Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden


Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Stålcoverne til Blu-ray er kule, så må få ut fingern og bestille meg den utgaven der. :) The Godfather-trilogien samt BoB må også høstes inn. Venter dog fortsatt på at Bourne-trilogien kommer i en samlingsboks her i norden før en bestilling finner sted; tar alt for lang tid.

The-Bourne-Ultimate-Collection [blu-Ray]

Subtitles English For The Hearing Impaired ; French ; Italian ; German ; Spanish ; Japanese ; Danish ; Dutch ; Finnish ; Korean ; Norwegian ; Portuguese ; Swedish ; Traditional Mandarin

 

Er vel engelsk språk på boksen, men har norsk undertekst :)

 

Den boksen står i hyllen min og jeg kan fortelle at den Universal-BluRay-layouten er forferdelig trasig. Men filmene er gode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den blir lansert i Norge i oktober The Bourn Collection, husker ikke eksakt dato, men det står på Platekompaniet.no.

 

Angående Gladiator på BD så har jeg forhåndsbestilt den i Steelbook, regner med at det er bra nok transfer, men om det skulle dukke opp en med bedre transfer siden så kjøper jeg den nok da også. Har ikke sett Gladiator før, så jeg får vel se den når den dukker opp her hjemme :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor de norske blu-ray coverene er mye tynnere en de engelske? Nå har jeg nokså få bd's, men har litt over 15 bestilt fra Play eller amazon. Alle disse har en tykkelse lik et dvd-cover. De tre norske bd'ene jeg har er mye tynnere. De fleste bd'ene jeg har bestilt fra utlandet er ikke 2-disc utgaver, så det er ikke det det kommer av.

 

Er det tilfeldig, eller er de norske coverene generelt tynnere?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor de norske blu-ray coverene er mye tynnere en de engelske? Nå har jeg nokså få bd's, men har litt over 15 bestilt fra Play eller amazon. Alle disse har en tykkelse lik et dvd-cover. De tre norske bd'ene jeg har er mye tynnere. De fleste bd'ene jeg har bestilt fra utlandet er ikke 2-disc utgaver, så det er ikke det det kommer av.

 

Er det tilfeldig, eller er de norske coverene generelt tynnere?

 

Trur eigentleg det er slik at det er dei amerikanske omslaga som er tynne... I Noreg verkar det som det er litt av kvart i bruk.

Lenke til kommentar

Norge bruker vel hovedsaklig HD slim coverene, men jeg har sett enkelte i HD keep case også (men det kan evt. være UK import).

UK bruker så og si kun HD keep case.

USA og Canada bruker HD slim.

Asia bruker også HD slim for det meste (alt jeg har av koreanske og HK BD'er fra yesasia har slimcoverne i alle fall).

 

 

Personlig liker jeg HD slim best...

Lenke til kommentar

Syntes også at de tynne coverene ser finest ut, tar seg uten tvil best ut i hylla. Fatter ikke hvorfor ikke hele verden kunne brukt en av cover modellene, slik at man slapp flere forskjellige størrelser.

 

De tynne coverne blir iallefall brukt av nordisk film og filmer i skandinavia har denne tynne størrelsen, men merk at enkelte norske filmer faktisk har tykke covere og disse er faktisk ikke import. Fikk In Bruges fra elkjop.no i går, og der var coveret tykt og det var ikke import.

Lenke til kommentar

Vet ikke om denne har vært oppe enda.

 

Et siste sukk i fra HD DVD, limited editions utgave av filmen Deadlands 2: Trapped, kommer i kun 500 eksemplarer :)

 

'Deadlands 2: Trapped' will be released on HD-DVD on October 27. What makes the release special is that it will come with a numbered certificate of authenticity and will be limited to 500 copies.

 

This not only makes the release the last title to make its way to the deceased format, but will also make it a highly sought-after collectible.

 

 

Filmen suger sikker noe helt jævlig, men jeg har lagt inn en bestilling :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Da har anmeldelser dukket opp for Braveheart og Gladiator hos HDD. Mest spennende med Gladiator er nok lyden og forbedring av fargene.

 

Litt teknisk:

(...)Clarity is much improved, colors are brighter and bolder, the print is cleaner, and the picture possesses a much greater degree of depth and dimensionality.(...)On both displays, however, the Blu-ray still beat upconverted DVD by a wide margin.(...)
Lenke til kommentar

Ble i grunn litt usikker nå, men mitt hode tilsier at det er nok en versjon som er der ute; men med annet omslag. Hvorfor skulle Paramount produsere mer enn en versjon. Leser nå at DNR og EE har blitt brukt for enkle fargeforbedringer. Avventer kjøpet. På Amazon.com-forumet sier brukerne at Universal står bak overføringen, og ikke Paramount.

 

Uansett, her er noen sammenlikninger: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1173155

Lenke til kommentar
I hate to be a fence straddler, but the answer lies somewhere in between. While I can't pretend to be the ultimate authority on this issue – no one (except maybe Ridley Scott) can – my particular set of eyes found the transfer to possess many of the faults described above, but nowhere near to the extent some of the more vociferous posters have stated. Yes, there's edge enhancement. Yes, there's DNR. I noticed both, but neither destroyed my viewing experience. On the whole, I found 'Gladiator' to be a very worthy upgrade from the previous DVD editions and a fine addition to the Blu-ray catalogue. Clarity is much improved, colors are brighter and bolder, the print is cleaner, and the picture possesses a much greater degree of depth and dimensionality. No, it is not the breathtaking, gasp-inducing effort many fans (including myself) expected, and Paramount promised with the silly Sapphire Series label. But casual viewers who just want to enjoy the drama and spectacle of this Oscar-winning epic with enhanced video and sound should be delighted.

 

Jeg trenger ikke de store forskjellene på denne filmen uansett, selv om PQ er som en dvd kjøper jeg den uansett. Hadde ingen problemer da jeg så filmen på dvd, så la inn bestilling på filmen hos play.com.

Er vel den samme utgivelsen i England som resten av verden? Syntes det er rart da det er kostbart med to versjoner.

Er jo flere ganger at det er et annet cover på filmen i USA eller andre land enn slik den er i Norge.

Endret av FVL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...