svært sjeldent :)

Lenke til kommentar

Må huske at BD fremdeles er et relativt nytt format og mange ganger så hjelper det med en firmware oppdatering på spilleren. Jeg har vel vært borti en 2-3 disker så langt som det har vært noe feil med, sist Race to Witch Mountain (Sone A) som brukte votter å vinter på bare å loade før den ikke fant menyen og når jeg først klarte å starte filmen så var det kun lyden som dukket opp :)

Virker på BD leseren jeg har i pcen så må vel en firmware oppdatering på LG spilleren før det skjer noe.

Lenke til kommentar
Joda, joda, men ville du hatt en slik, eller to, hvis prisen var mer normal?

Nå er det ikkje meg du spør, men det er jo bare idioter som bruker så mye penger på en slik spiller. Folk med vettet i behold kjøper heller en god spiller en noe slikt fjolleri som det der :thumbdown:

Skal du ha en slik så har du jo full jobb bare med å holde oversikten over hvor platene dine er.

Helt enig med Manx. Klok mann :yes:

Lenke til kommentar
Jeg så nettopp Gladiator på Blu-Ray, og jeg klarte ikke å se noe feil med bildet. Ingen piler ble borte her ihvertfall :p

Jeg vil bare si:

PQ 4/5

AQ 5/5

Film 6!

:D

Samme her, eneste var at man mye lettere så hvor de hadde gjennbrukt Oliver Reeds ansikt på slutten. Han så litt rød/gul ut i ansiktet i de scenene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...