Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om filmen ligger i et blått eller rødt cover for meg knekkende likegyldig, så lenge kvaliteten er god. HD DVD selges svært billig om dagen (£3/39kr), så hvorfor ikke kjøpe. Selvsagt har man backup-spillere =)

Iron Man ble forresten sendt forrige uke fra DVDpacific, og det er ca 2uker før streetdate. Jay

Lenke til kommentar
:w00t:

8% av det totale disc-markedet er bra. Blu-ray er fremdeles et nytt format. Spillerne begynner først nå å komme skikkelig ned i pris (sub-200$) og folk begynner sakte men sikkert å forstå fordelene med formatet.

About 15 million Blu-ray discs have been sold to date, more than half of which (8.8 million) have been sold this year alone, Blu-ray Disc Association chairman of the U.S. Promotion Committee Andy Parsons said during a luncheon presentation at CEDIA last week. That’s a 57% sales increase in only two-thirds the time – 4.5 times as many Blu-ray discs are being sold every month this year as compared to 2007.

And keep in mind that 60% of all disc sales each year come in the fourth quarter, according to Adams Media Research.

http://www.hollywoodinhidef.com/blog_detail.php?id=235

Lenke til kommentar
Hverken spillerne eller filmene blir ubrukelige. HD DVD-er selges for ingenting nå, så det er mye å tjene.

Vil det ikke etter en stund bli slutt på produksjon av HD spillere?? Så om 5år sitter en man igjen med mange filmer uten maskin??

Har selv 3 spillere som jeg har plukket opp for slikk og ingenting, har også rundt 300 HD DVDer pr dags dato, og har ca 50 til som jeg skal plukke opp før jeg ser meg ferdig. Har også en Blu-ray spiller som jeg så smått har begynt å kjøpe filmer til.

Tror nok også at det er mulig å få reparert spillerne i fremtiden, det er også mengder av brukt spillere i sirkulasjon.

Som Lil-H sier så bryr jeg meg ikke om hvilken farge koveret på filmen har, jeg liker fortsatt HD DVD bedre som ett format, men ser kun det positive i det at formatet tapte. Nå har jeg kunne plukke opp tonnvis med filmer til latterlig lave priser, det er vondt å betale over hundrelappen for en Blu-ray.

Lenke til kommentar

Litt forskjellig som har skjedd i det siste.

For det første virker det som om play.com virkelig har startet å satse på BD, masse bra preorders og priser som faktisk er "billig", alt er relativt selvfølgelig.

Animatrix får indivduell release, noe som er svært positivt for min del =)

Animtrix play.com

Animatrix TheHut.com

Release: 17. November, samme med Matrix 3-pack (14. oktober kommer 3-packen til sone A, ingen info om Animatrix ennå)

Extras the Special kommer også på BD, men foreløpig finner jeg ikke noe info om lyd/bilde og extramateriale. Denne gleder jeg meg virkelig til! Synd den ikke kom på R2 DVD før den kom til USA (denne disken hadde null ekstramateriale). Kommer samme dagen med standard DVD

Release: 3. November

Extras play.com

Extras TheHut.com

Batman Dark Knight er ute for preorder (warner = sonefri, dette gjelder også Matrix), og selges faktisk for £15 hos play og thehut.

Release: 08. Desember (B) Play, finner ikke info for (A), men trolig rundt samme tidspunkt

Horton Hears a Who kommer faktisk tidligere til Sone B enn Sone A (idoti spør du meg:)) Folkene borte på DTVForum.info sier at denne har AQ, og etter hva DVDR'en kunne skilte med av PQ, tror jeg dette kommer til å bli referansemateriale på BD.

Relase: 20. Oktober (B) Play, 09. Desember (A) HDD

Virkelig bra film, som absolutt anbefales.

Vexille (Special Edition) kommer endelig på BD, og endelig til USA (blitt sluppet på HD DVD og BD i japan, men uten engelske subs). Ut ifra skuespillere kan det virke som om denne utgaven har japanske stemmer, og da har den også mest sannsynlig engelske subs. Spent på AQ, og PQ kan umulig bli dårlig =)

Vexille AxelMusic

Release:4. November

EDIT: leifer

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...