Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt har å gjøre med releaser, Cortese!

Europa generelt henger uansett unødvendig langt bak USA når det kommer til lansering av filmer. Noen få titler har Norge/Europa fått tidligere, men det er sjelden vare (Horton Hears A Who, Pinocchio, the pianist).

Dette BØR endres.

Lenke til kommentar

Noen som har lest anmeldelsen av A Bugs Life hos High-Def Digest?

The Video: Sizing Up the Picture

In a word: perfection.

That isn't hyperbole. That's the truth.

The DVD for 'A Bug's Life' was the first direct digital-to-digital transfer, without any analogue in-between, and it was a sight to behold, for sure. But this 1080p AVC-encoded 2.35:1 transfer is just unparalleled (or at least only comparable to other Pixar Blu-ray releases). Literally.

Colors threaten to pop off the screen (and this is one colorful movie - the ants are blue for crying out loud!), detail is unparalleled (although seeing textures in this clarity makes you realize that Pixar's technical level of achievement wasn't what it is now), definition is strong and sharp, and there is nothing (and I mean nothing) in the way of technical blips- no macro-blocking, no artifacts, no edge-enhancement. NOTHING.

This is just a beautiful, beautiful image. Stunning in every way. I'd like to go into more detail, but this image really doesn't require any more. Perfection pretty much sums it up.

It should be noted that the disc is REGION FREE. Also, it has a neat playback feature if you take the disc out of your player and put it back in, it gives you the option of resuming the movie from where you left off. This is helpful and should be included on more discs.

The Audio: Rating the Sound

Again: perfect.

This lossless DTS-HD Master Audio 5.1 surround track has everything you could want from a surround track, and more.

Instead of a normal audio track of a comedy release, which would have all the dialogue in the front speakers, this mix judiciously spreads the voices out amongst the different speakers. Part of this has to do with the sheer scale of the movie - there are a ton of speaking characters, and many more extras. What's more - the dialogue is never drowned out or obscured. This may seem like an odd thing to applaud, but the effect is staggering.

The surround sound really gets a workout, too, in scenes of greater action (with the back speakers really worked vigorously) - Hopper's gang of grasshoppers approaching the ant colony at full mast; Flik's arrival at Bug City, in which everything is alive; the attack by the vicious bird; the rain drops that fall like depth charges from a WWII submarine. For my money, this mix blows away most of the overactive sound mixes of big Hollywood action pictures.

So, in short: this is an atmospheric, immersive mix that will leave you breathless. It's just as magnificent as the video presentation.

Also included are Spanish Dolby Digital 5.1 and French Dolby Digital 5.1 mixes and subtitles in English SDH, French, Spanish.

:D

Noen som vet om Star Wars kommer i samlesett på Bluray?

MÅÅÅ se de filmene i høyoppløsning!

Når Lucas vil, det tok MANGE år før Star Wars filmene kom på DVD de kom vel i 2004 så det tok 8-9 år. Så når Lucas har lyst på noen kroner i lommeboka igjen så kommer de...

Lenke til kommentar

Leste den istad, Manx. Ble litt put off. For dårlig skrevet i forhold til resten av reviewsene der syns jeg. For mange store ord og ikke den samme kvaliteten som alt annet på siden der..

Han var forresten unødvendig generøs med score på High-def extras før det ble endret.

Men nå syns vel jeg de generelt er meget pro-pixar i sine anmeldelser også..

Lenke til kommentar
Når Lucas vil, det tok MANGE år før Star Wars filmene kom på DVD de kom vel i 2004 så det tok 8-9 år. Så når Lucas har lyst på noen kroner i lommeboka igjen så kommer de

Så det finnes et dvd-samlesett med absolutt alle Star Wars filmene?

Jeg lette etter det i sin tid da jeg hadde ny dvd-spiller, men fant det ikke.

Jeg vil ha en sånn deluxe box med alle seks filmene og masse ekstramateriale og kanskje litt effekter med. En bok med nakenbilder av Leah for eksempel.

Lenke til kommentar

Nei filmene har ikke kommet sammlet på DVD, jeg tenkte på når han endelig fikk ut fingeren og slapp episode 4-6. Når jeg tenker meg om så snakker vi ikke 8-9 år men 5-6 år til de kom, får skylde på at jeg var trøtt og litt vel skjapp hoderegning :)

Lenke til kommentar

Men hvorfor er han så treg? Hva er det han venter på egentlig? Det finnes jo ikke noe opplagt alternativ lenger enn Blu-Ray å lansere filmene på. Det kommer sikkert noe bedre om noen år, men er han ikke interessert i å tjene penger på en Blu-Ray-utgivelse inntill hans drømmeformat kommer?

Det eneste han oppnår nå er å irritere fansen.

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar
Men nå syns vel jeg de generelt er meget pro-pixar i sine anmeldelser også..

Men det skal vel sies at de anmeldelsene jeg har sett hos andre anmeldere på nettet også av alle de andre Pixar filmene så er det stort sett full pott på lyd å bilde og det er vel en grunn for det også. Det er vel stort sett referanse kvalitet på både lyd/bilde på alle diskene dems :)

Og hvordan kan man ikke være pro-pixar, de lager jo de beste animasjonsfilmene som kommer ut, kan ikke si jeg har blitt skuffet en eneste gang siden jeg så Toy Story for første gangen og Wall:E nå sist, gleder meg som en liten unge til Up og ikke minst til Toy Story 3 som kommer til neste år eller noe sånt :)

Men hvorfor er han så treg? Hva er det han venter på egentlig? Det finnes jo ikke noe opplagt alternativ lenger enn Blu-Ray å lansere filmene på. Det kommer sikkert noe bedre om noen år, men er han ikke interessert i å tjene penger på en Blu-Ray-utgivelse inntill hans drømmeformat kommer?

Det eneste han oppnår nå er å irritere fansen.

Det må du nesten spørre Lucas selv om, men han har vel sine grunner, men jeg tror hovedgrunnen er £$€ dineros. Skal vel ikke se at han sitter å venter på at BD skal bli enda mer utbredt enn det det er sånn han han kan cashe inn stort sett alt på en gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...