Republic3D Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har sett der, men dem må faen meg kredittskjekke deg før du handler som er fucka EDIT: Så lurer jeg på en annen ting. Det er at jeg har HD READY lcd tv og HD DVD spiller, men må man ha FULL HD klar tv for å få klarere film? Eller funker HD READY TV bedre en vanlig filmer? Om du har en HD Ready lcd TV og en HD DVD spiller, så er det ikke noe problem. Forskjellen på Full HD og "vanlig" HD er oppløsningen, men du må ikke ha Full HD for å vise de. Du ser uansett stor forskjell på vanlig DVD og HD DVD med den tv'n du har. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Så jeg får bedre oppløsning vis jeg har HD READY tv og HD DVD spiller enn vanlig tv? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jepp. Du har vel 720p oppløsning på TV'n din, og har da minst dobbelt så mange piksler. Med en vanlig TV er det egentlig ingen stor vits i å investere i en HD DVD spiller. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har HD Ready tv så det er sagt Denne har jeg: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....91&cid=5715 Men jeg ser egentlig ikke så stor forskjell til vanlig dvd! Ser dere forskjell? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hva slags HD DVD avspiller har du? Og du har vel brukt HDMI til å koble den til TV'n? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har selfølgelig HDMI kabelen tilkoblet. Har Avspiller som kun fungerer med HDMI. Denne har jeg: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....80&cid=5569 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Spørs jo litt hvilke filmer du også kjører på den. Noe forskjell burde du se, men det er gjerne 40" ++ som man ser de store forskjellene på. Filmer som "King Kong" har veldig god bildekvalitet. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Så man ser ikke noe forskjell på 32''? Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Så man ser ikke noe forskjell på 32''? Jeg ser tydelig forskjell mellom en DVD og en HD DVD på en 32'' TV på 720P. Har ikke testet en HD DVD på en vanlig TV, så det kan jeg ikke uttale meg om. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Noen filmer ser jeg også god forskjell på. Har en 37" lcd med 720p. En av filmene jeg ikke så veldig stor forskjell på var Bourne Supremacy på HD DVD. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 HD-DVD players outsell Blu-ray players 4 to 1. (Amazon) Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) De regner vel selvsagt ikke med PS3, som vanlig. Uansett representerer ikke dette det øvrige salget i USA. Eller i Europa for den saks skyld. Endret 12. oktober 2007 av K.Larsen Lenke til kommentar
Raste Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Lurer på om jeg må spare til Blu Ray spiller jeg, er jo alltid utvalg av Blu Ray i butikkene. Men HD DVD`? Neida Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg ville enten kjøpt en Playstation 3 og brukt som spiller, eller ventet til det kommer en stand-alone spillere med BD Profile 1.1 (vi snakker 1-2 måneder). Da har du gjort en mer framtidsrettet investering. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Det var det jeg tenkte, men skal Blu Ray ha mere filmer i framtiden ? dvs om noen mnd eller er det bare akk nå det er det? Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Blu-ray sitter på over 80% av all butikksalg i Norge. Når butikkene ikke opplever etterspørsel av HD DVD-filmer er det ingen grunn til å selge det. Så nei, jeg tror ikke det er noen butikker som vil øke sitt HD DVD-arsenal noe særlig her til lands. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Det er hipp som happ med tanke på antall utgivelser på både HD DVD og Blu-ray. Ingen av de kan vel slå i bordet med tanke på overlegent antall utgivelser i fremtiden.Og du vil ikke finne noe godt utvalg av HD filmer i norske butikker uansett, bestill på nett, vil påstå at det er eneste måten å kjøpe HD på i dag. Prøv www.discshop.no de sender med faktura så vidt jeg forstår. Hvis ikke skaff deg et Visa kort og bestill fra USA, mye billigere. Blu-ray sitter på over 80% av all butikksalg i Norge. Når butikkene ikke opplever etterspørsel av HD DVD-filmer er det ingen grunn til å selge det. Så nei, jeg tror ikke det er noen butikker som vil øke sitt HD DVD-arsenal noe særlig her til lands. Har faktisk sett butikker her i Trondheim som har bedret utvalget sitt med HD DVD i det siste, ikke spør meg hvorfor.Skjønner også godt at det ikke går mye HD DVD over disk her i Norge, hvorfor betale opp til 300 kroner for en HD DVD her når du kan kjøpe den for rundt 100 lappen pluss frakt fra USA?Sonefri Endret 12. oktober 2007 av Dragoncrest Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Har faktisk sett butikker her i Trondheim som har bedret utvalget sitt med HD DVD i det siste, ikke spør meg hvorfor.Skjønner også godt at det ikke går mye HD DVD over disk her i Norge, hvorfor betale opp til 300 kroner for en HD DVD her når du kan kjøpe den for rundt 100 lappen pluss frakt fra USA?Sonefri Som nevnt tidligere er dette også en av grunnene til at jeg satser på Blu-ray. Sonefrihet fører til tapt hyllesalg og gjør det vanskeligere for formatet å etablere seg blandt hvermansen, da spesielt i Europa. Det er omtrent like mange utgitte filmer på begge HD-formatene i Norge. Problemet er bare at ingen tar inn mye HD DVD i butikk, fordi omtrent ingen kjøper varene. Endret 12. oktober 2007 av K.Larsen Lenke til kommentar
Raste Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Tror jeg bytter inn min HD DVD spiller på åpent kjøp og kjøper Blu Ray. Noen som vet om billige Blu Ray spillere eller om noen som selger til 3000 ca? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Tror jeg bytter inn min HD DVD spiller på åpent kjøp og kjøper Blu Ray. Noen som vet om billige Blu Ray spillere eller om noen som selger til 3000 ca? Rimeligste spilleren kommer vel fra Sony eller Samsung og vil lande på ca. 5.000 kr. Endret 12. oktober 2007 av datating Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå