Manx Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Kan vel hive ut et par forslag: Rambo I, Robot Transformers Pan's Labyrint Ratatouille Pirates of the Caribbean - Curse of the Black Pearl Pirates of the Caribbean - Dead Man's Chest Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Okei, folkens. Måtte brått kjøpe ny pc i dag, da den forrige kræsja helt. Den har brått blu-ray-spiller, så tenkte jeg skulle kjøpe en film eller to for å sjekke ut what teh fuzz is about lizzom. Så da har jeg en oppgave til dere, siden jeg ikke orker å tråle gjennom alle sidene i tråden. Hvilke filmer er det som tar seg særdeles godt ut i HD? Litt kjedelig å kjøpe en film som har kornete bilde. Gjerne da noe actionfylt, 12 Angry Men ser jeg liten vits i å kjøpe i HD(selv om den sikkert ikke er å oppdrive, heller). I tillegg til de Manx nevnte: Blade Runner No Country for Old Men The Prestige I Am Legend The Proposition Children of Men Kan nevne at alle titler Disney/Buena Vista og søster selskaper gir ut har eksepsjonelt bilde med høy bitrate, ofte HD-eksklusiver og alltid lossless-lyd. Det studioet er utrolig nøye på utgivelsene sine. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Takker folkens. Den blu-ray-skiva som fulgte med(noe demo-greier med trailere) gjorde meg lysten på HD. Da har jeg bare et spørsmål til: På bluray.liesinc.net står det at f.eks Black Hawk Down er sonefri, men på amazon står det at det er region 1. Er dette noe Amazon bare skriver på samtlige titler? Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Ikke stol på Amazon, nei. Black Hawk Down står sonefri i hylla mi. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Okei. For de har jo jævla gunstige priser på Blu-ray, så er lysten på å bestille derfra. Da tar jeg bare utgangspunkt i den liesinc-siden? Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Ja, den er absolutt til å stole på den. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Kan jo også nevne at det kan være greit å sjekke opp en del av titlene til Fox før det gåes til innkjøp av noen av katalog titlene dems, er ikke alt som er vært oppgraderingen for å si det sånn. Predator er en tittel som man kan holde seg langt unna, samme med Commando... Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Etter hva jeg har sett så skriver Amazon bare Region 1 på alt av Blu-ray, og sjekker altså ikke opp om filmene er sonefrie. Så gå ut ifra den oversikten, har aldri opplevd at det har vært feil det som er oppgitt der hvert fall. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg har kjøpt flere Blu-Ray-er fra Amazon som er angitt "multi-region". Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Okei, de har ikke jeg vært borti i så fall. Men det virker hvert fall ikke som om Amazon legger mye i å sjekke om titlene er sonefrie. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Endelig så har de fått ut fingeren: Så er det noen burde ha fått ut fingeren: High-def fans won't be able to have the full 'Grindhouse' experience, but retailers have been alerted that the Weinstein Co. is planning to release stand-alone versions of 'Death Proof' and 'Planet Terror' on Blu-ray this December. Er det mulig... Endret 13. september 2008 av Manx Lenke til kommentar
Manx Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Kanskje noe for de som har lyst på billig BD spiller: Coop-kjeden slår til med et supertilbud på Blu-ray spiller fra og med 15. september. Spilleren skal koste kun 1.990‚- kroner, og som om ikke det er «godt» nok, kan vi fortelle at spilleren også har Audun Bergh Bentsen, kategoriansvarlig for elektronikk & underholdning i Coop Norge AS, med spilleren TECSONIC BHD8866. HDMI 1.3, den nyeste chip-settet (som gjør at "loadingen" av platene går mye raskere) – og kan spille alle Audun Bergh Bentsen, kategoriansvarlig for elektronikk & underholdning i Coop Norge AS, med spilleren TECSONIC BHD8866. de tre sonene som finnes på Blu-ray Disc. Minuset for noen kan være at det er et såkalt «no-brand», dvs. en kinesisk produsert modell, ved navn Tecsonic BHD8866. Den er også «bare» Profil 1.1 (Bonusview). Likefullt, ikke mange etterspør BD-Live ennå, det er å få sett og hørt filmene som teller. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hmm, såpass. Jeg driter egentlig i selve spilleren i utgangspunktet, men ble litt interessert da den kan spille alle soner ... Interessant. Skulle likt å sett litt hvordan den hadde gjort det på tester og slikt. Må jo være en helt okei spiller til en fin pris, og sonefri er et stort pluss. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Positivt. Eg har eit halvår igjen med HD DVD-filmar i hylla, men eg reknar med at BD-spelarane er endå billegare over nyttår. Så, eg ser på dette som fyrste skot i priskrig på BD-spelarar. Veit nokon om den oppskalerer DVD godt? Og om den i så fall er regionfri på DVD også? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hvordan er Amazon på frakt og leveringstider og slikt? F.eks i forhold Play.com, som jeg har handlet en del på. Ser at Amazon har en god del lavere priser. Men om frakten er betydelig mer (enn 0,-kr), så blir det jo plutselig ikke særlig mye å tjene. At det ikke tar en måneds tid å få filmen er også greit... Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Kort summert; amazon.com er trege på levering, men jeg har handlet en del der. amazon.co.uk er meget kjappe på levering, og ofte langt billigere enn f.eks. play på visse ting (selv om frakt kommer i tillegg). F.eks. kjøpte jeg Firefly - The Complete Series på amazon.co.uk for ikke lenge siden, £16.86 inkl. frakt - play skulle ha £29.99.... Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Kan det ikke være en idé å ha en egen tråd om spørsmål ang butikker og leveringstider? Det blir spurt om dette ganske så ofte...? Vi har vel en egen tråd om dette når jeg tenker meg om. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=529497 kan være noe å titte på. Jeg skulle egentlig poste en tråd fra AVforum ang erfaringer med spilleren lenger opp, men nå ser det ut som om siden er nede :S Oppdaterer etterpå i så fall. EDIT: http://avforum.no/forum/produkt-prisjakt-v...oop-1990kr.html fant linken. EDIT2: Kung fu Panda blir bundlet med 'Kung Fu Panda: Secrets of the Furious Five', en short animation i følge imdb. Uvisst hvor lang denne er, men gode nyheter er det læll. Release 7. november. HighDefDigest, kilde og mer info Endret 16. september 2008 av Lil-H Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Ahh, endelig Shawshank på Blu-ray. Ser også frem til Baraka, release 29. oktober: Helt til slutt; er region A-utgivelsen av Miami Vice (BD) regionlåst eller ikke? Blu-ray.com sier at Miami Vice: Unrated Director's Edition er låst, mens DTV Forum sier at den er ulåst. Sistnevnte er muligens den ordinære filmversjonen? Endret 16. september 2008 av Onyx Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Miami Vice er Universal = regionfree. Guaranteed. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 For dere som er ute etter Reservoir Dogs i bensinkanne-cover, kan jeg nå informere om at dette vil være tilgjengelig på Blu-ray fra 20. oktober. http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/6107048...;searchsource=0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå