Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo ikke lenge til! Du har vel tenkt å kjøpe det? Hvilket sted er best å kjøpe fra mtp. frakt og leveringstiden osv.?

Eg veit ikkje kva prisen vert i Noreg, men førehandstinging (pre-order) på Amazon.com er rundt $90. Då må du rekna inn at sendinga er tollpliktig, og at du kanskje må betala mva pluss gebyr.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke lenge til! Du har vel tenkt å kjøpe det? Hvilket sted er best å kjøpe fra mtp. frakt og leveringstiden osv.?

Ingen planer om det. Har Ultimate utgaven på DVD og har The Complete Matrix collection på HD DVD så har ikke behov for BD utgaven av filmene.

Jeg bruker DVD Pacific og Amazon.com ganske mye.

Lenke til kommentar

Godt å se visse studior prioriterer uncompressed lyd på serier også.

Blir kvalm av Warners priorietering på en del utgivelser (Speed Racer, Sarah Connor, Superman, Ocean 11, 12, 13, Full Metal Jacket (gammel versjon), Last Samurai, Gotham Knight, Ex Machina...)

HD DVD hadde en mandatory list over hva som måtte inkluderes av lydcodecs (blant annet 1.5Mbit 5.1 DD), er dette noe som kan endres på i avtalen til BD, i så fall. Hvorfor skjer ikke dette?

Lenke til kommentar

Iron Man blasts out on Blu-ray

Iron Man is enjoying superhero Blu-ray Disc strength, tracking as the top format debut to date at Best Buy and other retailers.

An average of about 20% of Iron Man’s total unit sales are on Blu-ray, according to retail sources, though in some instances, its share goes as high as 50%. By comparison, the Blu-ray portion for many recent popular titles, including I Am Legend, logged about 9% of sales in the format, according to Adams Media Research.

One industry source said Iron Man Blu-ray sales range from 10% to 30% of the title’s total sales, varying by retailer. In some isolated cases, including at retailers Amazon.com and DeepDiscount.com, Iron Man’s Blu-ray version is selling more briskly than one or more of the film’s standard DVD SKUs.

“I think it’s a sign that Blu-ray adoption is reaching a point where there is excitement around certain titles that fit well in the format,” he said. “This is now becoming an expected format, where on new release Tuesday, people are now coming and looking for the movie on Blu-ray.”

DeepDiscount.com consumers purchased twice as many copies of Iron Man on Blu-ray than the two-disc standard version, and Blu-ray accounted for 50% of the title’s total sales.

Spesielt dette var gøy å lese:

"An average of about 20% of Iron Man’s total unit sales are on Blu-ray, according to retail sources, though in some instances, its share goes as high as 50%. By comparison, the Blu-ray portion for many recent popular titles, including I Am Legend, logged about 9% of sales in the format, according to Adams Media Research.

Fjorårets mestselgende HD-tittel, som var Transformers på HD DVD, solgt 2,2% av det DVD-utgaven gjorde.

Endret av Seonaith
Lenke til kommentar

Bare en liten ting å holde øye med hvis man har kjøpt Iron Man fra statene!

Jeg har den utgaven, men la ikke så godt merke til det siden det ble såpass sent på kvelden før jeg satt den inn (må passe på naboforholdet). Så jeg blir nødt til å dytte inn filmen på nytt og litt tidligere på dagen/kvelden sånn at jeg får kjørt på med litt lyd :)

Lenke til kommentar

Hmm, jeg kjøpte fra Lefdal nettbutikken som den ene på forumet og begge discene er gråe så jeg må nok deaktivere "DRC" på receiveren. Hvor i helvete gjør jeg det da? Skal det være noe på fjernkontrollen? Har forresten Pioneer 5.1 system om det har noe å si.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Kan jeg ikke svare på faktisk, du får bare prøve deg fram, har ikke ps3.

Men tror nok at et eller annet sted i innstillingene til forsterkeren din så ligger det en innstilling som kalles Night Mode eller noe sånt, hvilken modell piooner forsterker er det du har?

Jeg har hatt den funksjonen på de to forrige sony forsterkerene mine og på den nye Marantz forsterkeren min.

Edit:

Det står ikke nødvendigvis Night Mode på fjernkontrollen, kan ligge under en knapp hvor det f. eks. står surround mode eller noe i den duren også...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

HDD ga Iron Man 5/5 stjerner, noe som jeg ikke er altfor enig i. Joda, et bra basspor, men dialoger var mye lavere enn effektene, og 'rears' var ikke så fantastiske heller. 100dB på suben, men ikke i nærheten når det kommer til stemmer engang :( Gråe disker her også.

På Ps3 skal man visst skru av DRC (Dynamic Range Control)

Lenke til kommentar

Manx, har dette systemet.

http://www.pioneer.co.uk/uk/products/42/10...-580/index.html

Lil H, har gjort det men hører littsom du sier, dialogene litt lavere enn effektene også litt som "bomull" i ørene som det står på AVforum. Så tror jeg må gjøre det på receiver, men finner ikke akkurat DRC på den.

EDIT: Så edit av deg nå Manx, har prøvd alle de forskjellige knappene som jeg ser, surround: så får jeg valg mellom AUTO eller STEREO. Advanced: forskjellige effekter som sports, game, virtual surround. Sound: Valg mellom "Tone" eller "DD" eller noe. Og en som heter sound retreiver: men der står det bare "2 CH only". Altså , ingenting om Night mode eller DRC.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...