Manx Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Dere her inne er sikkert litt mer oppdatert på HD enn meg Tror dere HD vil ta over for DVD, på samme måte som DVD tok over for VHS? Mener dere det er dumt å sikre seg billige DVD-filmer nå, i stedet for å kjøpe Blu-Ray ? Det vil nok ta over, men det vil sikkert ta litt lengre tid enn ved vhs/dvd overgangen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Dere her inne er sikkert litt mer oppdatert på HD enn meg Tror dere HD vil ta over for DVD, på samme måte som DVD tok over for VHS? Mener dere det er dumt å sikre seg billige DVD-filmer nå, i stedet for å kjøpe Blu-Ray ? Det kommer jo ann på deg. Synes du DVD har brukbar kvalitet og er verdt de færre kronene du betaler for det så gjør gjerne det. Om du bryr deg om bilde, lyd, funksjonalitet, eller holdbarhet, og synes det er verdt noen kroner ekstra så er bare å kjøre på med Blu-Ray. Hva som tar over kommer jo helt ann på deg. Ingenting som står i veien for at Blu-Ray tar over for DVD hos DEG. Bare å bytte ut DVD-spilleren og begynne å kjøpe Blu-Ray filmer. Valget er ditt og ikke hva en statestikk sier selger mest. Endret 9. november 2008 av Andrull Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Dere her inne er sikkert litt mer oppdatert på HD enn meg Tror dere HD vil ta over for DVD, på samme måte som DVD tok over for VHS? Mener dere det er dumt å sikre seg billige DVD-filmer nå, i stedet for å kjøpe Blu-Ray ? Det kommer jo ann på deg. Synes du DVD har brukbar kvalitet og er verdt de færre kronene du betaler for det så gjør gjerne det. Om du bryr deg om bilde, lyd, funksjonalitet, eller holdbarhet, og synes det er verdt noen kroner ekstra så er bare å kjøre på med Blu-Ray. Hva som tar over kommer jo helt ann på deg. Ingenting som står i veien for at Blu-Ray tar over for DVD hos DEG. Bare å bytte ut DVD-spilleren og begynne å kjøpe Blu-Ray filmer. Valget er ditt og ikke hva en statestikk sier selger mest. Når jeg snakker om "å ta over" tenker jeg på at Blu-Ray blir det eneste tilgjengelige formatet, og at DVD ikke lenger blir solgt i butikkene. Det er vel forsåvidt ikke et valg jeg har særlig stor innflytelse på. Det er snakk om litt mer enn noen få kroner, dersom man skal skaffe seg en ålreit tv med full hd, blu-ray spiller + filmen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Når jeg snakker om "å ta over" tenker jeg på at Blu-Ray blir det eneste tilgjengelige formatet, og at DVD ikke lenger blir solgt i butikkene. Det er vel forsåvidt ikke et valg jeg har særlig stor innflytelse på. Det er snakk om litt mer enn noen få kroner, dersom man skal skaffe seg en ålreit tv med full hd, blu-ray spiller + filmen Selv om det hade skjedd at DVD-filmer ikke lenger blir solgt så gjør det vel ikke et kjøp av billige DVD-filmer noe bedre eller dårligere for det? Altså, jeg skjønner bare ikke hvordan det kan ha noe å si. Fra eller til. VHS ble jo etterhvert borte, og kan ikke spilles på nyere spillere. Derfor blir formatet "dødt". DVD støttes av alle slags spillere og vil ikke "dø" på samme måten. Må jo ikke ha det nyeste utstyret for å se på Blu-Ray. Selv om det nautrligvis er en stor fordel. Men igjen, det er jo langt fra kun Blu-Ray som gjerne er grunnen til at noen skaffer seg en god LCD/Plasmaskjerm. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Noen som vet om prisene på blu ray skal bli lavere? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Noen som vet om prisene på blu ray skal bli lavere? Akkurat som dvd kommer selvfølgelig blu-ray til å bli mye billigere etterhvert. Når de presser prisene ned på blu-ray spillere, og produksjonskostnadene går ned, kommer vi nok til å finne blu-ray så blillig man kan få dvd i framtiden Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Prisene på Blu-ray er jo i mange tilfeller blitt lavere. Det er ikke uvanlig å finne nye utgivelser til kanskje ~150,-. Og prisene vil gradvis synke etter hvert som Blu-ray setter seg mer og mer i markedet. Men det vil skje gradvis, ikke plutselig over natten. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Resident Evil Trilogy (BD) $30.95, http://www.amazon.com/gp/goldbox/ Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) *leste feil* Endret 14. november 2008 av tc47 Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Edit: feil topic Endret 16. november 2008 av Gonzolaz Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Fight Club er jo en awesome film, men finnes/kommer den på Blu-Ray? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Den er ikke gitt ut, den er heller ikke annonsert, men den kommer... Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Har sett den på Canal+ Film HD tror jeg, var herlig, men ingenting som blu-ray. Den filmen skal bli kjøpt når den først kommer ut Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Fight Club og Donnie Darko på Blu-ray ville vært herlich. Fort. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Donnie Darko ja. Faktisk ikke sett den. Er den noe ala. Fight Club? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 I kvalitet ja, men jeg synes det er vanskelig å sammenligne Donnie Darko og Fight Club. Men de er like i at det er litt tenking og at det ikke er straight-forward action. ;9 Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Da må jeg nesten få se den snart. Sånne type filmer faller i smak her! Helst vente på Blu-ray da, har ikke sett en SD film siden tidlig 2007 eller noe Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Fight Club og Donnie Darko på Blu-ray ville vært herlich. Fort. Fight Club kommer på Blu-ray i tysk utgivelse den 5. desember! http://www.amazon.de/Fight-Club-Blu-ray-Br...d=33G9KTJXWCZRY I fin stålboks også! Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Vet jeg sa fort, men da tenkte jeg ikke så fort. Men det er jo fantastisk! Blir nok handlet inn over jul tenker jeg. Lovely. ^^ Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Herlig stålboks! Men det blir altså lansert i hele verden da også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå