Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har peil på hva slags lyd 'Crank' har? Jeg snakker om den norske releasen som kommer 09.09.

Elkjøp har den som DD5.1, PK har DTS HD (Engelsk). Så kan en undres seg om dette er vanlig DD, Master Audio eller High Res (som det kan antyde).

Jeg vet coveret sier PCM Audio (uncompressed), og det skal visstnok være 7.1 i følge HDD og blu-ray.com. Spørsmålet er da om Norge får en shitty release, slik som de tidligere europeeiske utgitt av Lionsgate i USA. Hmm.

Coveret sier også 2.35:1 (hos axelmusic), men i alle omtaler står det 1.85:1, inkl info hos både elkjøp og PK. I tillegg har min DVD 1.77:1 (faktisk ikke 1.78:1, nei).

Elkjøp Crank

Ikke greit å bli klok nei.

Elkjøp har den til 99penger, så tenkte jeg kunne kjøpe den om den hadde alt i orden. Eller evt kjøpe fra Amerika selvom den er locked til A, og da bruke min nyinnkjøpe PS3slim for å bitstreame. Antar PQ ikke er like bra som min europeeiske S550.

Amerikansk utgave har dessuten glansete sølvcover som passer bra med resten av Lionsgateutgivelsene mine.

Noen andre som sliter med slike dilemmas som dette? Jeg kan umulig være den eneste som er så gal :)

Lenke til kommentar
Noen som har peil på hva slags lyd 'Crank' har? Jeg snakker om den norske releasen som kommer 09.09.

Elkjøp har den som DD5.1, PK har DTS HD (Engelsk). Så kan en undres seg om dette er vanlig DD, Master Audio eller High Res (som det kan antyde).

Jeg vet coveret sier PCM Audio (uncompressed), og det skal visstnok være 7.1 i følge HDD og blu-ray.com. Spørsmålet er da om Norge får en shitty release, slik som de tidligere europeeiske utgitt av Lionsgate i USA. Hmm.

Coveret sier også 2.35:1 (hos axelmusic), men i alle omtaler står det 1.85:1, inkl info hos både elkjøp og PK. I tillegg har min DVD 1.77:1 (faktisk ikke 1.78:1, nei).

Elkjøp Crank

Ikke greit å bli klok nei.

Elkjøp har den til 99penger, så tenkte jeg kunne kjøpe den om den hadde alt i orden. Eller evt kjøpe fra Amerika selvom den er locked til A, og da bruke min nyinnkjøpe PS3slim for å bitstreame. Antar PQ ikke er like bra som min europeeiske S550.

Amerikansk utgave har dessuten glansete sølvcover som passer bra med resten av Lionsgateutgivelsene mine.

Noen andre som sliter med slike dilemmas som dette? Jeg kan umulig være den eneste som er så gal :)

Fikk den norske/nordiske utgivelsen av Crank fra cdon i går.

Aspect ratio er 1.77:1.

2 lydspor; DTS-HD Master Audio 5.1 og vanlig DD 5.1.

Norsk, svensk, dansk og finsk som undertekster - kan slås av.

Lenke til kommentar
Vet ikke om denne har vært oppe enda.

[...]

Filmen suger sikker noe helt jævlig, men jeg har lagt inn en bestilling :)

Sjekk øvst på denne sida...

Og filmen har faktisk fått gode kritikkar blant folk som liker lågbudsjetts skrekkfilmar.

Har også lagt inn en bestilling på denne, selv om jeg begynner å få en ganske bra Blu-ray samling, så er det nok HD DVD som er foretrukket her i gården.

Lenke til kommentar
Har også lagt inn en bestilling på denne, selv om jeg begynner å få en ganske bra Blu-ray samling, så er det nok HD DVD som er foretrukket her i gården.

Er vel en av noen få siste krampetrekkningene som er av HD DVD, hadde vel faktisk aldri kjøpt filmen hvis det ikke var at det var mulig for å ha noe som det bare er laget 500 kopier av i hylla :)

Er bare å komme seg helt over på BD, har vel på 60/40 når det kommer til BD vs. HD DVD nå og det kommer ikke til å bli noe mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...