Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det med Spider-Man har jeg også lurt på i lang tid, du må jo være nødt til å kjøpe hele boksen om du skal ha 1 og 2ern og det er litt kjipt om du har allerede 3. Men boksen er jo ganske rimelig på utelandske nettsteder så.

Lenke til kommentar

Fortsetter her for ikke å gå OT i Hva var siste HD DVD/Blu-ray filmen du kjøpte?-tråden.

Jeg mottok min Oppo BDP-83 sone A-spiller her om dagen, så nå for tiden nyter jeg den etterlengtede muligheten til å kunne se alle filmene i samlingen. Til sone B benytter jeg meg av PlayStationen.

Hm, interessant! Har snust litt på Oppo'n selv. Det skal angivelig være relativt enkelt og gjøre om denne så man kan velge regioner manuelt - har du planer om det, eller bare beholde den som A? Hvor kjøpte du den og hvor mye ga du?

Jeg har definitivt planer om å gjøre den sonefri etterhvert, enten med firmware, eller en sånn plugandplay-sak.

Jeg kjøpte spilleren fra oppodigital.com som egentlig ikke sender til Norge, så da ble firmaet JetCarrier brukt til å formidle den videre fra New Jersey til Norge. Spilleren kostet US$499.00 pluss US$18.00 for innlandsfrakt i statene, itillegg skulle JetCarrier ha NOK1345.85, den summen dekker frakt til Norge, forsikring, MVA og fortolling. Alt i alt endte det vel på rundt 4800,- eller noe.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Dette kan man like så godt lære seg en gang for alle:

Warner, Paramount og Universal er "alltid" sonefri

FOX, Lionsgate (startet med stygg ny policy ser det ut til), Disney, Miramax og MGM er nesten alltid locked.

Sony er litt fra og til, men alle? katalogtitler er free.

Av de SF-titlene jeg har testet fra Norge er alle sonefri.

Av det jeg har fått med meg er en god del (alle?) Criterions locked, men det er pga royalties. Skulle blant annet likt å ha den Benjamin Button Criterion (med Master Audio), men bruker PS3'en minst mulig da den støyer altfor mye.

Mer info her og her

http://www.dtvforum.info/index.php?showtopic=50447 kan sjekkes for mer utfyllende info, og legg gjerne til informasjon om du har noe vettugt å komme med.

EDIT: la til info

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...